۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تسهیلات کرونا در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۹۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۳ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد

تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تسهیلات کرونا در قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تسهیلات کرونا در قزوین خبر داد.

تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تسهیلات کرونا در قزوین
رضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان به متقاضیان این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در استان پرداخت شده است و انتظار می‌رود با تلاش دستگاه‌های اجرایی روند پرداخت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
وی افزود: جذب اعتبارات تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا یک فرصت مناسب برای احیای کسب و کار‌های خرد و همچنین کمک به واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی خسارت دیده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وضعیت مالی بد آسیب‌دیدگان از کرونا، قابل پذیرش و بخشش نیست که اعتباری در این زمینه از استان قزوین برگشت بخورد و جذب نشود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که تاثیر شیوع کرونا در حوزه اقتصادی به صورت زنجیروار بوده و همه بخش‌ها را متاثر کرده است، افزود: در این شرایط سخت، دولت منابعی را در قالب پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا به منظور تقویت و حمایت از مشاغل اختصاص داده است که یک فرصت و امتیاز برای حفظ و تقویت اشتغال استان است و باید نهایت تلاش خود را برای جذب این منابع به کار گیریم.
 
وی با اشاره به تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تسهیلات کرونا در قزوین دامه داد: به محض اینکه مهلت ثبت‌نام تمام شود و نتوانیم به اندازه سهمیه خود از این تسهیلات حمایتی استفاده کنیم، استان‌های دیگر می‌توانند از سهمیه تسهیلات استان قزوین برداشت کنند.
 
گروسی اضافه کرد: بر اساس شیوه‌نامه جدید به صاحبان مشاغل دارای بیمه خویش فرمایی و خود اشتغالی مبلغ ۶ میلیون تومان و به شاغلان مورد تایید دستگاه‌های ذیربط هشت میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: این تسهیلات با بازپرداخت ۲ ساله و بهره ۱۲ درصد به متقاضیان واجد شرایط در ۱۴ رسته شغلی پرداخت خواهد شد و سه ماه دوره سکون و خواب دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی پرونده‌ها را به موقع بررسی نکرده و به بانک ارائه نکنند، این اعتبار از استان بر می‌گردد.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان