۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳ تن مرغ غیرقابل مصرف معدوم شد/ تشدید نظارت‌های دامپزشکی در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۱۰ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

۳ تن مرغ غیرقابل مصرف معدوم شد/ تشدید نظارت‌های دامپزشکی در قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در شرایط کرونایی نظارت‌های دامپزشکی بر رعایت اصول بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی با شدت و جدیت بیشتری انجام می‌شود.

۳ تن مرغ غیرقابل مصرف معدوم شد/ تشدید نظارت‌های دامپزشکی در قزوین

دکتر مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با تشدید نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در شرایط کنونی که بیماری کرونا در حال افزایش است و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی مصرفی، بازدیدهای نظارتی دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اصل پیشگیری در جلوگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها و مراکز عرضه گوشت قرمز و مرغ و ماهی الزامی بوده و هرگونه قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین ضمن اعلام سامانه پیامکی 50001512 برای ارائه گزارش تخلف‌های احتمالی در مراکز عرضه و رستوران‌ها، از عموم مردم خواست تا در هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ به شرایط ارگانولیپتیکی (ظاهری)، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء آنها توجه کرده و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی در پایان از واژگون شدن کامیون حامل حدود 3 تن مرغ در محور قزوین به تهران خبر داد که پس از نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم توسط دامپزشکی، محموله مذکور غیر قابل مصرف تشخیص و کل محموله معدوم شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان