۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین از افتخار به نساختن مسکن تا تعطیلی توسعه مترو/ اصلاح‌طلبان معضل کارنامه را با حاشیه‌سازی پنهان می‌کنند
کد خبر: ۳۴۳۱۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۹ ساعت: ۹:۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

از افتخار به نساختن مسکن تا تعطیلی توسعه مترو/ اصلاح‌طلبان معضل کارنامه را با حاشیه‌سازی پنهان می‌کنند

طیفی که علیرغم در اختیار داشتن امکانات و اختیارات گسترده، به خانه نساختن برای مردم افتخار می کند و حتی یک کیلومتر مترو هم در تهران نساخته، ژست شاکی گرفته و دیگران را مقصر جلوه می‌دهد.

از افتخار به نساختن مسکن تا تعطیلی توسعه مترو/ اصلاح‌طلبان معضل کارنامه را با حاشیه‌سازی پنهان می‌کنند
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛بخش اعظمی از فعالین طیف اصلاح طلب، دو ویژگی بارز دارند، «هیاهو» و «بی عملی». حالا در شرایطی که دولت به مدت هفت سال و شهرداری و شورای شهر تهران به مدت سه سال دربست در اختیار این جریان بوده است، به خوبی می توان به بررسی کارنامه اصلاح طلبان در نهادهای مذکور پرداخت.

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران- ۷ تیر ۹۹- در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به کارنامه سه ساله اصلاح طلبان در شهرداری تهران گفت: «شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید. دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ درحالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد. اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم یا در حوزه تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌ها هم با وجود آنکه هزینه سنگینی نداشت و قرار بود ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، متوسط هر سه ماه یک بار هم شاهد افتتاح ایستگاه مترو نیستیم».

اذعان به بی عملی شهرداری اصلاح طلب تهران از سوی رئیس شورای شهر پایتخت در حالی است که رسانه های اصلاح طلب در زمان روی کارآمدن شورای شهر پنجم تهران(که همگی اصلاح طلب بوده و بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان انتخاب شده اند) آغاز به کار این شورا را اتفاقی تحول ساز در مدیریت شهری عنوان کرده بودند.

تهران مدرن را پس گرفتیم؛ اوراق‌شده پس می‌دهیم!

سه سال پیش- خرداد ۹۶-رسانه‌های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «لبخند بهشت به امید»، «فاتحان بهشت»، «مشهد و تهران را پس گرفتیم»، «تهران طلایی»، «فتح تهران» و...به تعریف و تمجید از لیست امید و خوشحالی از پیروزی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران پرداختند. اما حالا مشخص نیست بعد از پایان دوره مدیریتشان، تهران مدرن و پس از 12 سال کار جهادی را با چه شرایطی تحویل مدیران بعدی قرار است بدهند.

نکته قابل تأمل اینجاست که پیش از آن و در جریان رقابت های انتخابات شورای شهر، «فاطمه دانشور»  عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم، خبر  «لیست فروشی»  شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست امید شورای شهر پنجم تهران را رسانه‌ای کرد. رسانه‌ای شدن این خبر برای دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد.

پس از آن روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد خبر لیست‌فروشی اصلاح‌طلبان در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران را تأیید و تصریح کرد که «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در این خصوص نقشی کلیدی داشته است.

«حسین مرعشی» از فعالین اصلاح طلب و  سخنگوی حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات دانشور، به طور تلویحی سخنان وی را تأیید کرد و گفت: «حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است».

خاله بازی در بستن لیست

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی» وکیل خانواده هاشمی و عضو اصلاح طلب شورای شهر اول تهران -آبان ۹۷- در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب آرمان در واکنش به عملکرد شورای شهر پنجم تهران گفت: «افرادی باید در شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به مدیریت شهری و چالش‌های پیش روی آن آگاهی داشته باشند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضای لیست انتخاباتی خود «خاله بازی» کردند و یک لیست کاملأ سیاسی بستند. در نتیجه بحران‌های مدیریتی در شهر تهران نتیجه خاله بازی است. اصلاح‌طلبان بسیاری از چهره‌های متخصص و متعهد را تنها به دلیل اینکه سهمیه هیچ حزب و گروهی نبودند در لیست خود قرار ندادند و با سهمیه بندی سیاسی لیست انتخاباتی خود را بستند».

افتخار به نساختن مسکن!

اما معضل کارنامه برای اصلح طلبان محدود به شورای شهر و شهرداری پایتخت نیست. متاسفانه دولت روحانی(یا همان دولت اصلاح طلبان) در هفت سال اخیر نیز نتوانسته به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه کند.

در اینجا تنها به یک نمونه اشاره می کنیم. حوزه مسکن، یکی از مهمترین بخش هایی است که تاثیر به سزایی در معیشت مردم دارد. «عباس آخوندی» به مدت پنج سال و اندی- از عمر هفت ساله دولت روحانی- وزیر راه و شهرسازی بوده است.

آخوندی-آبان ۹۷- در مراسم تودیع خود گفت: «حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است،  این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت».

در دولت روحانی قیمت خرید مسکن و همچنین هزینه اجاره بهای مسکن حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافت.

توقف مسکن مهر، عدم اجرای طرح مسکن اجتماعی، مقابله با تصویب مالیات بر سوداگران بازار مسکن، اجرانکردن مالیات بر خانه های خالی، بی توجهی به نوسازی بافت فرسوده و همچنین عدم توجه به ساخت و نوسازی مسکن روستایی، تنها بخش کوچی از کارنامه غیرقابل قبول آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

بانیان وضع موجود، شاکی شدند!

اصلاح طلبان هفت سال است که دولت را با امکانات و اختیارات گسترده دربست در اختیار دارند. شورای شهر و شهرداری تهران نیز قریب به سه سال است که در اختیار طیف اصلاح طلب است.

اصلاح طلبان از سال ۹۴ تا ۹۸ نیز بخش قابل توجهی از مجلس دهم تحت عنوان فراکسیون امید را در اختیار داشتند.

حالا فصل پاسخگویی است. اما اصلاح طلبان بجای عذرخواهی و تلاش برای تغییر رویه، با بی اخلاقی ژست شاکی به خود گرفته و قصور و تقصیرهای خود را به گردن دیگران می اندازند.

طیفی که علیرغم در اختیار داشتن امکانات و اختیارات گسترده، «به خانه نساختن برای مردم افتخار می کند» و «حتی یک کیلومتر مترو هم در تهران نساخته»، به هیچ عنوان حق ندارد که ژست شاکی گرفته و دیگران را مقصر جلوه دهد.

انتهای پیام/1404

منبع:مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان