۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی شهرک اختصاصی پسماند صنعتی ضروریست/ محموله ۲۰ سری تجهیزات دیالیز وارد قزوین می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۸ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

راه‌اندازی شهرک اختصاصی پسماند صنعتی ضروریست/ محموله ۲۰ سری تجهیزات دیالیز وارد قزوین می‌شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: طی هفته آتی اولین محموله تجهیزات پزشکی شامل ۲۰ دستگاه دیالیز وارد استان می‌شود و همچنین محموله اتاق آی سی یو هم به استان منتقل خواهد شد.

راه‌اندازی شهرک اختصاصی پسماند صنعتی ضروریست/ محموله ۲۰ سری تجهیزات دیالیز وارد قزوین می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(شنبه) در سالن جلسات مجموعه باغستان برگزار شد، با بیان اینکه معیشت و اقتصاد در اولویت کار مجلس قرار دارد، اظهار کرد: اکنون با توجه به اینکه به عنوان نماینده مردم قزوین در کمیسیون بهداشت حضور دارم، باید از این فرصت در جهت ارتقاء سهم سلامت استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مردم جزو اولویت‌های ماست، افزود: بیش از ۲۹۰ نامه را تاکنون ارسال کردیم که ۶۰ درصد در خصوص معیشت و بیش از ۲۰درصد هم در حوزه اشتغال بوده است؛ به طوری که بیش از ۱۵۰مورد مراجعه به دفتر با موضوع اشتغال بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: سعی داریم به صورت جهادی و کار شبانه روزی کارها را پیش ببریم و در همه حوزه‌ها از نظرات نخبگان استانی و ملی برای پیشبرد هر چه بهتر امور استفاده کنیم، لذا از بازوان توانای مشاوره‌ای غافل نخواهیم شد.

محمدبیگی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای حضور در جایگاه نمایندگی با مشکلات انباشته شده ناشی از ناکارآمدی مدیران مواجه هستیم که مردم در این باره و برای حل مشکلات مراجعات زیادی به دفتر دارند و از ابتدا تاکنون بیش از ۳۵۰نفر دیدار دفتری و تعداد زیادی دیدار حضوری در بین مردم داشتیم.

وی عنوان کرد: عمده‌ترین تمرکزم در حل مشکلات زیرساختی است که پیگیری انتقال آب سد طالقان از جمله پروژه‌های مهم است و همچنین در حوزه راه‌ها تعداد ۱۲ نامه به وزیر داشتم که همه موارد هم مورد دستور واقع شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: سیاست‌های معیشتی ما ابتدا اجرای اقتصاد مقاومتی است که چندین سال است نامگذاری شده و مطالبه اصلی ما از هیئت دولت در خصوص فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی است که منفعل و بدون فعالیت باقی مانده است.

محمدبیگی بیان کرد: رونق تولید داخلی، افزایش صادرات غیرنفتی، ایجاد نظام عادلانه مالیاتی و تدوین بودجه بدون نفت از سرفصل‌های اصلی در حوزه اقتصاد است که به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا ما مجبور به بستن درب چاه‌های نفت شدیم و به اقتصاد بدون نفت روی آوردیم، لذا معادن بسیاری در کشور وجود دارد که امروز توجه نخبگان را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها به خود جلب کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: ما صنایع بسیاری از قبیل صنایع دستی، صنایع غذایی و صنایع کشاورزی داریم که دولت باید توجه بیشتری برای بهره‌وری اقتصادی و ایجاد اشتغال به این حوزه‌ها داشته باشد به طوری که ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

محمدبیگی با تاکید بر مبارزه جدی با مفاسد مالی اضافه کرد: رفع انحصار از شرکت‌های دولتی از مهمترین برنامه‌ها در حوزه اقتصادی است که ورود کردیم و به زودی نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید ساختار دولت کوچک شود و در این زمینه نباید مقاومتی از سوی دولت وجود داشته باشد، چراکه تا دولت کوچک نشود نیز اقتصاد ما هم مردمی نخواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما متاسفانه دولت هنوز آرایش جنگی به خود نگرفته است؛ در این میان اینکه ما وارد قراردادهای چندجانبه با کشورهای شرقی از جمله چین می‌شویم خوش آمد برخی‌ها نیست و کارشکنی و تخریب می‌کنند.

محمدبیگی ابراز کرد: در حوزه جهش تولید تمام تلاش ما این است که رفع موانع کنیم و در حوزه سلامت چه در سطح کشور چه استان باید از ظرفیت توریست سلامت استفاده و این مسئله گسترش دهیم.

وی یادآور شد: در بحث سوال از رئیس جمهور من در ابتدا امضا کردم، اما عده‌ای در رسانه‌های خود "استیضاح" نوشتند که این شیطنت رسانه‌ای بود، چراکه تفاوت بین سوال و استیضاح مشخص است لذا به هیچ عنوان موافق استیضاح نیستم چراکه معتقدم باعث بروز چالش‌های بیشتری می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: هدف ما از سوال از رئیس جمهور، حساس و فعال کردن دولت نسبت موضوعات مهم کشور است که امروز باید پاسخگوی مشکلات ارز و سکه در داخل باشد و هیچ قصد سیاسی در سوال از رئیس جمهور نداریم.

محمدبیگی عنوان کرد: مدیریت استان قزوین در بسیاری از بخش‌ها بسیار توانمند و پویاست، اما در برخی بخش‌ها شاهد مدیریت ناکارآمد و فشل هستیم که نیاز به بازتوانی و تغییر افراد است.

وی درباره بهبود مشکلات حوزه بهداشت و سلامت استان قزوین گفت: طی هفته آتی اولین محموله تجهیزات پزشکی شامل ۲۰ دستگاه دیالیز وارد استان می‌شود و همچنین محموله اتاق آی سی یو هم به استان منتقل خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس درباره مشکلات محیط زیستی و پسماند استان قزوین تاکید کرد: درواقع باید یک شهرک اختصاصی پسماند برای شرکت‌های صنعتی در استان داشته باشیم، چراکه مشکلات محیط زیستی قزوین را مشکلات محیط زیستی ملی می‌دانم.

محمدبیگی ادامه داد: این استان در کوریدور جهانی راه ابریشم و کوریدور کشوری قرار گرفته که مشکلات محیط زیستی آن بر همه افرادی که از این مسیر عبور می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: تعهد و تخصص و به کارگیری از نیروهای بومی در انتخاب مدیران مهم است و بخشی هم مربوط به شفاف سازی است، چراکه اکنون باید صادقانه با مردم صحبت کنیم و تا زمانی که افراد از خط قرمزهای انقلاب عبور نکنند از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان