۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آبفای قزوین: تردد ماشین‌آلات‌ سنگین، عامل فرونشست کوچه محمدیه/ پرونده شهروندان قزوینی درحال پیگیری است
کد خبر: ۳۴۳۶۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۸ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری صبح قزوین از گلایه‌های مردمی اعلام شد

آبفای قزوین: تردد ماشین‌آلات‌ سنگین، عامل فرونشست کوچه محمدیه/ پرونده شهروندان قزوینی درحال پیگیری است

شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پاسخ به گلایه‌های شهروندان کوچه محمدیه اعلام کرد: افرادی که در مستند صحبت می‌کنند، نسبت به رای خود اعتراض دارند که پرونده‌شان در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است‌.

آبفای قزوین: تردد ماشین‌آلات‌ سنگین، عامل فرونشست کوچه محمدیه/ پرونده شهروندان قزوینی درحال پیگیری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دوسالی از ماجرای نشست زمین در محله محمدیه شهر قزوین و بی‌خانمان شدن چندین خانواده می‌گذرد، حادثه‌ای که به علت شکستگی لوله‌های آب در کوچه‌های این محله رخ داد و عاملی برای تخریب منازل مسکونی شد.

این روزها پس از گذشت ۲ سال هنوز این خانواده‌های قزوینی سروسامانی پیدا نکرده‌اند و از روند رسیدگی به پرونده خود گلایه‌مندند.
خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در گزارشی با عنوان "نشست زمین و دردسرهای آوارگی خانواده‌های قزوینی" به انعکاس مشکلات و دغدغه‌های اهالی این ساختمان پرداخت.

به گفته یکی از اهالی این ساختمان، دلیل فرونشست ساختمان ترکیدن لوله‌های آب کوچه بوده و عامل این ترکیدگی نیز مربوط به پوسیدگی سه لوله‌ی آب اصلی بود، چراکه پیشینه‌ی این لوله‌ها به ۶۰ سال پیش بازمی‌گشت.

در پی انتشار این گزارش، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین جوابیه‌ای بدین شرح صادر کرد.

مدیریت محترم پایگاه تحلیلی_خبری صبح قزوین؛

احتراماً؛ بازگشت به کلیپ منتشر شده در رابطه با فرونشست زمین در کوچه محمدیه خیابان سپه شهر قزوین به استحضار می‌رساند، در بافت قدیمی و فرسوده شهر قزوین به دلایل مختلفی از جمله وجود بیش از 12 متر خاک دستی و سست در زیر فندانسیون ساختمان‌ها، فقدان رعایت اصول فنی در احداث ساختمان‌ها، تعریض نامناسب خیابان‌ها و کوچه‌های باریک قدیمی و تردد ماشین آلات سنگین، هر از چندی مسئله فرونشست ساختمان‌ها رخ می‌دهد که منجر به بروز حادثه و متاسفانه در اینگونه حوادث در ابتدای امر، شرکت آب و فاضلاب متهم می‌شود.

این موارد معمولا در دعاوی حقوقی مطرح شده و پس از قطعی شدن آراء صادره، خسارات وارد شده از طریق شرکت بیمه طرف قرارداد و یا خود شرکت آب و فاضلاب استان پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ افرادی که در مستند صحبت می‌کنند، نسبت به رای خود اعتراض دارند که پرونده‌شان در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است؛ لذا رای دادگاه قطعی نشده است تا شرکت نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان