۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شانزدهمین جشنواره "مقاومت" برگزار می‌شود/ هنرمندان قزوینی برای شرکت در این دوره حمایت می‌شوند
کد خبر: ۳۴۳۹۸۲ نویسنده: محمد مهدی نعیمیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۵ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر بخش استانی جشنواره فیلم "مقاومت":

شانزدهمین جشنواره "مقاومت" برگزار می‌شود/ هنرمندان قزوینی برای شرکت در این دوره حمایت می‌شوند

دبیر بخش استانی جشنواره فیلم "مقاومت" گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای شناخته شدن هنرمندان جوانی است که به تازگی وارد کار شدند و با اکران آثار در استان‌های دیگر می‌توانند گام خوبی در عرصه‌ی هنر مورد علاقه خود بردارند.

شانزدهمین جشنواره "مقاومت" برگزار می‌شود/ هنرمندان قزوینی برای شرکت در این دوره حمایت می‌شوند

محمد مهدی نعیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌ قزوین با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ی فیلم مقاومت اظهار کرد: جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم مقاومت برای شانزدهمین بار در سراسر کشور درحال برگزاری است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته استان‌های مختلف برای شرکت در جشنواره کلیه‌ی آثار خود را به دبیرخانه‌ی مرکزی ارسال می‌کردند و تمام آثار استان‌های مختلف داوری می‌شد.

دبیر بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت اذعان کرد: در سال جاری تمامی آثار ارسالی در سطح استانی داوری و آثار برگزیده به دبیرخانه‌ ارسال می‌شود که این امر علاوه بر مطرح شدن آثار در سطح کشوری موجب شناخته شدن آثار برگزیده در سطح استان نیز می‌شود.

وی اذعان کرد: از سوی دیگر تمامی آثار برگزیده توسط دبیرخانه در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌گیرد که این مسئله‌ به نوبه‌ی خود می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای مطرح‌شدن هنرمندان استانی باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: محوریت اصلی جشنواره، مسئله‌ی مقاومت در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، اقتصاد، تبلیغات رسانه‌ای، فضای مجازی، تهاجم فرهنگی و ویروس کرونا است، اما موضوع شاخص این جشنواره بیشتر در حوزه‌ی دفاع مقدس خلاصه می‌شود.

وی بیان کرد: جشنواره‌ی مقاومت یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشوری و هم‌تراز با جشنواره‌های فیلم فجر، فیلم بین المللی فجر و سایر جشنوارهای بین‌المللی برگزار می‌شود.

مولف کتاب روش فیلم‌نامه‌ نویسان بیان کرد: هدف کلی این جشنواره تجلیل از ارزش‌های دفاع‌ مقدس و پاسداشت مسئله‌ی مقاومت برای کشوری است که مورد هجمه‌های مختلف قرار می‌گیرد و ایدئولوژی مدام با آن مطرح می‌شود، زیرا در این کشور مقاومت یک مسئله حائز اهمیت است.

جشنواره "فیلم مقاومت" قدم بزرگی در راستای جذب و شکوفایی استعدادهای استانی است

وی ادامه داد: هدف دیگر این جشنواره حمایت از هنرمندانی است که نسبت به سایر هنرمندان دغدغه‌مدار‌تر و مردمی‌تر هستند، به گونه‌ای می‌توان گفت با این روش آثار برگزیده‌ی هنرمندان دغدغه‌مدار نیز شناخته می‌شود.

این مولف افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای شناخته شدن هنرمندان جوانی است که به تازگی وارد کار شدند و با اکران آثار در استان‌های دیگر می‌توانند گام خوبی در عرصه‌ی هنر مورد علاقه خود بردارند.

وی گفت: هنرمندان استان قزوین با توجه به داشتن تفکری واقع‌گرایانه و پرخرج‌بودن ساخت مستندات و فیلم‌های دفاع مقدس کمتر در جشنواره‌ی فیلم مقاومت شرکت می‌کردند که البته در سال جاری این جشنواره به سبک جدی‌تری برگزار می‌شود که بیشتر هنرمندان شرایط شرکت را داشته باشند.

نعیمیان تصریح کرد: درسال جاری با همکاری بسیج هنرمندان از هنرمندانی که تمایل به شرکت در جشنواره دارند حمایت‌های لازم در عرصه تولید انجام می‌شود و هنرمندان می‌توانند طی تماس با بسیج‌هنرمندان استان از حمایت‌هایی همچون دریافت مجوز و تجهیزات لازم برای تهیه‌ی آثار بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: جشنواره مقاومت در سطوح مختلف نیز در حال برگزاری است که با این وجود ارسال آثار هنرمندان استان، قدمی بزرگی در راستای جذب و شکوفایی استعدادهای استانی است که این بخش در دیده شدن آثاری که در مقایسه با آثار ملی پایین‌تر بوده اما نمونه‌های خوب استانی محسوب می‌شدند نیز تاثیر بسزایی دارد.

این کارشناس حوزه هنر در پایان بیان کرد: تاکنون ۲۵ هنرمند قزوینی برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام کردند و سایر هنرمندان نیز می‌توانند تا ۳۱ مردادماه در سایت http://www.moqavematfilmfest.ir/ ثبت نام کرده و در جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان