۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین "کرونا" و سایه سنگین مشکلات مالی بر سر ورزش قزوین
کد خبر: ۳۴۲۹۶۰ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۹ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

"کرونا" و سایه سنگین مشکلات مالی بر سر ورزش قزوین

در روزهایی که بسیاری از قهرمانان و فدراسیون‌های ورزشی مهیای رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک می‌شدند، کرونا در دنیا عرض اندام کرد و با جثه کوچک، چنان بلای بزرگی بود که دنیا را به زانو درآورد و ورزش را به تعطیلی کشاند.

"کرونا" و سایه سنگین مشکلات مالی بر سر ورزش قزوین

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛_____ مهدی چگینی.

در روزهایی که بسیاری از قهرمانان و فدراسیون‌های ورزشی مهیای رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک می‌شدند، کرونا در دنیا عرض اندام کرد و با جثه کوچک، چنان بلای بزرگی بود که دنیا را به زانو درآورد و ورزش را به تعطیلی کشاند.

در روزهای ابتدایی کرونا، ورزشکاران در خانه ماندند و ورزش کردند و ورزش‌های همگانی بین تمام اقشار جامعه شکل گرفت و قهرمانان الگو ورزش در شرایط سخت و با دست خالی شدند.

اما همان روزهای کرونایی، ورزشکاران میدان مبارزه با کرونا را کنار نگذاشتند و با آن که اماکن ورزشی تعطیل بود،قهرمانان به کمک اقشار مختلف در راستای پاکسازی و نیازهای بهداشتی مددرسان شدند.

با شروع کمک‌های مومنانه، ورزشکاران مثل اتفاقات و حوادث گذشته با اتکاء به امیرالمومنین و به یاد پوریای ولی و بزرگانی همچون تختی، کمک‌های مردمی و مومنانه را جمع و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا تقسیم کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در این خصوص به خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: در استان قزوین، آفرودبازان در کنار بسیج ورزشکاران، مثل سال قبل که راهی مناطق سیل زده استان لرستان شدند، این بار خودرودهای خود را برای مقابله با کرونا روشن کردند و ضدعفونی کردن اماکن ورزشی و بخشی از شهر را برعهده گرفتند.

عباس علایی مقدم افزود: قهرمانان و پیشکسوتان، هیئت‌های شنا و نجات غریق با کمک خیرین، میان وعده کادر درمانی استان را تهیه کردند و روزانه ۱۱۰۰ بسته را آماده و توزیع کردند.

وی ادامه داد: هیئت‌های ورزشی شهرستان آبیکی، بسیجیان و اهالی کار خیر، از ابتدای مبارزه علیه کرونا دور هم جمع شدند و در تولید ماسک و گان، سالن تیراندازی را به میدان جهاد بدل کردند.

این مسئول ورزشی ابراز کرد: خیرین ورزشی در پویش همت جوانمردانه کمک مومنانه، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اجاره بهاء اماکن ورزشی خصوصی را در شهرستان‌های استان بخشیدند تا کمک حال باشگاه دارانی باشند که در این ایام فعالیتی نداشتند و دچار مشکلات در معیشت شده بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان گفت: نمایندگان جامعه ورزش و جوانان استان قزوین با اهدا وسایل ورزشی، از کادر درمان شش بیمارستان رازی، بوعلی، کوثر و ولایت در قزوین، شفاء تاکستان و امیرالمومنین بوئین زهرا تقدیر کردند.

همچنین یکی از روزنامه نگاران حوزه ورزش در قزوین به خبرنگار صبح قزوین اذعان کرد: متاسفانه یکی از حوزه‌هایی که از شیوع کرونا، بیشترین صدمه را دید، ورزش بود، چراکه با گسترش این ویروس، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، بطور کامل تعطیل و مربیان ورزشی نیز درآمد خود را بطور کامل از دست دادند.

محمد بهرامی افزود: قضیه زمانی بغرنج تر می.شود که بدانیم عده.ی زیادی از این مربیان حتی بیمه‌ی درست و حسابی هم نداشتند تا در ایام تعطیلی سالن‌ها از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: باشگاه‌داران نیز متحمل ضررهای زیادی شدند، از سویی می.بایست بدون دریافت شهریه در ایام کرونا که سالن بخاطر تعطیلی درآمد نداشت، اجاره پرداخت می‌کردند، از سویی هم باید حقوق مربیان را می‌دادند.

این فعال رسانه‌ای گفت: درست است که بسیاری از مالکان، تمام یا بخشی از اجاره مستاجرین ورزشی را بخشیدند اما باز هم بودند کسانی که تمام اجاره‌ی این ایام تعطیل را پرداخت کردند. از آنجایی که بعضی سالن‌ها تازه راه اندازی شده بودند، مدیران سالن‌ها می‌بایست اقساط وام دریافتی بابت راه اندازی سالن‌هایشان را پرداخت می‌کردند از این رو می‌توان گفت بیشترین صدمه و لطمه در دوران شیوع کرونا، به ورزش ورزشکاران و مربیان وارد شد.

وی اضافه کرد: اینکه آیا حمایت‌های لازم از این افراد صورت خواهد گرفت یا نه هنوز مشخص نیست، اما آنچه مشخص است، مربیان و سالن داران، به‌واسطه شیوع کرونا، در تنگنای مالی و اقتصادی شدید قرار گرفتند.

به گزارش صبح قزوین؛ هرچند در این روزها رشته‌های ورزشی کم خطر فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده اند، اما همچنان میل و تمایل خانواده‌ها به حضور فرزندان در ورزش پایین است و به همین دلیل مشکلات مالی برای ورزشی‌ها باقی است و همچنان چندین رشته ورزشی هم بدون مجوز فعالیت به سر می‌برند که این روند آینده ورزش قهرمانی و همگانی را با ضعف و مشکل مواجه می‌کند.

از سوی دیگر باتوجه به خساراتی که شیوع بیماری "کرونا" برای ورزش ما به دنبال داشت ضروری است مسئولان حوزه ورزش استان تدابیری برای حمایت از این حوزه بیاندیشند تا حوزه ورزش که یکی از ضروری ترین عوامل برای حفظ سلامتی است، بیش از این دچار خسارت نشود.
انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان