۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمار بیماران کرونای بستری در قزوین به ۳۰۹ نفر رسید/ فوت ۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته
کد خبر: ۳۴۴۰۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۷ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان:

آمار بیماران کرونای بستری در قزوین به ۳۰۹ نفر رسید/ فوت ۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ بیمار جدید کرونا در سطح بیمارستان‌های استان قزوین پذیرش شدند و اکنون مجموع بیماران بستری‌ به ۳۰۹ نفر رسیده است.

آمار بیماران کرونای بستری در قزوین به ۳۰۹ نفر رسید/ فوت ۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران راویان ر‌ویدادها هستند که در اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و آگاهی بخشی و فرهنگسازی به ویژه در ۵ ماه اخیر در مبحث کرونا تلاش‌های چشمگیری داشتند.

وی در ادامه با اشاره به آمار افراد مبتلا به کرونا در استان اذعان کرد: طی 24 ساعت گذشته 64 بیمار جدید کرونا در سطح بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و اکنون مجموع بیماران بستری‌ به ۳۰۹ نفر رسیده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون 61 بیمار مبتلا به کووید19 در بخش آی سی یو بستری بوده و 27 نفر نیز بدحال و به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان قزوین جان خود را از دست دادند.

حبیبی بیان کرد: طی پنج ماه گذشته نزدیک به 17 هزار تست تشخیص کرونا در سطح استان انجام شده که از این تعداد نتیجه پنج هزار آزمایش به عبارتی معادل 30 درصد از آزمایش‌های انجام شده مثبت بوده است.

۳۲ درصد مبتلایان در ادارات شلوغ رفت و آمد داشتند

این مقام مسئول ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک بررسی میدانی انجام داده که نتیجه آن بسیار قابل توجه است، در این اقدام 128 بیمار کرونایی مورد پرسش قرار گرفتند که در ۱۴ روز گذشته به کدام مکان‌ها مراجعه داشته و چگونه مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی میدانی انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مشخص شد که 50 درصد بیماران در 14 روز گذشته حداقل یکبار با یک بیمار کرونایی در تماس بودند.

حبیبی اضافه کرد: 32.8 درصد مبتلایان به یکی از ادارات شلوغ و پرتجمع مراجعه کرده، 25 درصد به یکی از مراکز درمانی و بیمارستانی رفت و آمد داشتند، 17.9 درصد نیز سوار تاکسی و آژانس شده و همچنین 13.3 درصد افراد نیز در مراسم‌های عروسی و ترحیم شرکت داشتند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در پایان گفت: این آمارها نشان‌دهنده آن است که میزان ابتلا در چه مکان‌هایی بیشتر است تا هموطنان قزوینی دقت لازم را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان