۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اهدای پلاسمای ۱۰۱ بهبودیافته کرونا/ مردم قزوین با اطمینان کامل برای اهدای خون مراجعه کنند
کد خبر: ۳۴۳۷۵۰ نویسنده: مهدی اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۴ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اعلام کرد

اهدای پلاسمای ۱۰۱ بهبودیافته کرونا/ مردم قزوین با اطمینان کامل برای اهدای خون مراجعه کنند

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۱۳۰نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که تاکنون ۱۰۱واحد پلاسمای خون دریافت کردیم.

اهدای پلاسمای ۱۰۱ بهبودیافته کرونا/ مردم قزوین با اطمینان کامل برای اهدای خون مراجعه کنند

مهدی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا در قزوین اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ترس و دلهره مردم از این بیماری ناشناخته، متاسفانه طی سه ماهه ابتدای سال مقداری کاهش آمار خونگیری را داشتیم که خوشبختانه در تیرماه روند صعودی داشته است.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه ۹۴درصد از اهداکنندگان آقا و کمتر از شش درصد خانم هستند، افزود: طی سه ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۰درصد کاهش خونگیری مواجه بودیم.

وی بیان کرد: اگرچه ابتدای شیوع ویروس کرونا مردم به دلیل ترس از عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی حضور کم رنگ‌تری برای اهدای خون داشتند؛ اما در یک ماهه تیر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان خونگیری افزایش یافت.

اثربخشی پلاسمای اهدایی بهبودیافتگان در نجات جان بیماران کرونایی

اکبری تصریح کرد: در پایگاه‌های انتقال خون ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، همه تجهیزات کاملا استریل می‌شود و اهداکنندگان خون بدون هیچ نگرانی و دغدغه می‌توانند به مراکز اهدای خون در سطح استان مراجعه کنند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه یکی بازوهای کارآمد مراکز انتقال خون، اهداکنندگان مستمر هستند، گفت: اهداکنندگان مستمر همیشه در این امر خیر پای کار هستند؛ البته مراجعه کننده‌های بار اولی هم داشتیم که امیدواریم جزو اهداکنندگان مستمر قرار گیرند.

اکبری با اشاره به اجرای طرح پلاسماگیری عنوان کرد: باتوجه به اجرای این طرح از اوایل خردادماه، تاکنون ۱۳۰نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که تاکنون ۱۰۱واحد پلاسمای خون دریافت کردیم.

مدیرکل انتقال خون قزوین با اشاره به اثربخشی پلاسماهای اهدایی بهبودیافتگان کووید۱۹ در نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به این ویروس، اظهار کرد: از کسانی که چهار هفته از بهبودی‌شان می‌گذرد، درخواست داریم با مراجعه به بخش اهدای پلاسما در پایگاه انتقال خون قزوین در این عمل انسان‌دوستانه شرکت کنند.

وی در پایان گفت: پلاسما حالتی آنتی بادی یا پادتن در بدن علیه ویروس کووید۱۹ است که می‌تواند به افرادی که این روزها با این بیماری درگیر هستند کمک کند که البته بانوانی که باردار هستند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان