۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی در قزوین/ صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و کشاورزی مشمول معافیت مالیات هستند
کد خبر: ۳۴۳۵۰۳ نویسنده: سعید حوائج تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۳ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد

شناسایی ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی در قزوین/ صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و کشاورزی مشمول معافیت مالیات هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در استان قزوین ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و نسبت به مطالبه آن اقدام شده است.

شناسایی ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی در قزوین/ صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و کشاورزی مشمول معافیت مالیات هستند

سعید حوائج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به فرارهای مالیاتی اظهار کرد: عمده فرارهای مالیاتی مربوط به کارت‌های بازرگانی صوری است و برخی سودجویان با دریافت کارت بازرگانی به نام افراد مختلف بدون پرداخت مالیات اقدام به واردات کالا می‌کنند.

وی افزود: تراکنش‌های بانکی بدون اظهارنامه مالیاتی نیز یکی دیگر از راه‌های فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و نسبت به مطالبه آن اقدام شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز متاسفانه به دلیل مجهول الهویه بودن و عدم پذیرش از سوی فعالان اقتصادی که فرار مالیاتی داشتند، فقط ۱۳ میلیارد تومان توسط اداره کل امور مالیاتی استان قزوین وصول شده است.

حوائج با اشاره به اقدامات انجام شده برای وصول فرارهای مالیاتی گفت: به تمام کشور نامه‌هایی نوشته و دارایی‌های این اشخاص شناسایی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کنیم.

شناسایی مودیان دارای فرار مالیاتی در استان

وی عنوان کرد: فرار مالیاتی در واقع یک پدیده جهانی است و همه دنیا در چند دهه اخیر با این پدیده مواجه بودند، خوشبختانه در کشور ما به دلیل ایجاد و استقرار بانک‌های اطلاعاتی طی چند سال اخیر موارد زیادی از این فرارهای مالیاتی کشف و مورد مطالبه قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در استان قزوین نیز مودیانی که فرار مالیاتی داشتند، شناسایی شده و عمده این فرارهای مالیاتی متاسفانه به نام اشخاص با تمکن مالی بسیار ضعیف، توسط فعالانی که مایل به پرداخت مالیات نبوده و فرار مالیاتی داشتند، با پرداخت جزئی مبالغ صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشوق‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون تصریح کرد: قانون فعلی پر از مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و اشخاصی که در زمینه آموزش و بسیج فعالیت دارند و همچنین موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی، موسسات خیریه و بنگاه‌ها است.

حوائج بیان کرد: مهمترین مشوق مالیاتی موجود در قانون مالیاتی کشور مربوط به ماده ۱۳۲ است که به تولیدکنندگان معافیت داده است و همچنین براساس ماده ۱۴۱ صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و کشاورزی مشمول معافیت مالیاتی هستند.

وی در پایان گفت: فعالان اقتصادی باید به این نکته توجه داشته باشند که پیش‌شرط همه‌ی این مشوق‌ها، احراز معافیت‌ها و ترجیحات مالیاتی، ثبت‌نام الکترونیکی در درگاه سایت سازمان مالیاتی بوده و همه این مشوق‌ها منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در دفاتر قانونی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان