۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نصب نامناسب کنتور موجب افت فشار آب در طبقات می‌شود/ انشعابات غیرمجاز عامل اصلی هدررفت آب
کد خبر: ۳۴۴۰۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۲ ساعت: ۶:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان قزوین:

نصب نامناسب کنتور موجب افت فشار آب در طبقات می‌شود/ انشعابات غیرمجاز عامل اصلی هدررفت آب

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان قزوین گفت: انشعابات غیرمجاز در روستا و شهرها موجب می‌شود تا هدررفت آب داشته باشیم؛ لذا سعی کردیم با این انشعابات غیرمجاز برخورد کنیم.

نصب نامناسب کنتور موجب افت فشار آب در طبقات می‌شود/ انشعابات غیرمجاز عامل اصلی هدررفت آب

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیدمحمدحسین ابوترابی در بازدید از دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به نقش رسانه در تبیین دغدغه‌های مردم اظهار کرد: وظیفه و رسالت رسانه دوجانبه است؛ چراکه اظهارنظرهای مسئولان و مردم را باید همزمان منعکس کند؛ بیشترین رویکرد رسانه‌ها امروز به گونه‌ای است که دغدغه‌های مردم پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۱۰ روستا و ۲۶شهر به صورت پراکنده در سطح استان تحت پوشش آب و فاضلاب قرار دارد و این مجموعه‌ها باید خدمات را از شرکت دریافت کنند، افزود: در حوزۀ آب نیازمند مشارکت مردم به صورت جدی و گسترده هستیم و در شرکت آبفا تلاش داریم تا خدمات خود را در سطح روستاها و شهرها توسعه دهیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد: تلاش داریم تا تأسیسات شرکت افزایش یابد و خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم و البته در این حوزه اقداماتی صورت گرفته است؛ همچنین از ابتدای سال‌ جاری قبوض حذف شده و به صورت پیامک اطلاع رسانی صورت می‌گیرد و برنامه‌هایی را برای قرائت کنتورها درنظرداریم.

این مقام مسئول گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم تا مردم را به استفادۀ مناسب و صرفه‌جویی در مصرف آب تشویق کنند؛چراکه مصرف بهینۀ آب از موضوعات اساسی بوده که نیاز است به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: میانگین آب بهایی که به صورت ماهانه در شهرها و روستاها از مشترکان دریافت می‌شود به ترتیب برابر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و هفت هزار و ۵۰۰ تومان است، به دلیل کم بودن این میزان، مردم توجه کمتری نسبت به مصرف مناسب آب دارند.

شیوه مصرف آب در منازل تغییر یابد

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای قزوین یادآور شد: باتوجه به اینکه مردم در مصرف آبِ منازل صرفه‌جویی مناسب را لحاظ نمی‌کنند، باید نوع و شیوۀ مصرف آب به ویژه در منازل تغییر کند؛ براساس استانداردها به طور معمول باید روزانه ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز آب برای شرب، بهداشت و سایر مسائل برای هر نفر تأمین شود، در حالی که ۲۱۰ لیتر به مردم تحویل داده می‌شود و این مصارف موجب می‌شود که در مصرف آب دچار کمبود شویم.

ابوترابی گفت: رسالت یک رسانه رسالت دوطرفه است، می‌تواند در موضوعاتی همچون تشویق مردم برای صرفه جویی در مصرف آب تأثیرگذار باشد؛ خبرنگار متعلق به مردم است و می‌تواند تلنگری در ذهن مردم در این حوزه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: احداث انشعابات غیرمجاز در شهرها و روستاها از آسیب‌های جدی این بخش است و این انشعابات موجب می‌شود نتوانیم تولید را مدیریت کنیم؛ برای پیگیری مشکلات نیاز است در این حوزه گزارش‌هایی از سوی شوراها و دهیاران اعلام شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز در روستا و شهرها موجب می‌شود تا هدررفت آب داشته باشیم؛ لذا سعی کردیم با این انشعابات غیرمجاز برخورد کنیم.

ابوترابی در ادامه با اشاره به گلایۀ شهروندان مبنی بر افت فشار آب در برخی از مناطق استان بیان کرد: در شرایط عادی آب وجود دارد و برخی از شهروندان برای جبران افت فشار آب، پمپ‌هایی را در طبقات ساختمان‌ها ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: افزایش میزان مصرف آب در فصل گرما و تابستان از سوی مشترکان موجب می‌شود تا به منظور دسترسی بهتر مشترکان، افت فشار توسط شرکت آب و فاضلاب صورت بگیرد و ساکنان طبقات بالاتر منازل مسکونی، دچار کاهش افت فشار آب شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای قزوین مطرح کرد: براساس مقررات ما موظف به تامین فشار آب تا طبقات دوم هستیم؛ برای جبران افت فشار آب در طبقات بالاتر، باید پمپ در پیلوت و مخازن ساختمان جای‌گذاری شود.

ابوترابی در پایان یادآور شد: گاها پمپ توسط ساکنان منازل مسکونی در پشت کنتور راه‌اندازی می‌شود و این امر موجب مکش آبِ سایر واحدها به سمت واحد مربوطه می‌شود؛ به عبارت دیگر نصب نامناسب کنتور موجب می‌شود که آب به سایر طبقات نرسد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان