۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آرایشگاه‌های زنانه در شرایط کرونا محدودتر از گذشته فعالیت کنند
کد خبر: ۳۴۳۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۲ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

آرایشگاه‌های زنانه در شرایط کرونا محدودتر از گذشته فعالیت کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: آرایشگاه‌های زنانه در این استان با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت زنان باید محدودتر از گذشته فعالیت کنند.

آرایشگاه‌های زنانه در شرایط کرونا محدودتر از گذشته فعالیت کنند

صدیقه ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به شرایط استان قزوین و ایجاد وضعیت نارنجی در شهرستان‌های قزوین و تاکستان باید محدودیت‌هایی در صنف آرایشگاه‌های زنانه ایجاد شود تا سلامت جامعه زنان و متصدیان این واحدها حفظ شود.

وی اضافه کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که این روزها با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و تشدید زنجیره کووید ۱۹، ارائه خدمات در آرایشگاه‌های زنانه با مهمترین اصل در دستورالعمل‌های بهداشتی یعنی رعایت فاصله‌گذاری فردی یا اجتماعی منطبق نیست.

ربیعی با بیان اینکه ادامه روند آرایشگاه‌های زنانه جان خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان را در معرض خطر قرار می‌دهد، اظهار کرد: متاسفانه بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راهکار مقابله با آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است که این موارد چندان در آرایشگاه‌های زنانه رعایت نمی‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: بیماری کرونا از چندماه گذشته تاکنون با تغییرات بسیاری همراه بوده و جدیدا نیز گروه‌های سنی مختلف را مورد هدف قرار می‌دهد، بنابراین اگر زنان در محافل و اماکنی مانند آرایشگاه‌های زنانه در معرض آن قرار گیرند، خطر ابتلا به بیماری افزایش یافته و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

گفتنی است؛ چندی پیش پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز گفته بود که بررسی‌ها نشان داده آرایشگاه‌های زنانه به عنوان یکی از کانون‌های اصلی انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شود.

حدود ۴۰۰ آرایشگاه زنانه در استان قزوین فعال است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان