۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جمع‌آوری سازه الحاقی گراند هتل در قزوین
کد خبر: ۳۴۴۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون میراث فرهنگی استان خبرداد

جمع‌آوری سازه الحاقی گراند هتل در قزوین

معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در فاز جدید ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گراند هتل، بخش الحاقی واقع در ضلع شمالی مجموعه به منظور احداث ساختمان اقامتي مقاوم جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری سازه الحاقی گراند هتل در قزوین

احسان نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: بنای تاریخی گراند هتل، بنای الحاقی مربوط به دوره پهلوی دوم دارای سازه آجری است که سقف طبقات آن با استفاده از تیرآهن و سقف نهایی به صورت شیروانی ساخته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای اجرای مفاد قرارداد واگذاری این پروژه به شرکت مجری طرح(سمگا) که در سال ۱۳۹۶ منعقد شده، بنای مذکور به منظور احداث ساختمان اقامتی با سازه مقاوم مطابق با استانداردهاي روز و ضوابط ملی ساختمان در فاز جدید مرمت جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مرحله اقدامات تکمیلی مرمت بنا شامل استحکام‌بخشی پوشش سقف اجرا خواهد شد و در نهایت با پایان عملیات سازه‌ای در سال جاری ساماندهی تزئینات بنا آغاز می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین در پایان گفت: عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت گراند هتل قزوین با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری این پروژه به شرکت سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان مجری طرح از آبان ماه سال ۹۸ آغاز شد و روند مرمت آن ادامه دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان