وزیر راه و شهرسازی گفت: ما چیزی به اسم مشکلات کارکنان عوارضی نداریم، بخشی از کارکنان که خود را برای کار مهیا کرده و پیوستن به راهداری را پذیرفته بودند در سرکار حضور یافتند و افرادی که نپذیرفتند حق و حقوق را دریافت کرده و تسویه حساب کردهاند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد اسلامی ظهر امروز(دوشنبه) در حاشیه سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی نیروی قراردادی اظهار کرد: در رابطه با نیروی قراردادی، ساختار آن با سازمان امور اداری استخدامی کشور است و اگر پذیرفتهایم که سازمان راهداری داشته باشیم باید نیروی انسانی آن حل شود که درحال پیگیری است و امیدواریم به توافق رسیده و جایگاه شغلی آنها تثبیت و وضعیت نیروی انسانی تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به مشکلات کارکنان عوارضی بیان کرد: ما چیزی به اسم مشکلات کارکنان عوارضی نداریم، بخشی از کارکنان که خود را برای کار مهیا کرده و پیوستن به راهداری را پذیرفته بودند سرِ کار حضور یافتند و افرادی که نپذیرفتند حق و حقوق را دریافت کرده و تسویه حساب کردهاند، بنابراین این موضوع مسئله ما نیست و باید برای خود شغل پیدا کنند.
این مقام مسئول گفت: منافع ملی و عموم مردم برای ما مهمترین موضوع است، با الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهها به کل جامعه خدمت میکنیم و تعدادی که در گیشه خدمت میکردند بخشی جذب راهداری شده و بخشی که شرایط را نپذیرفتند حقوقشان پرداخت شد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جاده قزوین، الموت تنکابن یکی از پروژههای مهم راهبردی برای استان و حلقهای از زنجیره راههای اتصال جنوب به شمال کشور است که از سالهای گذشته آغاز شده است.
بحث محیط زیستی پروژه قزوین به تنکابن حل شده است
وی ادامه داد: لازم است ملاحظات مهندسی آن با تدابیر ویژه اجرایی شود و با گذشت زمان اولویتبندی صورت گیرد تا بتوان بخشی را تا پیش از پایان این دوره از ریاست جمهوری به بهرهبرداری رساند.
وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: دو منطقه در این پروژه قرار دارد که شامل یک راه 15 کیلومتری از تنکابن به سمت الموت و دیگری راه از قزوین تا الموت به طول 63 کیلومتر، مجموعه 80 کیلومتری که نصف راه قزوین به تنکابن است و با تدابیر و تصمیماتی که امروز اتخاذ میشود؛ میتواند یکی از مواردی باشد که کمک کند تا پروژه با سرعت بیشتری به بهرهبرداری برسد.
وی افزود: برای بخش دوم پروژه که 80 کیلومتر است نیز بحث زیست محیطی آن حل شده و باید از نظر مهندسی و محاسباتی تجدید نظر شود تا با هزینه مناسبتری انجام شود و هزینه اجرایی و بهرهبرداری کاهش یافته و به بهرهبرداری برسد که مستلزم مطالعه است و به دو هزار و 500 میلیارد اعتبار نیاز دارد.
این مقام مسئول عنوان کرد: اولویت اول ما تکمیل قطعات یک تا سوم است که از 63 کیلومتر، 42 کیلومتر آسفالت شده و 18 کیلومتر دیگر آن نیز تا سال آینده انجام میشود.
اسلامی بیان کرد: قزوین کانون ترانزیتی کشور است و راههای آن صرفا به خودش اختصاص ندارد و ناحیه شمال غرب را مدیریت میکند و بهبود کیفی راه برای وزارت خانه دارای اهمیت است، همچنین برای توسعه راههای اصلی پروژههای مختلفی بوده که بخشی از آن را پیگیری میکنیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: توسعه راههای روستاهای استان که جمعیت پذیر بوده و دارای استعداد تولیدی، صنعتی و گردشگری است برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد بنابراین برای آن اهتمام داریم و باتوجه به استانی شدن بودجه راهها، لازم است استاندار منابعی برای آن تخصیص دهد.
انتهای پیام/۶۰۰۶
دیدگاه ها