۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره "هفت‌سنگان" چه گفت؟
کد خبر: ۳۴۳۰۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۳ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ماجرای ادامه‌دار رسیدگی به پرونده ویژه‌خواری در قزوین؛

آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره "هفت‌سنگان" چه گفت؟

آیت‌الله رئیسی درباره نحوه رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان گفت: قاضی ویژه‌ای را تعیین کرده‌ایم و از او خواستیم موضوع را تا مشخص نشدن کامل پرونده، رسانه‌ای نکند و ما باید منتظر تصمیم قاضی باشیم.

آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره "هفت‌سنگان" چه گفت؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفت سنگان نام منطقه‌ای از استان قزوین است که در آن با تخلفات صورت گرفته‌ی عده‌ای و حمایت برخی نهادهای شهری و اداری حدود ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی با واگذاری غیرقانونی تغییر کاربری داده شده است.

این ویژه خواری که با حضور برخی افراد خاص و حاضر در ادارات دولتی و قضایی رخ داده است از سال ۹۳ رسانه‌ای شد و مورد پیگیری مطالبه گران و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرار گرفت.

از سال ۹۳ تاکنون طی مراحل مختلف این پرونده مسکوت مانده و دوباره به جریان افتاده است که خوشبختانه با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در قوه قضاییه این پرونده با اختصاص قاضی ویژه در تهران درحال بررسی است.

پرونده هفت‌سنگان قزوین، بخشی از موضوع گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس قوه قضائیه با مردم

آیت الله ابراهیم رئیسی درباره نحوه رسیدگی به پرونده هفت سنگان در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم اذعان کرد: در این پرونده همکاران قضایی ما زمینی را گرفته بودند که اکنون اختلافی مطرح شده است مبنی بر این که این همکاران می‌گویند مسیر قانونی را در گرفتن زمین‌ها طی کرده‌اند، اما برخی می‌گویند که مسیر قانونی طی نشده و از ابزار قدرت استفاده شده است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: به همین جهت قاضی ویژه‌ای را تعیین کرده‌ایم و از او خواستیم موضوع را تا مشخص نشدن کامل پرونده، رسانه‌ای نکند و ما باید منتظر تصمیم قاضی باشیم و این قاضی هم جوانب موضوع را خوب بررسی کرده است.

وی افزود: خط قرمزی در این گونه پرونده‌ها نداریم و حتی در برخی استان‌ها پرونده‌ای مربوط به ۲۰ تا ۳۰ سال قبل گزارش کردند که ما گفتیم اگر حقی ضایع شده باشد، رسیدگی می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم بدانند که ما در هیچ سطحی از قدرت، ثروت و نسبت فردی خط قرمز نداریم، اما باید اجازه دهند مسائل به صورت متقن در دستگاه قضایی پیگیری شود و دستخوش حال و هوای سیاسی قرار نگیریم.

پرونده هفت سنگان به هفت خوان رستم تبدیل شده است!

اخیرا رئیس کل دادگستری قزوین نیز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه درباره این پرونده عنوان کرد: موضوع هفت‌سنگان به هفت‌خان رستم در استان قزوین تبدیل شده است که حتی پیش از حضور ما اتفاق افتاده و تاکنون هم ادامه دارد.

وی افزود: طبق گزارشاتی که از قبل هم ارائه شد نیز به این نتیجه رسیدیم که این پرونده برای اینکه بخواهد نتیجه اغناءکننده‌ای داشته باشد و باتوجه به اینکه بخشی از متهمین پرونده، همکاران قضایی ما هستند که حدود 15 نفر در آنجا زمین داشتند، قانونا باید با به تهران برود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: این مسئله را در زمان آیت الله لاریجانی هم حقوقی و هم کیفری پیشنهاد دادیم که کیفری را در دیوان عالی پذیرفتند و حقوقی مجدد برگشت.

قدرتی ادامه داد: در زمان آیت الله رئیسی صحبت شد تا بخش حقوقی هم از استان برود، چراکه شائبه بی‌طرفی در این قضیه وجود نداشته باشد که پذیرفته هم شد.

این مقام قضائی استان ابراز کرد: اکنون پرونده در تهران مطرح است و پرونده از حیث محتوا و ارزش مالی نسبت به پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود بسیار کوچک است.

وی در پایان اذعان کرد: آیت الله رئیسی، قاضی ویژه برای پرونده هفت‌سنگان تعیین کرده است و همه باید منتظر باشیم، ما مخالف پیگیری‌ها نیستیم اما باید در چارچوب قانون و قانون‌مدار باشد و از قبل برای قاضی تعیین و تکلیف نشود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان