۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شکارچیان غیرمجاز در طارم سفلی دستگیر شدند
کد خبر: ۳۴۳۹۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۲ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قزوین:

شکارچیان غیرمجاز در طارم سفلی دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: مأموران اجرایی محیط بانی طارم موفق به دستگیری شکارچی غیر مجاز یک رأس کل وحشی شدند.

شکارچیان غیرمجاز در طارم سفلی دستگیر شدند

احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به دستگیری شکارچی متخلف در زارم اظهار کرد: متهم شکار غیرمجاز پس از شکار کل وحشی لاشه آن را به یک منزل مسکونی انتقال داده و به طور ماهرانه ای در منزل مخفی کرده بود که مأموران با اخذ حکم دستگاه قضایی وارد منزل مسکونی شده و با هوشیاری کامل توانستند لاشه را کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: در این عملیات از نامبرده مقادیری گوشت، کله و پاچه کل وحشی، به‌همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز کالیبر 16 و مقادیری مهمات ( 28 تیر فشنگ ساچمه 16 – تعداد 2 عدد فشنگ 4 پاره و یک چاقوی تاشوی زرد رنگ – مقدار 300 گرم ساچمه درشت – 100 گرم باروت ) کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اذعان کرد: هم اکنون پرونده متهم جهت پیگرد قانونی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی شهرستان قزوین شده است.

زارعی یادآورشد: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین به ‌صورت شبانه‌روزی مشغول گشت و کنترل در مناطق مختلف استان هستند تا در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند و قطعا از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهد شد.

دستگیری شکارچی متخلف زنده گیری 25 قطعه سهره 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین همچنین اذعان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست طارم سفلی در پی گشت زنی و با هدف جلوگیری از تخلف شکار و صید، طی یک عملیات منسجم و طراحی شده موفق شدند یک نفر متخلف که به صورت غیرمجاز اقدام به زنده گیری سهره نموده بود را دستگیر کنند.

وی افزود: از این فرد یک رشته تور مخصوص زنده گیر دو عدد قفس و 25 قطعه سهره کشف و ضبط شد که پرندگان مکشوفه به همراه ادوات زنده گیری توقیف شد.

زارعی گفت: متخلف به‌همراه صورتجلسه تنظیمی و جهیزات و ادوات شکار تحویل مقامات قضایی شد‌.

وی از همشهریان قزوینی تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/۱۱۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان