۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ریاست قوه قضائیه درحال قطع دست قدرت‌طلبان است/ مردم از مشاهده برخورد با مفسدان، احساس عدالت می‌کنند
کد خبر: ۳۴۳۰۳۸ نویسنده: لطف الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین،البرز، آبیک در مجلس:

ریاست قوه قضائیه درحال قطع دست قدرت‌طلبان است/ مردم از مشاهده برخورد با مفسدان، احساس عدالت می‌کنند

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس گفت: در نتیجه مبارزه با فساد، فقرا و مستضعفین امیدوار شده و احساس امنیت می‌کنند که دستگاهی وجود دارد و از بیت المال دفاع می‌کند و این موضوع طمأنینه و حس مثبتی را به مردم القا می‌کند.

ریاست قوه قضائیه درحال قطع دست قدرت‌طلبان است/ مردم از مشاهده برخورد با مفسدان، احساس عدالت می‌کنند

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره اقدامات درحال انجام قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اظهار کرد: مبارزه با فساد جا و مکان ندارد و از این رو اگر مفسدی در هر یک از قوای مجریه، قضائیه یا مقننه وجود داشته باشد باید با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: اصل فساد نباید در هیچ جامعه‌ای اتفاق بیفتد و این موضوع در جامعه اسلامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و پسندیده نیست که مدیران و مسئولین سوءاستفاده یا فساد کنند؛ در واقع اصل مبارزه با فساد از جمله اصول تغییر ناپذیر نظام اسلامی است و قوه قضائیه در این راستا مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: قوه قضائیه با اقدام مناسب مبارزه با فساد را در درون و خارج قوه قضائیه درپیش گرفته، این روش حس عدالت خواهی را برای مردم زنده می‌کند و این موضوع را یادآور می‌شود که نظام اسلامی عدالت خواه است و به طور قطع مردم به این رویکرد پاسخ مثبت می‌دهند؛ درواقع نظام اسلامی بر پایه مبارزه با فساد استوار شده و با کسی که قصد فساد دارد تعارفی وجود ندارد.

وی افزود: در این راستا مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها نیز کمک می‌کنند تا آقای رئیسی در مسیر درستی که درپیش گرفته موفق شده و نتایج شیرین آن نمودار شود.

این مقام مسئول درباره متوقف نشدن اجرای عدالت تحت تاثیر فشارها گفت: در بیشتر موارد فسادهای بزرگ با پشتوانه قدرت همراه هستند و یک فرد معمولی توان انجام فساد بزرگ را ندارد و فردی هم که پرچم مبارزه با فساد را برداشته با آگاهی نسبت به این موضوع عمل می‌کند، آقای رئیسی نیز به دلیل متخصص بودن در حوزه اجرایی و کاربلد بودن، درباره امکان وجود افراد قدرتمند در حمایت از مفسدان آگاه است.

وی اذعان کرد: رئیس قوه قضائیه نسبت به امکان وجود دست‌هایی که خواستار عدم جامعیت در اجرای عدالت و مبارزه با فساد هستند، آگاه است، اما باتوجه به شناخت وی از سیستم‌های اجرایی و مدیریتی امیدواریم افراد ذی نفوذ نتوانند در این مبارزه خللی ایجاد کنند.

قوه قضائیه با متخلفین بدون درنظر گرفتن جایگاه برخورد می‌کند

سیاهکلی بیان کرد: مبارزه با فساد جزء ارکان عدالت است زیرا در نتیجه‌ی فساد، گروهی زیاده خواه می‌شوند و این زیاده خواهی، جابه‌جایی ثروت به شمار می‌آید که معمولا از مستضعفین و افرادی است که دستشان به قدرت نیست.

وی اضافه کرد: درواقع هنگامی که فساد صورت می‌گیرد، به مال فقرا دست‌اندازی می‌شود و این موضوع عدالت را زیر سوال می‌برد، از این رو مبارزه با فساد توسعه و اجرای عدالت است که از شعارهای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در نتیجه مبارزه با فساد، فقرا و مستضعفین امیدوار شده و احساس امنیت می‌کنند که ثروتشان مورد دستبرد واقع نمی‌شود و دستگاهی وجود دارد که از بیت المال دفاع می‌کند و مانع از دست درازی به اموال مردم می‌شود و این موضوع طمأنینه و حس مثبتی را به مردم القا می‌کند و آن‌ها نسبت به تولید ثروت تشویق و علاقمند می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به نقش مردم در تسهیل مبارزه با فساد و اجرای عدالت ابراز کرد: مردم باید آگاهی داشته باشند و اگر ثروت فردی تکثر پیدا می‌کند او را زیر نظر داشته و خود نیز مراقبت کنند تا از آن‌ها کلاهبرداری نشود.

وی افزود: افراد کلاهبردار باهوش هستند و با زیرکی به این موقعیت می‌رسند؛ درواقع باید همواره هوشیار باشیم و اگر تغییرات نامیمون و نامبارکی را در اقتصاد حس کردیم، مراجع ذی صلاح را مطلع کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به شعار مبارزه استوار با فساد گفت: جمهوری اسلامی با احدی عقد اخوت نداشته و اجازه فساد را به هیچ فردی نمی‌دهد و با فساد توسط هر فردی که باشد مبارزه می‌کند، در همین راستا ما اکنون شاهد هستیم که در مبارزه با فساد شخصیت‌های مطرحی درحال محاکمه هستند.

وی در پایان گفت: درواقع قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد نه رحمی می‌کند و نه ملاطفت به خرج می‌دهد، با قدرت قانون را اجرا کرده و با متخلفین بدون درنظر گرفتن جایگاه برخورد می‌کند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان