۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برخورد با ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۱ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خبرداد

برخورد با ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری در قزوین

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از شناسایی و برخورد  با  گردانندگان ۱۴ تور گردشگری غیر مجاز در استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

برخورد با ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری در قزوین

نادر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تورهای گردشگری علاوه بر استانداردهای مصوب تورگردانی، نظارت دقیق بر نحوه اجرای تورهای گردشگری و برخورد جدی با تورگردانان متخلف از ابتدای سال جاری در دستور کار ناظران حوزه معاونت گردشگری استان قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون با همراهی هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، پلیس اماکن و دادستانی از ادامه سفر چهار تور گردشگری غیرمجاز به مقصدهای گیلان و زنجان به دلیل عدم توجه به تذکرات و تکرار تخلفات جلوگیری به عمل آمده و گردانندگان ۱۰ تور غیرمجاز نیز شناسایی و به آنها اخطار کتبی ارائه شده که در صورت تکرار تخلف و عدم رعایت استانداردهای لازم از ادامه فعالیت آنها در حوزه گردشگری جلوگیری خواهد شد.

محمدی، نداشتن بیمه نامه سفر، مجوز آژانس‌های خدمات مسافرتی، راهنمای تور مورد تائید و عدم رعایت شئونات اسلامی را از مهمترین تخلفات صورت گرفته توسط تورگردانان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس آئین‌نامه نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی تنها واحد‌های دارای مجوز رسمی از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مجاز به برگزاری تور‌های سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اضافه کرد: فعالیت سایر واحد‌ها خارج از این چهارچوب غیرمجاز است و گردشگران باید با آگاهی کامل نسبت به ثبت‌نام در تورهای گردشگری اقدام کنند.

وی در پایان از گردشگران و هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص فعالیت تورگردانان با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تماس بگیرند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان