۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آماده‌باش تمام بیمارستان‌های دولتی در قزوین/فعالیت تالارها مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد
کد خبر: ۳۴۳۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۹ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان اعلام کرد

آماده‌باش تمام بیمارستان‌های دولتی در قزوین/فعالیت تالارها مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: آتش کرونا درحال شعله ور شدن است و آمارها حتی از روزهای ابتدایی نیز درحال پیشی گرفتن است؛ از این رو باید تمامی بیمارستان‌های دولتی جهت پذیرش بیماران کرونایی در آماده باش باشند که این موضوع به معنای آژیر خطر است.

آماده‌باش تمام بیمارستان‌های دولتی در قزوین/فعالیت تالارها مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: آتش کرونا درحال شعله ور شدن است و در شرایطی قرار داریم که آمارها حتی از روزهای ابتدایی نیز درحال پیشی گرفتن است.

وی ادامه داد: باتوجه به آمار فوتی‌ها هر شش دقیقه یک ایرانی براثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد و درصورت عدم کنترل و رعایت، دامنه آن افزایش می‌یابد و در این وضعیت تمام ما مسئولیت داریم و مهمترین کار نیز تامین سلامت مردم و مبارزه با ویروس کرونا است.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ابراز کرد: لازم است در شبکه حمل و نقل و تاکسیرانی درباره استفاده از ماسک و سوار نکردن نفر چهارم تدابیر لازم درنظر گرفته شده و وضعیت به جد کنترل شود؛ همچنین خود مردم نیز باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: اکنون تالارهای پذیرایی میزبان کرونا هستند و افراد نباید در جشن‌ها شرکت کنند و برگزاری مراسمات نیازمند نظارت بیشتر است؛ صرفا در ابتدا با چند مورد از مدیران تالارها برخورد شد، اما پس از آن گزارشی به ما منتقل نشد؛ لازم است فرمانداران و اکیپ‌های بهداشت و درمان بر فعالیت تالارها نظارت داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان برخورد جدی با متخلفان و افرادی که نسبت به کرونا بی تفاوت هستند، گفت: به دلیل اهمیت سلامت مردم باید در برخورد با افرادِ بی تفاوت بی رحمانه عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید فرمانداران به طور مستمر چند جلسه در هفته داشته و مفاد جلسات به دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا منعکس شود.

سخنگوی ستاد کرونای استان عنوان کرد: برگزاری جلسه با اصناف و اتحادیه‌ها به طور ویژه نیز ضرورت دارد و باید طی هفته آینده با رؤسای اتحادیه‌ها جلسه‌ای داشته باشیم؛ اکنون بازارها، سامانه حمل و نقل و تالارهای پذیرایی نگرانی اصلی ما هستند و در اولویت قرار دارند.

وی با تاکید بر آماده بودن بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران در هفته‌های آینده ابراز کرد: باید تمامی بیمارستان‌های دولتی جهت پذیرش بیماران کرونایی در آماده باش باشند که این موضوع به معنای آژیر خطر است.

ضرورت برخورد جدی با عوامل سهل انگار درباره کرونا

حبیبی عنوان کرد: لازم است شهربازی‌ها در سراسر استان تعطیل شود؛ پس از این اعمال هرگونه محدودیت که به مهار کرونا کمک می‌کند در اختیار فرمانداران قرار دارد.

وی اضافه کرد: اکنون پروتکل‌های بهداشتی در مساجد رعایت نمی‌شود، در این راستا باید به شهرداران دستور داده شود تا در ساعات بازگشایی نسبت به ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات مناسب را انجام دهند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: باید لیست کارمندان مبتلا به کرونا به ادارات مربوطه اعلام شود تا از حضور این افراد به مدت حداقل ۱۴ روز در محل کار جلوگیری شود؛ همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز باید برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت و برخورد جدی با عوامل متخلف اظهار کرد: لازم است واحدهای تولیدی مدیریت و توسط بازرسان بازدید شود و به طور جدی برخورد شود؛ زیرا کرونا تعارف بردار نیست و تا کرکره مغازه‌های سهل انگار را پایین نکشیم کرونا قربانی می‌گیرد.

وی افزود: مردم درباره کرونا منتظر برخورد سفت و سخت هستند و درصورت عدم برخورد نگران خواهند شد؛ همچنین فعالیت تالارها و برگزاری نمازجمعه مورد بازنگری مجدد قرار می‌گیرد و باتوجه به نارنجی بودن قزوین و تاکستان احتمال تعطیلی مجدد آن وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی نیاز استان درباره اقلام بهداشتی را بررسی کند تا سازمان صمت براساس آن برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به محدودیت زمان موجود در جذب بودجه اختصاص یافته به استان برای ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده، باید بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جذب تسهیلات به طور سریع عمل کنند تا بودجه تخصیص داده شده از استان خارج نشود.

حبیبی در پایان گفت: لازم است همه با حساسیت و جدیت وظایف خود را انجام دهند؛ چراکه شرایط موجود بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان