۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کارگران معترض: مسئولان قزوین صدای به حق کارگران نیستند!/ محمدبیگی: از طریق آیت‌الله رئیسی مشکلات کنتورسازی را پیگیری می‌کنم
کد خبر: ۳۴۳۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۲ ساعت: ۱۶:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مشکلات شرکت کنتورسازی روی میز نماینده قزوین؛

کارگران معترض: مسئولان قزوین صدای به حق کارگران نیستند!/ محمدبیگی: از طریق آیت‌الله رئیسی مشکلات کنتورسازی را پیگیری می‌کنم

کارگران کنتورسازی در تجمع مقابل فرمانداری البرز گفتند: چندین سال است که شاهد بی سر و سامانی شرکت کنتورسازی قزوین هستیم و خصوصی سازی نادرست بلای جان کارگران شده است، اما در این میان آنچه دیده نمی‌شود فریادهای به حق کارگران مظلوم این شرکت است که به جایی نمی‌رسد و مسئولان استان قزوین هم بارها وعده‌های بی سرانجامی داده‌اند که عملیاتی نشده است.

کارگران معترض: مسئولان قزوین صدای به حق کارگران نیستند!/ محمدبیگی: از طریق آیت‌الله رئیسی مشکلات کنتورسازی را پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ چندین سال است که شاهد بی سر و سامانی شرکت کنتورسازی قزوین هستیم و خصوصی سازی نادرست بلای جان کارگران شده است، اما در این میان آنچه دیده نمی‌شود فریادهای به حق کارگران مظلوم این شرکت است که به جایی نمی‌رسد و مسئولان استان قزوین هم بارها وعده‌های بی سرانجامی داده اند که عملیاتی نشده است.

طی روزهای گذشته این کارگران معترض مقابل استانداری قزوین تجمع کردند تا مطالبات آنها پرداخت شود و بتوانند از بیمه برای درمان فرزندان خود بهره مند شوند اما گویی مسئولان قزوین نمی‌خواهند قدمی برای اصلاح این شرایط بردارند.

یکی از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین بیان کرد: مشکلات کارگران کنتورسازی مسئله تازه‌ای نیست و کمتر کسی است که از مشکلات این شرکت آگاهی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: ما با مشکلات مختلفی دسته و پنجه نرم می‌کنیم؛ بیمه یکی از مشکلات ماست و تقریبا از چهارماه گذشته حق بیمه‌ای به حساب ما توسط شرکت واریز نشده است تا بتوانیم از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنیم.

کارگر شرکت کنتورسازی قزوین اضافه کرد: وعده‌هایی توسط برخی مسئولان استان قزوین در هفته گذشته داده شد، اما متاسفانه هنوز هیچ برنامه‌ای برای حل این موضوع صورت نگرفته است و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.

این کارگر در پایان گفت: آرزو داریم سالی که به نام سال جهش تولید مزین شده است، سرلوحۀ فعالیت مسئولان باشد و فکری به حال کارگران مظلوم واحدهای تولیدی از جمله شرکت کنتورسازی کنند.

در شرایط اقتصادی امروز که افراد دارای درآمد با سختی زندگی می‌گذرانند، ای کاش مسئولی که حقوق چندمیلیونی خود را سر ماه دریافت می‌کند حداقل به فکر شکم گرسنه و سفره خالی کارگران قزوین بودند.

بررسی آخرین وضعیت شرکت کنتورسازی در دفتر نماینده قزوین

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز در دیدار با نمایندگان کارگری شرکت کنتورسازی ضمن بررسی آخرین وضعیت این شرکت شنوای مطالبات و دغدغه های کارگران این شرکت شد.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری‌های خود در حوزه مطالبات کارگران این شرکت در طی چندین نوبت عنوان کرد: بارها تسریع در رسیدگی این پرونده را در دیدار با استاندار و مدیران استانی متذکر شده‌ام و از این پس نیز این جدی‌تر از قبل پیگیر حقوق کارگران زحمتکش این شرکت تا رسیدن به نتیجه مطلوب خواهم بود.

وی بر ضرورت بررسی این پرونده در کمیسیون اصل نود تاکید کرد و گفت: به طور ویژه این موضوع را در این کمیسیون مطرح و پیگیر خواهم شد.

نماینده مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز در مجلس اذعان کرد: همچنین طی مکاتبه با آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه زوایای مختلف این پرونده را مطرح و خواهان رسیدگی ویژه دستگاه قضا به پرونده کنتورسازی خواهم شد؛ این پرونده چندین سال است به نتیجه لازم نرسیدهاست،  لذا ضرورت دارد بسته‌های اورژانسی برای تحقق مطالبات کارگری از جمله بیمه بیکاری آنها درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان