۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خیران قزوینی در تهیه گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محروم کمک کنند/ در حال رفع نواقص شبکه شاد هستیم
کد خبر: ۳۴۴۱۱۰ نویسنده: حسنعلی اصغری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۲ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

خیران قزوینی در تهیه گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محروم کمک کنند/ در حال رفع نواقص شبکه شاد هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا آموزش‌های مجازی عمدتا قرار است از طریق شبکه شاد انجام شود و ما آمادگی داریم تا همه نواقص مرتبط با این سیستم را مرتفع کنیم.

خیران قزوینی در تهیه گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محروم کمک کنند/ در حال رفع نواقص شبکه شاد هستیم

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا شبکه "شاد" یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آی تی کشور و اختصاصی وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا آموزش‌های مجازی عمدتا قرار است از طریق شبکه شاد انجام شود و ما آمادگی داریم تا همه نواقص مرتبط با این سیستم را مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به مشکلات استفاده از شبکه شاد تصریح کرد: در حوزه شبکه شاد با مشکلاتی مواجه هستیم از جمله اینکه برخی دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند بوده و بخشی از مناطق روستایی در سطح استان نیز تحت پوشش اینترنت نیستند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین با همکاری استانداری و بقیه دستگاه‌های مربوطه به دنبال رفع مشکلات و مسائل مرتبط با این حوزه‌هاست.

اصغری با اشاره به اهمیت مشارکت خیران در نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: از همه خیران دعوت می‌کنیم تا با خرید گوشی هوشمند به دانش‌آموزانی که گوشی هوشمند نداشته و قادر به بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی شبکه شاد نیستند؛ کمک کنند؛ البته با دستگاه بهزیستی، کمیته امداد و دفتر امور اجتماعی استانداری در حال همکاری هستیم تا بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

ارائه مطالب آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در ارتباط با تحت پوشش قرار دادن روستاها به اینترنت هم با همکاری مخابرات و دفتر فناوری استانداری به دنبال رفع مشکلات و محدودیت‌ها هستیم.

این مقام مسئول گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که همه مباحث آموزشی را بخشی به صورت حضوری و بخشی دیگر به شکل غیرحضوری از طریق فضای مجازی و به ویژه شبکه شاد به اطلاع دانش‌آموزان می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش همه مسئولان، کادر آموزشی مدارس و اولیا، دانش‌آموزان بتوانند طیق قاعده و برنامه‌ای که مدارس در اختیار آنها قرار می‌دهد در شبکه شاد حضور داشته و بتوانند از بستری که فراهم شده، استقاده کنند.

اصغری بیان کرد: اگر ما بتوانیم از بستر فراهم شده به خوبی استفاده کنیم می‌تواند در بحث عدالت آموزشی موثر واقع شود چراکه بهترین معلم‌ها، محتواهای مناسبی را تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این موضوع فرصت مغتنمی است تا همه بتوانند از محتواهایی که به شیوه‌های علمی تهیه و آماده شده، بهره‌مند شوند چه کسانی که در محیط شهری و برخوردار زندگی می‌کنند و چه آنهایی که در محیط‌های کم برخوردار و محروم استان سکونت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم همه دانش‌آموزان طبق برنامه‌ای که مدارس در آغاز سال تحصیلی ارائه می‌کنند در این شبکه حضور داشته و از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان