۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نحوه شهادت شهید "مشاطان" و جانبازی مادرش توسط منافقین
کد خبر: ۳۴۳۲۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۲ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با برادر شهید ترور در قزوین مطرح شد

نحوه شهادت شهید "مشاطان" و جانبازی مادرش توسط منافقین

برادر شهید مشاطان گفت: بیشتر فعالیت‌های برادرم به درگیری با منافقین و ضدانقلاب معطوف بود، به همین دلیل قصد ترور او را داشتند.

نحوه شهادت شهید "مشاطان" و جانبازی مادرش توسط منافقین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ شهید علیرضا مشاطان بیست و یکم اردیبهشت۱۳۳۸، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش عباس، فروشنده بود و مادرش صغرا نام داشت.

شهید مشاطان تا پایان دوره ابتدایی درس خوانده و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت که در نهایت یکم آذر ۱۳۶۰، در زادگاهش مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

مزار وی در گلزار شهدای همان شهر قرار دارد. برادرش عبدالحسین نیز به شهادت رسیده است.

غلامحسن مشاطان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره چگونگی شهادت برادر و جانباز شدن مادرش، اظهار کرد: در آبان ماه سال 60 برادرم به قزوین آمده بود، حدود شهریور یا تیر ماه در حادثه ترور در قزوین مورد سوء قصد واقع شد اما به دلیل شباهت ظاهری در رنگ مو به اشتباه فردی دیگر به جای او ترور شد و آن زمان برادرم در ماموریتی خارج از استان بود.

وی ادامه داد: برادرم در جریان انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور داشت و پس از آن نیز عضو کمیته شده و بیشتر در فعالیت‌های درگیری و مبارزه با ضدانقلاب و منافقین شرکت داشت.

برادر شهید مشاطان ابراز کرد: شب روزی هم که قرار بود ترور شود به قزوین بازگشته بود؛ اما طبق یک دستورالعمل ساعت دو نیمه شب از استان خارج شد؛ فردای آن روز هنگامی که سرکار بودم به من اطلاع دادند نارنجک بزرگی به منزل ما پرتاپ شده است.

وی ادامه داد: طی پرتاپ نارنجک دست و سه انگشت مادرم آسیب دید و ترکش‌های زیادی به وی اصابت کرد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

مشاطان بیان کرد: پس از دو روز که برادرم از ماموریت بازگشت، رفتگری را می‌بیند که می‌گوید در سطل من چیزهای مشکوکی است که پس از بررسی می‌بیند اسلحه، نارنجک و دینامیت در سطل زباله وجود دارد.

وی عنوان داد: پس از آن برادرم پیگیر شناسایی فرد تروریست می‌شود و به خیابان منتظری رسیده و سه شب و چهار روز کمین می‌کند؛ البته پس از شناسایی، فرد مورد نظر با اصابت گلوله علیرضا را زخمی می‌کند و بلافاصله به بیمارستان شهید رجایی منتقل می‌شود.

مشاطان عنوان کرد: برادرم پس از دو روز به همراه شهید بروجردی که مجروح بود با هلیکوپتر به بیمارستان ژاندارمری منتقل و پس از 20 روز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی در پایان گفت: پس از شهادت علیرضا، مادرم را برای جلسه رسیدگی به حکم عوامل شهادت برادرم به دادگاه انقلاب احضار کردند، اما مادرم از قصاص عامل شهادت برادرم گذشت و گفت طبق قانون با او رفتار کنید.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان