۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز ساخت بیش از ۵ هزار مسکن/ فاز اول جاده قزوین_تنکابن سال آینده تکمیل می‌شود
کد خبر: ۳۴۳۱۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۹ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد

آغاز ساخت بیش از ۵ هزار مسکن/ فاز اول جاده قزوین_تنکابن سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس آئین نامه‌ها، اداره کل استان با هماهنگی مقامات استانی و شورای تامین مسکن استان، نسبت به برنامه‌ریزی و ظرفیت سازی احداث پنج هزار و ۷۸۷ واحد مسکونی اقدام کرده است.

آغاز ساخت بیش از ۵ هزار مسکن/ فاز اول جاده قزوین_تنکابن سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ابراهیم مبارک قدم صبح امروز(دوشنبه) در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان در جمع خبرنگاران قزوین اظهار کرد: جاده قزوین به تنکابن 162 کیلومتر است و فاز اول آن که از قطعه صفر تا 62 کیلومتر است 85 درصد پیشرفت داشته و مابقی مسیر از قطعه 62 تا 130‌، 30 درصد پیشرفت داشته و ادامه مسیر نیز در مرحله فاز مطالعاتی قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 180 میلیارد برای این مسیر هزینه شده و طبق زمان بندی ارائه شده قطعه قزوین تا معلم کلایه که کیلومتر صفر تا 62 است تا آخر خرداد سال آینده به پایان می‌رسد و تا تکمیل آن صرفا چند پل و گلوگاه باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین درباره طرح اقدام ملی مسکن ابراز کرد: براساس سیاست‌های جدید تامین مسکن، وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازمه را به استان‌ها ابلاغ کرد که سهم استان قزوین نه هزار و 481 واحد مسکونی است.

وی عنوان کرد: بر اساس آئین نامه‌ها، اداره کل استان با هماهنگی مقامات استانی و شورای تامین مسکن استان نسبت به برنامه ریزی و ظرفیت سازی احداث پنج هزار و 787 واحد مسکونی اقدام کرده و حدود 30 هکتار از اراضی مورد نیاز برای ساخت و ساز تامین شده است.

این مقام مسئول افزود: 28 هکتار به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در قالب تفاهم نامه کارگزاری تحویل داده شده و در 11 شهر استان اجرایی می‌شود و عمده اراضی پیش بینی شده در مجموعه شهری قزوین در ناحیه منفصل مهرگان خواهد بود.

وی بیان کرد: پیش بینی برای اتمام پروژه از زمان آغاز عملیات اجرایی 24 ماهه خواهد بود؛ برای طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول هزار و 945 نفر در استان ثبت نام کرده بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین درباره برنامه سفر امروز وزیر راه به استان گفت: امروز شاهد سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان هستیم و بازدید از چند پروژه ملی از جمله محور قزوین الموت به تنکابن، راه‌های روستایی حوزه الموت، گردنه سلطان بلاغ، سه راهی رحیم آباد دانسفهان و تقاطع ضیاء آباد در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: با حضور وی عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان آغاز خواهد شد، همچنین بازدیدهایی در سطح شهر از جمله محله سردار و طرح توسعه ایستگاه راه آهن قزوین نیز در دستور کار سفر امروز وزیر قرار دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان