۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۴۳۹۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان:

طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: طرح ایمن‌سازی بناهای تاریخی قزوین با تعامل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی آغاز شد.

طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین آغاز شد

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های حفاظتی با هدف جلوگیری از آتش‌سوزی در بناها و محوطه‌های تاریخی شهر قزوین، طرح ایمن‌سازی این آثار پس از بررسی در جلسات مشترک با حضور نمایندگان آتش‌نشانی و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، آغاز شد.

خزائلی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و تلاش جمعی برای شناسایی و تجهیز نقاط حادثه‌خیز بناهای تاریخی و پیشگیری از بروز حوادث تلخی چون آتش‌سوزی در این آثار افزود: بازدیدهای میدانی برای بررسی و بروزرسانی تجهیزات موجود و شناسایی برخی نقاط ناایمن آثار تاریخی با کمک کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: بازدید از بخش‌های مختلف دولتخانه صفوی اعم از کتابخانه و مرکز اسناد، آزمایشگاه مرمت آثار، سردرعالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ‌نگاره‌ها انجام شده که پس از اعلام گزارش تخصصی سازمان‌آتش‌نشانی برای رفع نواقص موجود اقدام می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان واحد معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت اداره کل و تهیه شناسنامه ایمنی برای بناها در کنار بازدید از فضاهای تاریخی از جمله برنامه‌های مشترک در نظر گرفته شده به شمار می‌روند.

انتهای پیام/3003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان