۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت‌نام ۸۰۰ هزار متقاضی مسکن در طرح اقدام‌ملی/ تمام‌ معاملات باید در سامانه املاک ثبت شود
کد خبر: ۳۴۳۲۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۰ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

ثبت‌نام ۸۰۰ هزار متقاضی مسکن در طرح اقدام‌ملی/ تمام‌ معاملات باید در سامانه املاک ثبت شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در جهت تامین مسکن برای قشر متوسط برنامه و طرح اقدام ملی مسکن را طراحی کرده که پس از ثبت‌نام در سراسر کشور ۸۰۰ هزار نفر واجدین شرایط شناسایی شدند.

ثبت‌نام ۸۰۰ هزار متقاضی مسکن در طرح اقدام‌ملی/ تمام‌ معاملات باید در سامانه املاک ثبت شود

محمد اسلامی در حاشیه سفر به قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: امروز زمینه طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور تامین شده و درحال گسترش است تا بتوانیم تمام ثبت‌نام شدگان را صاحب خانه کنیم.

وی ادامه داد: در هیئت دولت در آئین نامه زمین و مسکن مشوق‌های جدیدی را ایجاد کردیم تا رغبت برای سرمایه‌گذاری در مسکن افزایش یابد؛ برای واگذاری زمین به افرادی که خواستار احداث زمین استیجاری هستند نیز مزایایی درنظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره محل عوارضی مهرگان گفت: جابه‌جایی در محل عوارضی انجام نمی‌شود؛ بلکه عوارض به صورت پیمایشی محاسبه می‌شود و برای خودروهایی که رفت و آمدشان تکرار دارد باتوجه به تناسب تعداد تردد تخفیفات بیشتری درنظر گرفته می‌شود، این قانون ابلاغ شده و از شنبه اجرایی می‌شود.

وی ابراز کرد: طرح اقدام ملی مسکن در سایت مهرگان قزوین با ۱۲۰۰ واحد مسکونی باکیفیت و معماری ایرانی و اسلامی آغاز شد؛ درمجموع ۱۰هزار سهمیه برای قزوین درنظر گرفته شده که با تعداد ثبت‌نام کنندگان در مرحله اول و دوم برای مسکن تناسب دارد.

این مقام مسئول افزود: درراستای فراهم کردن تاسیسات زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان باید برای تصفیه خانه‌، جاده دسترسی و مسکن طرحی سه جانبه درنظر گرفته شده و این مسائل زیرساختی به طور مشترک مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

وی بیان کرد: لازم است تامین سرانه‌ها در زمینه امکاناتی از قبیل، مدرسه، مساجد، کلانتری و آموزشگاه‌ها نیز مدنظر باشد تا مردم در این موارد دچار کمبود نباشند.

احداث 200 هزار واحد مسکونی برای محرومین در کشور

اسلامی ادامه داد: دولت در جهت تامین مسکن برای قشر متوسط برنامه و طرح اقدام ملی مسکن را طراحی کرده که پس از ثبت‌نام در سراسر کشور ۸۰۰ هزار نفر واجدین شرایط شناسایی شدند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین ۲۰۰ هزار مسکن محرومین نیز درنظر گرفته شده و تعداد مسکن در مجموع به یک میلیون می‌رسد باتوجه به اختصاص ۲ درصدی تسهیلات بانکی به مسکن، مردم می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

وی درباره ضمانت اجرای افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها گفت: تصویب این طرح از طرف ستاد ملی کرونا ضمانت اجرایی این طرح است و تمام افراد و دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند؛ سقف افزایش قراردادها برای تهران ۲۵درصد، در کلان شهرها 20 درصد و در باقی شهرها ۱۵درصد است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: درواقع دولت با اجرای این طرح از حرکت‌های بی‎منطق و التهاب کاذب ایجاد شده در زمینه مسکن جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به شرایط اجرای این طرح ابراز کرد: این مصوبه از چند تبصره برخوردار است که تمدید قراردادها تا زمان پابرجایی کرونا در جامعه نخستین آن‌ها است؛ توجه به این نکته ضروری است که اسباب‌کشی و رفت و آمدهای غیرضروری ازجمله عوامل شیوع کرونا بوده و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز وظیفه دارد عوامل شیوع این ویروس را کنترل کند.

این مقام مسئول افزود: البته اگر مستاجری تکالیف خود را انجام نداده و برای او حکم تخلیه از طرف دادگاه صادر شده تا دو ماه فرصت تخلیه دارد؛ همچنین اگر ملک توسط مالک به فروش رسیده باشد نیز مستاجر باید طی دو ماه محل اقامتش را تخلیه کند.

وی در پایان گفت: ثبت تمام معاملات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی و بنگاه‌ها در سامانه املاک و دریافت کدرهگیری ضرورت دارد و این اقدام در کمک به کنترل بازار و کاهش هیجانات کاذب و بدون پشتوانه ایجاد شده در بازار مسکن تاثیرگذار است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان