۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اهدای خون کم‌هزینه‌ترین کمک مومنانه برای زندگی دوباره است/ مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی بترسند
کد خبر: ۳۴۲۶۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۵ ساعت: ۱۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

اصحاب رسانه قزوین می‌گویند؛

اهدای خون کم‌هزینه‌ترین کمک مومنانه برای زندگی دوباره است/ مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی بترسند

جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره بر اهمیت اهدای خون در قالب رزمایش کمک مومنانه، واجدین شرایط اهدای خون را به این امر خداپسندانه دعوت کردند.

اهدای خون کم‌هزینه‌ترین کمک مومنانه برای زندگی دوباره است/ مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی بترسند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ روزهای تلخ کرونایی شاید کابوسی بود که هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که چنین تجربه‌ای در انتظار بشریت باشد؛ تجربه‌ای که گویا عالم را به حالت برزخ فرو برده و تمامی فعالیت‌ها کم و بیش معلق مانده است.

این بلای ذره‌بینی که دگرگونی جهانی را در پی داشته است، همواره موج سواری می‌کند و هنوز دست از سر بشریت و زندگی عادی او برنداشته است.

همان گونه که می‌دانیم کووید19 هیچ مرز جغرافیایی یا تبعیضی برای افراد قائل نیست و برای میهمانی، از هیچکس اجازه نمی‌گیرد؛ بنابراین هر قسمت از کره زمین به آن مبتلا است اما آنچه که در این میان تفاوت ایجاد می‌کند؛ نوع مواجهه جوامع با این بحران است.

شاید منحصر به فردترین حرکت اجتماعی و همکاری مردم برای مقابله با ویروس کرونا را در ایران مشاهده کردیم که همه اقشار برای حمایت از هم‌نوعانشان پای کار آمدند و در رزمایش سازمان یافته “کمک مومنانه” به روش‌های مختلف از خانواده‌های آسیب‌دیده و نیازمند دستگیری کردند.

بدون شک کمک مومنانه نقطه پایان ندارد و همچنان ادامه دارد تا زمانی که کشورمان در هوایی بدون کرونا نفس بکشد؛ اکنون  این رزمایش به ایستگاهی دیگر رسیده تا این بار “زندگی” را به نیازمندان اهداء کند.

باتوجه به شرایط کنونی و کاهش ذخایر خون، یکی از نیازهای جدی مربوط به اهدای خون است تا بسیاری از بیماران که منتظر این مایع زندگی بخش هستند، از چشم انتظاری و نگرانی رهایی یابند.

این بار هم همه اقشار مردم پای کار آمدند؛ در این گزارش صحبت‌های جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، در باب اهمیت اهدای خون و دعوت این قشر از جامعه برای این عمل انسان دوستانه را مطالعه می‌کنید؛

نیازهای خونی کشور با کمک مؤمنانه، رفع شود

جابر خرم نیا، مدیرمسئول خبرگزاری فارس در قزوین با بیان اینکه مومنانه به معنای تعاون، همراهی و همکاری در تمام شئون برای رفع نیازهای مهم افراد جامعه در زمینه‌های مختلف است؛ اظهار کرد: گاهی این نیاز می‌تواند خوراک و پوشاک باشد و گاهی نیاز به آموزش یا دراختیار گذاشتن ابزار و حتی اهدای خون. از این منظر ما بزرگ‌ترین جلوه‌های کمک مومنانه در امر اهدای خون را در طول تاریخ خود نیز تجربه کرده‌ایم.

وی افزود: در دوران مبارزات انقلابی، مردمی که داوطلبانه برای کمک به مجروحان انقلاب خون اهدا می‌کردند تا دوران جنگ تحمیلی که همین اتفاق تکرار شد. در ایام شیوع بیماری نیز، بدون شک علاوه بر نیازهای معمول بیماران و به ویژه نیاز بیماران خاص، ممکن است اهدای خون کاسته شود، لذا در این زمینه ضروری است نیازهای خونی کشور با کمک مؤمنانه و اقدام برای اهدای خون حل شود.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین یادآور شد: من از دوران کودکی، به دلیل بیماری یکی از اعضای خانواده‌ام و نیاز ماهانه او به دریافت خون، با ضرورت امر اهدای خون و حیاتی بودن آن کاملا آشنا هستم. لذا به همه کسانی که به نحوی معافیت اهدای خون ندارند، توصیه می‌کنم در این شرایط حساس هم بیماران نیازمند به دریافت خون را تنها نگذارند و با مراجعه به مراکز اهدای خون، خون خود را اهدا کنند.

اهدای خون مصداق عينی كمک مومنانه است

مهرعلیان، مدیرمسئول سایت خبری تابناک با بیان اینکه اهدای خون مصداق عيني كمک مومنانه است، اظهار کرد: بسياري از هموطنان سال‌هاست این حرمت انسان دوستانه را انجام می‌دهند و موجب می‌شود تا به بيماران كمک شود.

وی افزود: نكته قابل تامل، حضور فعالانه اقشار جامعه در اين عرصه به ویژه در زمان‌هايی كه نهادهای ذيربط اعلام كمبود در اين زمينه می‌كنند، است که حضور پررنگ مردم در اين عرصه ريشه در فرهنگ اسلامی ايرانی آن‌ها دارد كه كمک و دستگيری از درماندگان و نيازمندان یک ارزش متعالی محسوب می‌شود.

مهرعلیان تصریح کرد: به عنوان فعال رسانه وظيفه دارم دست تک تک اهداءكنندگان را به گرمی بفشارم و با تمام وجود از جانب دريافت‌كنندگان خون، قدردانی خودم را به آن‌ها عرضه كنم و خودم هم به عنوان يک شهروند به صف اهداءكنندكان خون بپيوندم و تیم خبری خبرگزاری تابناک قزوين نیز از این پس برای ترويج اين فرهنگ متعالی، فعالانه‌تر گام برمی‌دارد.

پویش اهدای خون، به سلامت جسمی و روحی جامعه کمک می‌کند

میترا بهرامی، مدیرمسئول پایگاه خبری خبرکده اظهار کرد: کمک مومنانه رزمایشی برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا بود اما این آسیب‌ها محدود به مسائل مالی و اقتصادی نشد بلکه بخش‌های مختلف را تحت الشعاع قرار داد.

وی افزود: یکی از این بخش‌ها آسیب به سلامت بخشی از بیماران غیرکرونایی بود، برخی مردم و بیمارانی که نیاز به خون دارند از آن جمله بودند چراکه مردم به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا، کمتر اقدام به اهدای خون می‌کردند و شاید خون مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی سخت‌تر تامین می‌شد.

بهرامی با اشاره به راه‌اندازی پویش‌هایی برای اهدای خون، گفت: اما در قالب کمک مومنانه هم می‌شود به افرادی که به خون احتیاج دارند، کمک کرد و این کمک مومنانه همچون سایر حوزه‌ها، در زمینه اهدای خون هم تا پایان زمان شیوع کرونا ادامه پیدا کند.

دبیر سرویس گزارش پیام شهر تصریح کرد: این موضوع قطعا می‌تواند بخش زیادی از نگرانی بیماران نیازمند خون و خانواده‌های آنان را تامین و از این طریق به سلامت جسمی و روحی آنان کمک کند که این چیزی جز اقدام همدلانه و مومنانه نیست.

تمام شرایط بهداشتی در مراکز انتقال خون حاکم است

زهرا حسینی، خبرنگار خبرگزاری ایسنا در قزوین با اشاره به نیاز بسیاری از بیماران به خون و فرآورده های خونی، اظهار کرد: خون زندگی بسیاری از افراد را نجات می دهد و زندگی بسیاری از بیماران در گرو آن است.

وی افزود: ملت عزیز ایران در ماه محرم و شب‌های قدر نذرخون می‌کنند و این در حالی است که در دیگر روزهای سال نباید از این امر غافل شوند. کمک مومنانه حتما نباید مادی باشد؛ کمک‌های معنوی از جمله اهدای خون هم می‌تواند گره‌ای از مشکلات مردم را بگشاید.

این فعال رسانه‌ای استان تاکید کرد: با توجه به کرونا، مردم به اشتباه گمان می کنند که این ویروس به وسیله اهدا خون قابل انتقال است یا اینکه در مراکز اهدا به کرونا مبتلا خواهند شد؛ این در حالی است که در تمام مراحل خونگیری و اهداء، تمام موارد بهداشتی رعایت می‌شود و این رسانه‌ها هستند که باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی ترس داشته باشند

هادی درزی رامندی، مدیر خانه مطبوعات قزوین با بیان اینکه کمک مومنانه نباید تنها به کمک از لحاظ اقتصادی و معیشتی اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: این رزمایش باید جنبه‌های متنوع و مختلفی داشته باشد که یکی از این جنبه‌ها، می‌تواند اهدای خون باشد.

مدیرمسئول نشریه رویداد قزوین افزود: درواقع با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم نوعی ترس و ذهنیت منفی دارند که مبادا با مراجعه به پایگاه انتقال خون دچار این بیماری بشوند؛ در حالی که اداره انتقال خون و تمامی تجهیزات و وسایل آن به روش‌های کاملا بهداشتی روزانه پاکسازی و ضدعفونی می‌شوند و باید خیال مردم را بابت انتقال خون کاملاً آسوده و مطمئن کرد.

خبرنگار خبرگزاری ایرنا در قزوین گفت: در خصوص دعوت از مردم و اقشار مختلف مردم برای اهدای خون هم باید رسانه‌های استان جنبه‌های مختلف این کار را برای مردم تشریح کنند؛ خوشبختانه ملت ایران همیشه در صحنه بوده و وقتی احساس کنند که نیازی به آن‌ها و کمک آن‌ها وجود دارد، بدون هیچ چشم‌داشتی وارد عمل می‌شوند‌.

درزی رامندی یادآور شد: اگر رسانه‌های استان هم بتوانند در این برهه حساس که به دلیل شیوع ویروس کرونا منابع و ذخایر خونی کشور و استان با چالش جدی مواجه شده؛ مردم را از جنبه‌های مهم و ارزشمند این کار آگاه کنند قطعاً اقشار مختلف مردم برای شرکت در این امر خداپسندانه و خیرخواهانه ورود خواهند کرد و بیماران و نیازمندان را با اهدای خون خود یاری می‌کنند.

اهدای خون، حیات دوباره را به همنوعان هدیه می‌کند

فرض‌الله فرامرزی اظهار کرد: مردم ایران بارها درمواقع ضروری و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل وحوادث اینچنینی وهمچنین در زمان‌هایی مانند آغازسال تحصیلی و آستانه شب عید، به منظور کمک به نیازمندان مشارکت‌های خداپسندانه وانسان دوستانه خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: بنابراین مشارکت در اهداء خون باهدف کمک به هم‌نوعانی که در مواقع اورژانسی نیاز به خون دارند تا ادامه حیات داشته باشند نیز برای چنین مردم دلسوز اقدامی بس ارزشمند است و تا کنون مشارکت‌های خوبی هم داشته‌اند.

این پیشکسوت رسانه‌ای قزوین تاکید کرد: به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ رسانه استان قزوین ضمن تحسین احساسات پاک و دلسوزانه هم‌استانی‌های عزیز وسرفرودآوردن در مقابل اقدامات خداپسنده گذشته آنان، فقط یادآوری کوچک می‌نمایم که باردیگر به این موضوع مهم اهداء خون توجه نموده و نجات بخش هم‌نوعانمان در مواقع ضروری باشند.

پویش اهدای خون، جلوه‌ای دیگر از لبیک به فرمان رهبری است

رکسانا رضایی، سردبیر نشریه نگاه قزوین درباره ضرورت اهدای خون در شرایط فعلی اظهار کرد: “بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند”؛ این بیت ناب و طلایی شناسنامه ملتی است که همواره در طول تاریخ بلند و پرافتخار خود سرلوحه جهانیان بوده و خوش درخشیده است.

وی افزود: ملت شریف ایران در برهه‌های مختلف زمان، این مهم را ثابت کرده است که ایثار و نوعدوستی در خون تک تک زن و مرد ایرانی جاری است.

این فعال رسانه‌ای استان تصریح کرد: آنچه در زمان اکنون حائز اهمیت است، فرمان مقام عظمای ولایت می‌باشد که همچون همیشه پدرانه همگان را با تعبیری زیبا دعوت به کمک مومنانه کرده‌اند.

رضایی بیان کرد: پس همه در کنار هم، دوش به دوش و همراه یکدیگر، مصمم‌تر از همیشه مومن به آرمان‌های انقلاب، گوش به فرمان رهبر می‌سپاریم و با پای دل قطره قطره خون خود را هدیه می‌دهیم، به امید آنکه بلا از سر جهان رخت بربندد.

کاهش ذخایر خونی، بیماران نیازمند را در تنگنا قرار داده است

میثم مالمیر چگینی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه هدف از رزمایش کمک مومنانه توجه به طبقه نیازمند است؛ اظهار کرد: هر کسی قصد دارد در این اقدام نیکوکارانه سهمی داشته باشد، باید نیاز یک انسان را برطرف کند.

وی افزود: در ایام بیماری کرونا، شرایطی در جامعه ایجاد شد که همه توجهات بهداشت و سلامت روی مقابله و پیشگیری از این بیماری متمرکز شد و اهداکنندگان خون به خاطر پیشگیری از این بیماری شرایط اهدا کردن نداشتند و به دنبال آن خیلی از نیازمندان گروه‌های خونی در تنگنا قرار گرفتند.

این فعال رسانه‌ای استان ابراز کرد: نیازها فقط مادی برطرف نمی‌شوند؛ گاهی اوقات یک لبخند، یک مهربانی ساده و حتی همین اهدای خون می‌تواند پاسخ بسیار مناسبی به فرد نیازمند باشد و هدف رزمایش کمک مومنانه را محقق سازد.

اهداء خون یکی از قالب‌های مفید و مهم کمک مومنانه محسوب می‌شود

حسن عابدینی، سردبیر خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا زندگی انسان رو وارد عصر جدیدی کرده است . عصری که بشر بیش از هرزمانی به معنویت، همدلی و در کنار همدیگر قرار گرفتن احساس نیاز میکند.

وی افزود: در این شرایط حساس اجرای طرح کمک مومنانه در کشور ما نمایشی متفاوت از نحوه مبارزه با این بیماری را در جهان ارائه کرد. دنیایی که از دنیای پس از کرونا وحشت داشت به یکباره دید که در ایران اسلامی  بیماری کرونا با تمامی تلخی‌هایش به جلوه‌گاه همدلی و همراهی مردم تبدیل شده است.

عابدینی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در راستای رزمایش کمک مومنانه را نباید تنها در حوزه طرح‌های معیشتی دانست بلکه این طرح بسته کاملی از انسان دوستی است و همه ابعاد زندگی انسان را در بر می‌گیرد؛ اهداء خون هم یکی از قالب‌های مفید و مهم کمک مومنانه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اهدای خون نمادی از همدلی، احساس مسئولیت و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع‌دوستی است و در این هیاهوی عصر کرونایی، اهداء خون کار بسیار قابل توجه و ارزشمندی است که می‌تواند به جان نیازمندان خون، زندگی تازه‌ای بدمد.

این فعال رسانه‌ای استان قزوین بیان کرد: به نظر بنده جامعه امروز به خوبی به اهمیت همراهی و همدلی برای رفع نیاز همدیگر پی برده است. از سویی شاید برای برخی افراد کمک‌های مادی سخت یا ممکن نباشد اما اهداء خون کمکی است که هر فردی با شرایط اولیه سلامت می‌تواند در آن شریک باشد و علاوه بر اینکه دیگری را نجات می‌دهد و به دیگران کمک می‌کند، به خود نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

سردبیر خبرگزاری فارس در قزوین تصریح کرد: اهداء خون جزو معدود کمک‌هایی است که علاوه بر کمک رسانی به دیگران، نفع آن ابتدا برای سلامتی خود اهداء کننده است و امیدواریم مردم با درک شرایط و اهمیت این کار، قدم بزرگی در این مسیر بردارند.

اهدای خون اثربخشی ماندگاری در جامعه دارد

سهیلا عظیمی، سردبیر خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: اهدای خون اهدای زندگیست و همانطور که از معنای این شعار بر می آید، قدر و ارزش اهدای زندگی قطعا بیش از هر اقدام خداپسندانه دیگری است و اهدای زندگی می‌تواند گام مهم در راستای کمک مومنانه و حیات بخشی به هم‌نوعان باشد چراکه اثربخشی ماندگاری دارد.

وی افزود: یقینا منویات مقام معظم رهبری در بحث کمک مومنانه محدود به تهیه اقلام معیشتی مردم نبوده و هرآنچه را که جریان ساز حیات و زندگی در جامعه می‌باشد را شامل می‌شود که اهداء خون یکی از نمودهای کمک مومنانه در جامعه اسلامی است؛ امیدواریم هم استانی‌های عزیز ما با اهدا خون، خالق صحنه‌های خوش زندگی برای بیماران باشند.

اهدای خون تنها به مناسبت‌ها محدود نشود

محبوبه امیدوار، سردبیر هفته نامه مینودر اظهار کرد: اجرای کمک مومنانه در قالب طرح اهدای خون درواقع تداوم تهیه اقلام و کالاهای ضروری برای نیازمندان و اقشار آسیب پذیراست.

وی افزود: نیاز به خون همیشه وجود دارد و نباید منوط به مناسبت‌ها و ایام خاص باشد و با اجرای طرح کمک مومنانه قطعا دریایی از محبت و همدلی شهروندان را شاهد خواهیم بود که به نیاز حیاتی همنوع خود جامه عمل می‌پوشانند.

این فعال رسانه‌ای استان تصریح کرد: رسانه‌ها همانگونه که تاکنون تلاش کردند، می‌توانند با اطلاع رسانی و ترويج فرهنگ اهدای خون در اين كار خير سهيم باشند، اهدای خون بدون همکاری رسانه‌ها به یک فرهنگ تبدیل نخواهد شد و باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش سطح آگاهی مردم و ایجاد مقبولیت عمومی در اهدای خون بهره گرفت.

همه شهروندانی که نسبت به این کار خیر(اهدای خون) آگاهی دارند و به صورت مستمر یا غیرمستمر نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند، می‌توانند به عنوان یک سفیر اهدای خون عمل کرده و همکاری آنان در کنار رسانه‌ها خواهد توانست زمینه ساز اهدای خون در همه ایام هفته و نه فقط مناسبت‌ها باشد.

اهدای خون، کم‌هزینه‌ترین کمک به حیات همنوعان است

آرزو سلخوری، خبرنگار خبرگزاری ایسنا در قزوین با اشاره به اینکه نیاز به خون یک نیاز روزانه در کشور است، اظهار کرد: بسیاری از بیماران به طور لحظه‌ای به خون نیاز دارند و حیاتشان به دریافت خون بستگی دارد و حتی این نیاز ممکن است در هر فرد سالمی به واسطه حوادثی که رخ می‌دهد، به وجود می‌آید.

وی افزود: نباید تصور کنیم که یک بار اهدای خون کافی است، باتوجه به شیوع کرونا نیز اهدای خون کاهش چشمگیری داشته که برای جبران این کمبود، نیاز است تا پویشی برای این امر خداپسندانه ایجاد شود.

سلخوری تصریح کرد: درواقع کمک مومنانه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هم در همین راستا شکل گرفته که نیاز اقشار مختلف جامعه را رفع کنیم، بنابراین می‌توانیم با اهدای خون، نیاز انسان‌های زیادی را رفع و جان آن‌ها را نجات دهیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه با اهدای خون، زندگی را به همنوعان هدیه می‌کنیم، گفت: درواقع با اهدای خون، نه تنها زندگی یک فرد بلکه زندگی چندین نفر و چندین خانواده نجات می‌یابد؛ در حالی که هیچ هزینه‌ای هم برای اهداءکنندگان در پی ندارد و چه بسا که به سلامتی آن‌ها هم کمک می‌کند.

پیوستن به پویش اهدای خون، از بحران‌های جدی پیشگیری می‌کند

سید رضا خضری با اشاره به اهمیت اجرای رزمایش کمک مومنانه و جایگاه والای اهدای خون در جامعه اظهار کرد: خوشبختانه در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه به همت مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان از ابتدای رزمایش تمامی اقشار و دستگاه‌ها به شکل کاملا متحد، یکپارچه و سازماندهی شده پای کار آمدند.

وی افزود: اتحاد و همدلی مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان برای جلوگیری از موازی کاری و سهیم بودن تمامی خانواده‌های هدف و آسیب دیده در جریان شیوع ویروس کرونا نقش تاثیرگذاری در زمینه‌ی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی داشت؛ به طوری که این رزمایش را می‌توان برگ زرین دیگری در دفتر تمدن و فرهنگ ایران اسلامی دانست.

فعال رسانه ای اذعان کرد: از برکات دیگر این رزمایش صرف‌نظر کردن بسیاری از صاحبین املاک تجاری و مسکونی از دریافت اجاره بهای ملک خود بود.

وی با اشاره به چهارمین مرحله‌ی اجرای رزمایش کمک مومنانه عنوان کرد: مرحله چهارم این رزمایش همانند مراحل قبل بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون شهروندان در راستای اجرایی نمودن پروتکل‌های بهداشتی از حضور در مراکز عمومی از جمله مراکز اهدای خون خودداری کردند.

خضری تصریح کرد: عدم حضور شهروندان در مراکز اهدای خون ناخودآگاه باعث کاهش آمار اهدای خون در استان و کشور شد که شایسته است بحث اهدای خون این بار با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اهداکنندگان مثل گذشته در برنامه‌ی همدلی مردم قرار بگیرد.

وی بیان کرد: اهدای خون به ویژه در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تمام کشور و دنیا بر موضوع پیشگیری و درمان ویروس کووید۱۹ متمرکز هستند و به نظر بنده غافل شدن از بیماران نیازمند به خون در جامعه مشهود است و این امر به خودی خود می‌تواند موجب از دست دادن هموطنانمان عزیزمان در بیمارستان‌ها باشد.

خضری تصریح کرد: اهدای یک کیسه خون توسط یک فرد می‌تواند شخصی را به آغوش گرم خانواده خود بازگرداند و این امر در واقع اهمیت مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون را نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: از دیدگاه من تمامی مراحل رزمایش کمک مومنانه با توجه به نیازهای جامعه طرح‌ریزی و اجرایی شده که هر کدام از این مسائل از اهمیت خاصی برخوردار هستند؛ اما مسئله اهدای خون امریست که مستقیم با جان مردم در ارتباط است؛ لذا حضور مردم در این رزمایش می‌تواند از بروز بحرانی بزرگ جلوگیری کند.

این فعال رسانه ای با اشاره به تبلیغ و ترویج فرهنگ کمک مومنانه بیان کرد: شفاف سازی در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با توجه به حفظ شأن افراد و در صحنه بودن رسانه‌ها در ترویج این عمل خداپسندانه نقش تاثیر گذاری دارد.

وی در پایان گفت: مردم ایران بخصوص قزوین در امر کمک و مددرسانی به یکدیگر دارای سابقه دیرینه‌ای هستند و به طور حتم بعد از اطلاع از مرحله‌ی چهارم کمک مومنانه نقش خود را در این عمل خداپسندانه ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ 1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان