۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عدم مدیریت پسماندها، قزوین را به شهر زباله‌ها تبدیل می‌کند/ زیرساخت‌های ۱۰۰ساله بیمارستان‌ها نیازمند بازسازی است
کد خبر: ۳۴۳۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

عدم مدیریت پسماندها، قزوین را به شهر زباله‌ها تبدیل می‌کند/ زیرساخت‌های ۱۰۰ساله بیمارستان‌ها نیازمند بازسازی است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اگر مجموعه پسماند محمدآباد و نوع دفع پسماندها مدیریت نشود قطعا تا چند سال دیگر قزوین به یک زباله‌دانی بزرگ تبدیل خواهد شد.

عدم مدیریت پسماندها، قزوین را به شهر زباله‌ها تبدیل می‌کند/ زیرساخت‌های ۱۰۰ساله بیمارستان‌ها نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی در صحن شورای شهر قزوین که در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد با بیان اینکه ما منتظر حضور بالادستی‌ها برای حل مشکلات شهری خود هستیم، اظهار کرد: اگر ما یک دست باشیم و روی مشکلات به تفاهم برسیم و صدایی یکسان از همه مسئولین شنیده شود، شورای عالی معماری و شهرسازی هیچ مخالفتی با طرح‌های ما نخواهد کرد.

وی افزود: علت اینکه تصمیمات و پیشنهادات ما در شورای عالی معماری و شهرسازی مورد قبول واقع نمی‌شود به خاطر چندصدایی بودن است، اگر مدیریت وحدت محوری داشته باشیم دیگر هیچ نیرویی نخواهد توانست با تصمیمات مدیریتی ما مقابله کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: نکته دیگر تلاش و مدیریت مخلصانه است که ما شاهد این تلاش در مدیریت شهرداری قزوین باتوجه به مشکلات اقتصادی هستیم، اما با مقداری تلاش و همدلی بیشتر می‌توان به کارها سرعت بخشید.

محمدبیگی ادامه داد: از زمانی که نماینده شدیم نیز شکایات متعددی از سوی مردم به ویژه ساکنین مناطق هادی آباد و بلاغی به ما می‌رسید، که ۳۰ سال می‌گذرد اما بلاتکلیف هستند و امروز افاغنه در این محلات که بافت سنتی و اصیل قزوین است، ساکن شده‌اند‌ و بافت فرهنگی ما را برهم زده‌اند.

وی در ادامه ابراز کرد: ما خودمان این بستر و زمینه را ایجاد کردیم که باید امروز تسهیل‌گر این امور باشیم، لذا در این حوزه‌ها از تمامی ظرفیت‌ قانونی خود استفاده می‌کنیم که در سیاست گذاری و نحوه خدمات شهرداری و سازمان‌های مختلف نیز نظارت محکمی داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: شفافیت در موضوعات برای مردم مهم است؟ اما به نظر می‌رسد که ما در تیریبون شهری خیلی واضح و شفاف برای مردم صحبت نکردیم‌ و مردم بلاتکلیف هستند.

پروژه‌های گردشگری به شهرداری واگذار شود

محمدبیگی ادامه داد: در موضوع پسماند و محیط زیست که دغدغه دارم نیز خوشبختانه به عنوان سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس انتخاب شدم و در این حوزه به طور ویژه در خدمت کمیسیون محیط زیست شورای شهر خواهم بود چراکه شهر تاریخی قزوین باید با شش‌های سالم نفس بکشد و با کلیه‌های سالم سموم را دفع کند.

وی اضافه کرد: اگر ترانزیت شهری ما اکنون مدیریت نشود، تا پنج سال دیگر جزو شهرهای آلوده خواهیم بود. اگر مجموعه پسماند محمدآباد و نوع دفع پسماندها مدیریت نشود نیز قطعا ما چند سال دیگر تبدیل به یک زباله‌دانی بزرگ خواهیم شد و شاهد افزایش بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: امروز باید زیرساخت‌های صدساله بیمارستانی قزوین را نوسازی کنیم و از بودجه‌ها و اعتبارات استفاده کنیم که اگر اینگونه نباشد، نمی‌توانیم ادعای موفقیت کنیم.

محمدبیگی تصریح کرد: بحث ضوابط و اصول شهرسازی در زیرساخت‌ها بسیار مهم است، برای مثال منطقه پونک پر از برج‌ها و ساختمان‌های لوکس است اما معابر آن تنگ و تاریک تعبیه شده و فاقد مسجد و مکان مناسب آموزشی و بهداشتی درمانی است، آیا این مسئله یک مدیریت لجام گسیخته شهری را به نمایش نمی‌گذارد؟

وی بیان کرد: موافقم که پروژه‌های گردشگری به شهرداری واگذار شود چراکه بسیاری از پروژه‌ها سال‌هاست بلاتکلیف است و گراند هتل در پشت دیوار آهنی باقی مانده است و در بحث باغستان باید شرایط به گونه‌ای باشد که صاحبان بتوانند آورده‌ای داشته باشند تا بتوانند از باغ خود محافظت کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: ما می‌توانیم در ورودی و خروجی شهر قزوین که در مسیر بزرگراه‌ها واقع شده نیز با راه‌اندازی بهترین فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها اشتغال‌زایی کنیم.

محمدبیگی یادآورد شد: شهرداری‌ها در حوزه عفاف و حجاب ۱۰وظیفه دارند، ما باید فرهنگسرا و کتابخانه تخصصی عفاف و حجاب داشته باشیم. در حالی که ما هویت دخترانه را به دختران خود ندادیم و واقعیت این است که در این عرصه ها خوب عمل نکردیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان