۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۳ تالار پذیرایی در قزوین پلمب شد/ بازگشت محدودیت‌ها در صورت افزایش شیوع کرونا
کد خبر: ۳۴۳۶۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۸ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان:

۱۳ تالار پذیرایی در قزوین پلمب شد/ بازگشت محدودیت‌ها در صورت افزایش شیوع کرونا

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان گفت: تاکنون ۱۳ تالار پذیرایی پلمب شده و هفت مورد هم حکم بازداشت قضایی برای تالارهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، صادر شده است.

۱۳ تالار پذیرایی در قزوین پلمب شد/ بازگشت محدودیت‌ها در صورت افزایش شیوع کرونا

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره فعالیت تالارهای پذیرایی در وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما دو راه پیش رو داشتیم، اینکه تالارهای پذیرایی بسته باشند یا خدمات ارائه دهند. در زمانی که تالارهای پذیرایی تعطیل بود نیز مردم برای مراسمات روی آورده بودند به باغ‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه که عملا امکان نظارت بر آن‌ها وجود نداشت.

وی افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت باعث آسیب جدی بر بهداشت و عدم رعایت اصول بهداشتی بود که عاملی برای شیوع کرونا هم است لذا طبق تصمیم ستاد کرونای ملی و استانی تصمیم بر این شد که تالارها بازگشایی شود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: کمیته‌ای با ترکیب نمایندگان سازمان صمت، تعزیرات‌، بهداشت و درمان و دادستانی به طور مرتب بر تالارهای پذیرایی نظارت می‌کنند که تاکنون ۱۳ مورد پلمب شده و هفت مورد هم حکم بازداشت قضایی برای تالارهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، صادر شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در بحث بهداشت و سلامت مردم هیچ نوع اغماضی را نمی‌پذیریم و در این مورد به صورت بی‌رحمانه عمل می‌کنیم و حتما برخورد جدی خواهیم داشت.

بانک‌ها باید به سلامت کارمندان و ارباب رجوع توجه بیشتری داشته باشند

وی ابراز کرد: بهبود وضعیت موجود بستگی زیادی به رعایت مردم دارد چراکه کادر بهداشت و درمان و دولت تنها بخشی را می‌تواند مدیریت کند و تاکنون هم واکسن یا دارویی قطعی برای کرونا ساخته نشده است لذا مهمترین راه مقابله همان رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک است تا کرونا را مهار کنیم.

حبیبی عنوان کرد: فعلا وضعیت سه شهرستان سفید و تاکستان زرد و قزوین هم نارنجی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به وضعیت سفید برسیم.

معاون سیاسی استاندار قزوین افزود: ما از عملکرد بانک‌ها در رعایت اصول بهداشتی به شدت گله‌مندیم که این موضوع را به صورت کتبی هم به رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام کردیم به طوری که یکی از شعب بانکی استان ۸۳ درصد و بانک دیگر نیز ۴۰ نفر از کارمندانش کرونایی شدند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه بانک‌ها باید به سلامت کارمندان و ارباب رجوع توجه بیشتری داشته باشند، ادامه داد: کارمندان بانک بیشترین کارمندان در معرض کرونا هستند که نشان می‌دهد باید قوانین بهداشتی در این ادارات با شدت بیشتری رعایت شود و خدماتشان را تا جایی که ممکن است به صورت الکترونیکی ارائه دهند تا مراجعه مردم کمتر باشد.

کمبودی در اقلام اساسی نداریم اما تفاوت قیمت و گرانی وجود دارد

وی تصریح کرد: در صورت حاد شدن شرایط و شیوع بیشتر کرونا بدون شک محدودیت‌ها به استان باز خواهد گشت به طوری که هفتگی ارزیابی می‌کنیم و به علوم پزشکی دستور دادیم تا وضعیت را به طور مستمر گزارش کند.

حبیبی درباره معیشت مردم ابراز کرد: اکنون اصل بر این است که سلامت مردم در کنار معیشت تامین شود یعنی هم معیشت مردم رونق داشته باشد و هم بتوانیم کرونا را مهار کنیم لذا بازگشایی تالارهای پذیرایی و سایر مراکز تجاری هم در همین راستا است چون نمی‌توانیم به اقتصاد مردم بی‌توجه باشیم.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه سلامت اولویت بر معیشت است، افزود: مردم باید دقت کنند که کسب‌وکارهایشان بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش برود لذا اگر ببینیم سلامت مردم تهدید می‌شود نیز در بازگشایی‌ها تجدید نظر می‌کنیم.

این مقام مسئول درباره گرانی کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: مدیریت بازار هم در دستور کار و جزو اولویت‌های ما است و به ستاد تنظیم بازار استان هم دستور داده شده تا به صورت هفتگی رصد کند؛ اکنون هم کمبودی در اقلام اساسی نداریم اما تفاوت قیمت و گرانی وجود دارد.

حبیبی در پایان تاکید کرد: بی‌ثباتی در بازار جز با نظارت دقیق و مدیریت درست حل نمی‌شود و ضمن اینکه اصناف هم باید انصاف را ضمیمه کار خودشان کنند تا بتوانیم از این شرایط عبور کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان