۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، با مرگ‌ومیر گسترده روبرو می‌شویم/ بستری ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۸۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۹ ساعت: ۱۶:۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، با مرگ‌ومیر گسترده روبرو می‌شویم/ بستری ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان قزوین گفت: ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست کرونا به صورت هدفمند انجام می‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، با مرگ‌ومیر گسترده روبرو می‌شویم/ بستری ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار امروز(پنج شنبه) در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز با افزایش شیوع کرونا، با موج دوم این ویروس روبرو هستیم و در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود شاهد افزایش آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا خواهیم بود.

وی افزود: با بازدیدهای صورت گرفته توسط ناظر سازمان بهداشت جهانی از آزمایشگاه‌های مراکز درمانی استان قزوین، مشخص شد که این آزمایشگاه‌ها دارای کیفیت لازم هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده در مورد تست آزمایشگاهی صورت گرفته، استان قزوین از جمله استان‌های دارای آزمایشات کاملا استاندارد است و حمایت‌هایی از سوی سازمان جهانی بهداشت صورت می‌گیرد.

نامدار ادامه داد: مقرر شده تا در یک ماه آینده دو دستگاه سی اتی اسکن و یک دستگاه تصفیه خون توسط سازمان جهانی بهداشت به استان اختصاص داده شود.

وضعیت قزوین قرمز است

وی با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان قزوین تصریح کرد: ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست کرونا به صورت هدفمند انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: براساس آمارهای کشوری، استان قزوین در وضعیت هشدار قرار دارد؛ اما اگر بخواهیم رسما اعلام نظر کنیم، وضعیت این استان قرمز است.

نامدار به وضعیت سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان قزوین، تاکستان و البرز و آبیک دارای بیشترین میزان بیماران بستری کرونا در بین سایر شهرستان‌های استان هستند.

وی اضافه کرد: در بیماران فوتی نیز می‌توان گفت که آبیک، قزوین، بوئین زهرا و تاکستان بیشترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع این ویروس، همچنان به برگزاری هرگونه اجتماعات تأکید ویژه داریم و درخواست داریم که کمیتۀ نظارت بر رعایت پروتکل‌ها شکل بگیرد تا بتوان در این حوزه اقدام موثری را انجام داد.

نامدار در پایان یادآور شد: باتوجه به اینکه در استان شاهد موارد ابتلای یک نفر در کارخانه‌ای بودیم که نفرات دیگر را هم مبتلا کرده است، از مدیران درخواست داریم این موضوع را جدی بگیرند.

مجوز نیروهای استخدامی باید سریعا صادر شود

فاطمه محمدبیگی نیز در این جلسه اظهار کرد: دیداری با وزیر بهداشت داشتم و در این جلسه به تقویت نیروهای پزشکی نیازمند بسته‌های تشویقی و حمایتی و اجرای مقررات مالی مربوط به نیروهای سلامت از جمله پرداخت کارانه‌، اضافه کاری و تسویه حساب‌های بیمارستان‌ها اشاره شد.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: تعیین سریع مجوزهای استخدامی و قراردادی برای بکارگیری نیروهای متخصص در تمامی استان‌ها ضروری است و اگر این امر صورت نگیرد شاهد فرسودگی نیروها خواهیم بود.

محمدبیگی بیان کرد: ما دولت را ملزم به تأمین منابع مالی کردیم و باید حضور موثر و فعالانه سازمان‌های بیمه‌گر صورت بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: در سفر به نقاط محروم استان مشاهده می‌شود که برخی افراد توان خرید ماسک را ندارند، لذا ما باید ماسک‌های قابل شستشو را تولید کنیم و تمام مناطق محروم استان را پوشش دهیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان