۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سالانه ۹۴۰۰ تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی قزوین تولید می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۱ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:

سالانه ۹۴۰۰ تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی قزوین تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از تولید سالانه ۹۴۰۰ تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی این استان خبرداد.

سالانه ۹۴۰۰ تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی قزوین تولید می‌شود

مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت پنج شرکت تولید بذر گندم و جو در استان قزوین اظهار کرد: امسال هشت هزار تن برنامه خرید بذر گندم در استان داشتیم که از این رقم تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ تن محقق شده است.

وی یادآور شد: سالانه ۱۴۰۰ تن نیز بذر جو در استان قزوین به تولید می‌رسد که کفاف نیاز کشاورزان این محصول را می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در طی دو سال گذشته هیچ گونه بذر گندم و جو از دیگر استان‌ها و یا خارج از کشور برای تامین نیاز کشاورزان استان وارد نشده و همه بذور مورد نیاز این ۲ محصول استراتژیک در قزوین تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید سالانه 9400 تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی این استان خبرداد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بذر گندم و جو در استان قزوین در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تولید می‌شود، افزود: هسته اولیه بذر در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان و هسته دوم نیز از سوی شرکت‌های بذر تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد: نیاز مزارع دیم و آبی قزوین به بذر گندم حدود هشت هزار تن است که این مقدار طی ۲ سال گذشته از داخل استان تامین شده است.

وی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از قطب‌های تولید بذر کلزا در کشور نام برد و گفت: هر ساله ۲۵۰ هکتار از مزارع استان به کشت و تولید بذر این گیاه استراتژیک اختصاص پیدا می‌کند.

در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت گندم و ۳۵ هزار هکتار به زیر کشت جو رفته و پیش‌بینی می شود 465 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان