۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سرانه فضای ورزشی قزوین از استاندارد کشوری کمتر است/ وجود ۱۶ پروژه نیمه‌کاره
کد خبر: ۳۴۲۷۰۴ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۷ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از موانع ورزش دانش‌آموزی؛

سرانه فضای ورزشی قزوین از استاندارد کشوری کمتر است/ وجود ۱۶ پروژه نیمه‌کاره

سرانه فضاهای ورزشی استان به ازای هر دانش‌آموز قزوینی ۴۸ سانتی‌مترمربع است که این میزان در کشور، یک و نیم مترمربع است.

سرانه فضای ورزشی قزوین از استاندارد کشوری کمتر است/ وجود ۱۶ پروژه نیمه‌کاره

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛______مهدی چگینی.

چند سالی از آن روزهایی که زنگ ورزش ختم به توپ پلاستیکی و بازی در حیاط مدارس می‌شد؛ گذشته است و حالا در خیلی از مدارس از آفتاب تابستان و سرمای زمستان در زنگ‌های ورزش خبری نیست و مجموعه‌های ورزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.

موفقیت در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند محیط پویا و بانشاط در سطح مدارس است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به امکانات ورزشی مدارس استان گفت: هنوز مدارسی در استان هستند که از امکانات کافی ورزشی برخوردار نیستند، اما در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عزم جدی وجود دارد تا بتوانند امکانات لازم را برای مدارس فراهم کنند.

حسنعلی اصغری افزود: در استان قزوین بخشی از امکانات و تجهیزات فراهم شده اما هنوز هستند مدارسی که از امکانات مناسب برخوردار نیستند؛ لذا از طریق تعامل با نهادهای فرهنگی ورزشی استان و همکاران وزارتخانه درصدد هستیم تا نیازهای اولیه مدارس استان را فراهم کنیم و محیط پویا و بانشاط که لازمه حضور دانش‌آموزان در مدارس است؛ ایجاد شود.

وی ادامه داد: تفاوت‌ مدارس استان در دهه‌های ۶۰ تا به اکنون جدی است، اقدامات خوبی صورت گرفته ولی هنوز کاستی‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال‌های اخیر به ویژه سه، چهار سال گذشته به موضوع دانش‌آموزان توجه زیادی شده و باور جدی در بین تمام مدیران و مسئولین شکل گرفته است؛ اما اگر می‌خواهیم در حوزه تعلیم و تربیت موفق باشیم؛ لازم است محیط پویا، با نشاط و با تحرک در سنین نوجوانان و جوانان در سطح مدارس داشته باشیم.

سرانه فضای ورزشی قزوین به ازای هر دانش‌آموز ۴۸ سانتی‌مترمربع است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی اداره کل آموزش و‌ پرورش استان به ازای هر دانش‌آموز ۴۸ سانتی‌متر مربع است که این میزان در کشور، یک و نیم مترمربع  و در حد ایده آل است که در این راستا هنوز عقب هستیم.

عین الله صادقی افزود: قدمت استان شدن قزوین و آموزش و پرورش استان خیلی کوتاه است و برای رسیدن به ایده آل کشوری، پروژه‌هایی در دست افتتاح داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها فاصله سرانه ورزش استان به کشور نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: استخرهای شهید رجایی و راه آهن قزوین، استخر شهرستان البرز و مجموعه چند منظوره گل‌ها با پیشرفت‌های خوبی در دست اقدام هستند و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه ورزش دانش‌آموزی استان بهتر خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۳۳ مجموعه ورزشی در سطح استان در اختیار ورزش دانش‌آموزان است؛ گفت: برای نزدیک به ۲۵۰ هزار دانش‌آموز با ۶۳۰ دبیر ورزشی فعالیت می‌کنیم که با توجه به آمار دانش‌آموزان ابتدایی نیاز به کار پایه‌ای است و نیاز به دبیران ورزشی داریم که ۲۵ دبیر جدید از اول مهر به تربیت بدنی آموزش و پرورش اضافه می‌شوند.

تکمیل پروژها به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون فنی و اجرایی اداره‌کل نوسازی مدارس استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین بیان کرد: در سطح استان ۱۶ پروژه نیمه کاره ورزشی داریم که با پیشرفت ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال تکمیل هستند.

رجبعلی خلج افزود: ۷ پروژه امسال با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان تحویل داده می‌شود و برای تکمیل و بهره‌برداری از تمامی پروژها در سطح استان به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین گفت: در راستای کیفیت بخشی درس تربیت بدنی و برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند در کف حیاط مدرسه از امکانات مناسبی استفاده کنند، سال گذشته در قالب کاروان پویایی، نشاط و شادابی با اعتبار یک میلیارد تومان تمام تجهیزاتی که برای دانش‌آموزان قابل استفاده است را خریداری کرده و ۵۰۰ مدرسه در سطح استان با اولویت مدارس دخترانه و مناطق کم برخوردار تجهیز شد.

حسین کیایی افزود: امسال هم با تخصیص اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش، ۲۵۰ تا ۳۰۰ مدرسه را مجهز به امکانات کمک ورزشی می‌کنیم.

انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان