۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کتاب زندگینامه "آیت‌الله باریک‌بین" در قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۳۴۴۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۹ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور سردار عراقی؛

کتاب زندگینامه "آیت‌الله باریک‌بین" در قزوین رونمایی شد

کتاب زندگینامه"آیت‌الله باریک‌بین" با حضور سردار عبدالله عراقی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

کتاب زندگینامه "آیت‌الله باریک‌بین" در قزوین رونمایی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، کتاب مرحوم آیت‌الله باریک‌بین امروز(یکشنبه) با حضور سردار عبدالله عراقی، رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار قزوین و جمعی دیگر از مسئولان در سالن جلسات استانداری قزوین رونمایی شد.

روح‌الله شریفی در این مراسم اظهار کرد: کتاب مرحوم آیت‌الله باریک‌بین یکی از مهمترین کتاب‌هایی است که تاکنون منتشر شده؛ چراکه قزوین در زمینه ادبیات پایداری نیاز به توجه و پیشرفت‌هایی دارد.

وی گفت: نویسنده کتاب مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در دوران دفاع مقدس، زینب بروهان از فارغ‌التحصیلان یکی از دانشگاه‌های استان قزوین است و تدوین این کتاب به عنوان پایان نامه این دانشجو بوده و جزو کتاب‌های برگزیده بنیاد در کشور است.

مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: مرحوم آیت‌الله باریک سال‌های متوالی از عمر پربرکت خود را در راستای کسب علم و دانش صرف کرده و جزو رهبران معنوی در استان به شمار می‌رود.

مرحوم باریک‌بین در انسجام بخشی و حضور در جبهه نقش موثری داشت

شریفی یادآور شد: کتاب مرحوم باریک‌بین در هشت فصل تهیه شده و به زندگینامه این عالم گرانقدر قبل و بعد از انقلاب اشاره شده است.

وی اضافه کرد: نقش آیت‌الله باریک‌بین در برهه‌های تاریخ از جمله کمک‌های مردمی، سرکشی از جانبازان و حل مشکلات آنها و ایراد خطبه‌های نماز جمعه، مواضع ایشان از جمله موضوعات بیان شده در کتاب است و فصل دیگر کتاب نیز به حضور باریک بین در دفاع مقدس اشاره دارد.

هدایت‌الله جمالی‌پور نیز در این مراسم اظهار کرد: ذکر و خیر آیت‌الله باریک بین را در دوران قبل و بعد انقلاب شنیدیم و امروز خلاء وجودی این عالم بزرگوار را حس می‌کنیم.

وی افزود: مرحوم باریک‌بین در انسجام بخشی و حضور در جبهه و تبلیغ و ترویج به رزمندگان موثر بود و نقش‌آفرینی کرد. تدوین کتاب مربوط به آیت‌الله باریک‌بین کار ارزشمندی بوده و تجلیل از زحمات این افراد به نوعی فرهنگ‌سازی است.

استاندار قزوین عنوان کرد: دوران دفاع مقدس برای ما یک مدرسه و دانشگاه بود و این مدرسه باید نقش خود را به خوبی ایفا کند؛ ما نتوانستیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی در پایان گفت: فعالیت‌هایی که امروز برای مرحوم باریک‌بین انجام می‌شود در برابر خدمات آن مرحوم غیرقابل مقایسه است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان