۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مرکز فوریت‌های فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود/ شناسایی هکرهای متخلف در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۰۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۴ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد

مرکز فوریت‌های فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود/ شناسایی هکرهای متخلف در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: مرکز فوریت‌های فضای مجازی درحال راه‌اندازی است و انواع هکرها در استان شناسایی شده‌اند.

مرکز فوریت‌های فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود/ شناسایی هکرهای متخلف در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار مهدی حاجیان در همایش بیانیه گام دوم انقلاب، جهش تولید و امنیت فراگیر مناطق صنعتی که ظهر امروز(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، با بیان اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: تشریح اقدامات و اهداف، لازمه امنیت فراگیر در مناطق صنعتی و جهش تولید است.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم منشور آینده انقلاب است که برای تشریح آن باید همه افراد همکاری داشته باشند؛ خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی شاه کلید بیانیه گام دوم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: آشنایی با انقلاب اسلامی و شناخت و آگاهی نسبت به دستاوردها و کاستی‌های چهل ساله دارای اهمیت ویژه است.

وی افزود: علم و پژوهش نخستین بخش بیانیه گام دوم انقلاب است که در نتیجه آن رسیدن به دانایی و علم دارای اهمیت است، در این راستا توجه به معنویت و اخلاق مورد نیاز است.

این مسئول ارشد انتظامی عنوان کرد: اقتصاد برای ما توانمندی و شکوه به همراه دارد و عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی و همچنین استقلال و آزادی در کنار آن اهمیت دارد و باید در نهایت سبکی را برای زندگی به جامعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: امنیت بسترساز انواع توسعه است که از جنبه‌های مختلف برخوردار است، بدون آن توسعه اقتصادی، جذب سرمایه، ابتکار و خلاقیت و رفاه و آسایش تحقق نمی‌یابد.

امنیت از عوامل اصلی افزایش تولید و رفاه است

حاجیان گفت: پیش از انقلاب، همه چیز علیه ما بود اما جمهوری اسلامی ساختاری جدید بود که تمام اصول امپریالیسم جهانی را درهم شکست و معنویت و اخلاق را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: طبق شاخصه‌های جهانی ما کشوری دارای ثبات و امنیت بالا هستیم، همچنین در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی نیز پیشران هستیم و رتبه 16 جهانی و نخست منطقه در تولید علم را به دست آوردیم.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در مشارکت‌های مردمی نیز جایگاه بالایی داریم که در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده و بینش سیاسی مردم نیز به شکل فزاینده‌ای ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همه برای تحقق شعار سال که جهش تولید است همگام و همراه هستند و این یکی از ویژگی‌های مهم به شمار می‌آید.

این مقام مسئول اذعان کرد: امنیت باعث می‌شود تولید به شکل بهتری تحقق یابد و رفاه نسبی و افزایش تولید را به همراه می‌آورد همچنین استقلال و نشاط در جامعه نیز از مزایای رونق تولید است.

وی افزود: تولید در کاهش جرایم خرد و افزایش امنیت فرد کمک می‌کند؛ قاچاق کالا و ارز نیز به رکود تولید منجر شده و سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند و در این راستا تبادل اطلاعات بین نیروی انتظامی و تولیدکنندگان ضرورت دارد.

راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در قزوین

حاجیان بیان کرد: پیشگیری و اقدامات زیرساختی و پایدار و پیش‌دستانه دارای اهمیت است، باتوجه به تغییرات روزانه باید برخورد و پیشگیری نیز به روز باشد و با روش‌های سنتی نمی‌توان از جرایم پیشگیری کرد.

وی افزود: بیش از 70 درصد جرایم طی سال‌های آینده در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و برای مبارزه با آن باید به روز بوده، پایش مستمر و پایدار و سیستم‌های هوشمند داشته باشیم، زیرا مجرمان نیز هوشمندانه عمل می‌کنند و به همین دلیل راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: وظایف پلیس امنیت اقتصادی از جنبه‌های مختلفی برخوردار است و باید در فضای مجازی و معاملات انجام شده در این فضا حضور داشته باشیم و بخش عمده فعالیت پلیس اقتصادی نیز در فضای مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: مبارزه با پولشویی، جعل برندها، جرائم مالکیت معنوی‌، بی‌هویتی کارت‌های بازرگانی، جرائم تجارت الکترونیک و همکاری با اینترپل و جهان شمولی از جمله زمینه‌های فعالیت پلیس اقتصادی است و هدف آن برقراری امنیت خاطر تولیدکنندگان است.

این مسئول ارشد انتظامی اذعان کرد: مرکز فوریت‌های فضای مجازی نیز درحال راه‌اندازی است و انواع هکرها در استان شناسایی شده‌اند.

وی در پایان گفت: امنیت، کالایی گران بها است و به سرمایه گذاری طولانی نیاز دارد و هر فردی در آن سهمی داراد و باید سهم دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان