۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نیروهای مسلح پاسخ دندان‌شکنی به منافقین تروریست بدهند/ مجلس با رانت‌خواران و نجومی بگیران قاطعانه برخورد کند
کد خبر: ۳۴۳۵۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۷ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

نیروهای مسلح پاسخ دندان‌شکنی به منافقین تروریست بدهند/ مجلس با رانت‌خواران و نجومی بگیران قاطعانه برخورد کند

امام جمعه موقت قزوین گفت: امیدواریم این مجلس بتواند تأثیر شایسته‌ای در حل مشکلات داشته باشد و با تعامل با قوای دیگر امید را در دل مردم زنده کرده و برخورد با مفسدان و رانت خواران و نجومی بگیران را جدی بگیرد.

نیروهای مسلح پاسخ دندان‌شکنی به منافقین تروریست بدهند/ مجلس با رانت‌خواران و نجومی بگیران قاطعانه برخورد کند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل، در نمازجمعه این هفته که در محل مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش مهم شورای نگهبان در انتخابات و سالروز تأسیس این نهاد، اظهار کرد: شورای نگهبان ضامن سلامت و اسلامیت نظام است و وظایف حساسی برعهده‌ی این نهاد قرار گرفته است.

امام‌جمعه موقت قزوین افزود: شورای نگهبان مأمور بررسی صحت و سلامت افراد جهت صلاحیت شرکت در انتخابات است و این حساسیت مسئولیت این دستگاه را می‌رساند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با مجلس جدید ادامه داد: رهبر انقلاب حضور جوانان پرانگیزه، توانمند و کارآمد را در کنار نمایندگان باسابقهٔ مجلس یازدهم، خوب و امیدبخش دانستند و فرمودند؛ این مجلس و قوهٔ قضائیه روزنه‌های امید را در دل مردم روشن کردند و باعث دلگرمی و امیدواری مردم شده اند.

قابل با اشاره به تشکیل مجلسی اصولگرا گفت: امیدواریم این مجلس بتواند تأثیر شایسته‌ای در حل مشکلات داشته باشد و با تعامل با قوای دیگر امید را در دل مردم زنده کرده و برخورد با مفسدان و رانت خواران و نجومی بگیران را جدی بگیرد.

امام جمعه موقت قزوین بی‌مبالاتی و عدم دقت در رعایت مسائل بهداشتی را عامل آسیب و افزایش تلفات بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: رعایت فاصلهٔ اجتماعی و دستورهای بهداشتی و نیز استفاده از ماسک در این شرایط بسیار مهم است و بر همهٔ ما لازم است تا جهت حفاظت از خود و دیگران تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و جمعی جدی گرفته شود

وی تصریح کرد: کادر درمان در مقابله با این بیماری تلاش زیادی کردند، اما بعضی با بی دقتی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موجب شدند آمار فوتی‌ها بالا برود. لذا هم خودمان و هم دیگران را توصیه می‌کنیم فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و جمعی را جدی بگیرند تا در شرایط قرمز قرار نگیریم.

قابل یادآور شد: در روزهای اخیر دو بسیجی مظلوم در حین انجام کمک مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی میان آسیب‌دیدگان کرونا و محرومین، توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند، از نیروهای مسلح درخواست می‌کنیم پاسخی سخت و دندان‌شکنی به این منافقین کوردل که مردم را آزرده‌خاطر کرده‌اند، بدهند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: قرآن به رباخواری اشاره می‌کند و آن را جزو گناهان بزرگ برشمرده و کسی که ربا خواری کند مانند کسی است که با خدا و رسولش می جنگد؛ لذا باید این افراد از خدا بترسند و بدانند همه اعمال ما حسابرسی می‌شود و در آخرت باید جوابگوی کارهای خود باشیم.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با انتقاد از رواج بدحجابی در جامعه ابراز کرد: یک سری گناهان فردی و قابل جبران است و اثرش به خود فرد برمی‌گردد اما یکسری گناهان اجتماعی است و اثرات آن به دیگران هم می‌رسد؛ مثل گناهانی که امروز در جامعه می‌بینیم از جمله بدحجابی و بی حجابی که به یک هجوم سازماندهی شده و پشتیبانی کننده رسیده است.

از عموم مردم قزوین طلب حلالیت و از آن‌ها خداحافظی می‌کنم

قابل اذعان کرد: باید در جامعه اسلامی حجاب و عفاف و اخلاق دینی دیده شود و انتظار داریم همه مراقب رفتار خود باشند تا شاهد برخورد قهری نباشیم.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه مسیر آباد کردن قلب، اطاعت از خداوند و روی برگرداندن از شیطان است، اظهار کرد: گناه، خواری و بیچارگی را به‌دنبال دارد و اطاعت از اوامر پروردگار قلب‌ها را احیا خواهد کرد و دینداری و انس با قرآن راهکار نزدیک شدن به خدا و رسیدن به سعادت است.

وی در ادامه با اشاره به روز دحوالارض، عنوان کرد: در زمانی تمام کره را آب فرا گرفته بود، اما به ارادهٔ خداوند زمین از آن بیرون آمد و به آرامی زمین از آن نقطه از دل آب گسترده شد که این روز را دحوالارض نامیدند و فضیلت‌های بسیاری برای این روز و اعمال مخصوص برای آن ذکر شده است.

قابل در پایان با اشاره به 13 سال خدمت خود در سنگرهای گوناگون در استان قزوین، مطرح کرد: به‌مدت 13 سال در این استان در سنگرهای مختلف خدمت‌گذار مردم شریف قزوین بودم، از عموم مردم قزوین طلب حلالیت می‌کنم و از آن‌ها خداحافظی می‌کنم تا به استان خویش یعنی قم بازگردم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان