۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دو نفر از اتباع بیگانه به برکت کمک‌های مومنانه شیعه شدند/ دریافت کمک‌های مردمی فراتر از مرزهای کشور
کد خبر: ۳۴۲۶۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۵ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول خیریه "پشت گرمی" در قزوین:

دو نفر از اتباع بیگانه به برکت کمک‌های مومنانه شیعه شدند/ دریافت کمک‌های مردمی فراتر از مرزهای کشور

مسئول خیریه "پشت گرمی" در قزوین گفت: به برکت کمک‌های کوچکی که به نیازمندان شد، طی کمک به یک خانواده افغان نیز دو نفر از این خانواده شیعه شدند که این اتفاق بسیار برای ما خوشایند بود.

دو نفر از اتباع بیگانه به برکت کمک‌های مومنانه شیعه شدند/ دریافت کمک‌های مردمی فراتر از مرزهای کشور
مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت گروه “خیریه امین” در قزوین اظهار کرد: هسته مرکزی این گروه وابسته به هیئت اباصالح المهدی قزوین است؛ در خیریه امین با همکاری “خانه توان‌گری طوبی” در تهران، گروه خیریه‌ای به نام “خیریه پشت گرمی” را تشکیل دادیم.

وی افزود: بعد از تشکیل گروه خیریه پشت گرمی، یک فراخوان کلی در سطح کشور اعلام کردیم که حدود 45 هزار نفر برای ما مبالغ مختلفی واریز کردند.

مسئول خیریه پشت گرمی گفت: بعد از زلزله کرمانشاه، خیریه پشت گرمی شروع به کار کرد که با کمک‌های مردمی وسایل مورد نیاز برای زلزله‌زدگان را تا حد توان آماده کردیم.

بهرامی ابراز کرد: با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن توانستیم 12 واحد ساختمانی در شش روستای سر پل ذهاب بسازیم و در اختیار افراد مورد نظر قرار دهیم؛ همچنین در سیل لرستان هم حدود 280 نفر در چند نوبت برای کمک به مردم اعزام کردیم.

مسئول خیریه پشت گرمی تاکید کرد: برای مردم لرستان حدود 240 سری جهیزیه تهیه کردیم و تحویل نیازمندان دادیم و درخورستان هم چند هزار غذای گرم توزیع کردیم.

بهرامی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا؛ به طور گسترده شروع به کار کرده و گروه‌های مدافعان سلامت را در جنوب و شمال شهر راه‌اندازی کردیم که با همکاری نیروهای جهادی برای ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی در خیابان‌ها اقدام کردیم.

خانواده‌های دارای سوء تغذیه مورد حمایت قرار گرفتند

این جهادگر قزوینی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای کمک به نیازمندان، در زمینه کمک‌های مؤمنانه حدود 800 بسته معیشتی را در میان نیازمندان توزیع کردیم.

مسئول خیریه پشت گرمی بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام شیوع کرونا برخی از هموطنان با مشکل های فراوانی روبه رو شده بودند، تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی پویشی تحت‌عنوان “باز هم با همیم” فعالیت‌ها را از سر بگیریم.

وی افزود: تصمیم گرفتیم کارها را تخصصی‌تر دنبال کنیم که به‌همین منظور پویشی تحت‌عنوان “مادران آبرومند” را راه‌اندازی کردیم و به خانواده‌هایی که مادر خانواده یا فرزند زیر شش سال آن‌ها دچار سوءتغذیه بودند، بسته‌های غذایی توزیع کردیم.

بهرامی با اشاره به ذبح هفت عدد گوسفند و توزیع گوشت آن به نیازمندان، ادامه داد: از طریق معتمدین محل خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کردیم که در همین راستا بیش از هزار بستهه غذایی میان خانوارهای نیازمند دارای سوءتغذیه در محله‌های مختلف قزوین توزیع کردیم که در هر بسته نیز تعداد سه عدد ماسک و یک محلول ضدعفونی کننده قرار دادیم.

جهادگر قزوینی ابراز کرد: همچنین برای روز میلاد امام حسن‌مجتبی(ع) پویشی تحت‌عنوان “کیک مهربانی” راه‌اندازی کردیم و طی آن از همشهریان درخواست کردیم تا صورت تمایل اقدام به پخت کیک‌های خانگی کنند.

وی با اشاره به اهدای 80 افطاری ساده در بین پاکبانان شهر افزود: کیک‌های اهدایی را جمع‌آوری کردیم و سپس به‌ دست نیازمندان رساندیم تا آن‌ها هم بتوانند روزی شاد را در کنار خانواده سپری کنند؛ در این پویش حدود 80 عدد کیک تهیه شد و همراه تعدادی مرغ بریانی به‌دست نیازمندان برخی محل‌ها رسید که این کار باعث شادی در میان کودکان آن‌ها شد.

36 هزار نان رایگان توزیع شد

مسئول خیریه پشت گرمی تصریح کرد: با شش نانوایی هماهنگ شدیم و به 300 خانواده بن اهداء کردیم که روزانه هزار و 200 نان به نیازمندان توزیع کنند که در کل 36 هزار نان رایگان را توزیع کردیم.

بهرامی تاکید کرد: برای کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها حضور دارند حدود سه میلیون تومان پوشاک تهیه کردیم و به پرورشگاه‌ها تحویل دادیم؛ همچنین در بین خانواده‌های نیازمند میوه توزیع کردیم و در روز عید فطر حدود 100 پیتزا را به خانواده‌هایی که تاکنون توان مالی خرید چنین موادغذایی را نداشتند، توزیع کردیم.

وی بیان کرد: با ایجاد پویشی با نام “حساب بی‌حساب” اقدام به تسویه حساب‌های دفتری نیازمندان در محله باغ‌نشاط در سوپرمارکت‌ها کردیم که در این پویش مبلغ 27 میلیون ریال تسویه حساب دفتری انجام شد.

جهادگر قزوینی افزود: پویش پشت‌گرمی به اندازه‌ای در میان مردم جا افتاده است که حتی می‌توانم به صراحت اعلام کنم که این پویش بین‌المللی است چراکه در همین دوره برخی از واریزی‌های ما از کشورهای خارجی نظیر استکهلم و انگلیس بود که البته به همین دلیل حساب بانکی بنده محدود شد اما در حالت کلی برای فعالیت‌های مربوط به کرونا بیش از هزار و 700 واریزی از سوی مردم بزرگوار از تمامی استان‌ها صورت گرفت.

وی افزود: گزارش مالی تمامی فعالیت‌های انجام شده نیز در صفحه اینستاگرام این پویش آمده است که مردم می‌توانند با خیالی آسوده کمک‌های خود را واریز کرده و پیگیری کنند که این کمک‌ها به‌دست چه کسانی رسیده است.

بهرامی با اشاره به وضعیت کارگران فصلی در دوران شیوع کرونا بیان کرد: یکی دیگر از مشاغلی که در ایام شیوع کرونا دچار آسیب شد کارگران فصلی بودند که به‌ شدت نیازمند حمایت بوده و هستند.

کارگران فصلی مشغول به کار شدند

مسئول خیریه پشت گرمی ادامه داد: برای کارگران فصلی ۳ مرحله تعریف کردیم و در ابتدا اقدام به شناسایی کارگران فصلی و کسانی که شغلشان را از دست دادند را کردیم که تعداد این افراد به 140 نفر رسید.

ابن جهادگر قزوینی ابراز کرد: در مرحله اول به برخی خانواده‌ها یک ‌بار و به برخی دو مرتبه بسته معیشتی اهدا شد سپس در مرحله دوم نیز اقدام به پرداخت 15 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به هر یک از این عزیزان نمودیم که بازپرداخت این وام‌ها به این صورت است که ۳ ماه ابتدایی شامل تنفس بوده و سپس با اقساط یک‌ساله پرداخت می‌شود.

مسئول خیریه پشت گرمی بیان کرد: مرحله سوم نیز ایجاد شغل‌های موقت یا دائمی برای کارگران فصلی بود که با توجه به مشاغلی که برخی به ما معرفی ‌کردند نیز این کارگران را مشغول به کار کردیم تا در این دوران بیکار نباشند.

بهرامی تصریح کرد: در بحث جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره، حدود 33 میلیون ریال زکات فطریه و حدود 8 میلیون ریال کفاره جمع‌آوری شد که با این مبالغ 350 پرس غذا در محله‌های منتظری، ملاآخوند، مولوی و هادی‌آباد پخش کردیم.

وی افزود: به برکت کمک‌های کوچکی که به نیازمندان شد، طی کمک به یک خانواده افغان نیز دو نفر از این خانواده شیعه شدند که این اتفاق بسیار برای ما خوشایند بود.

این جهادگر قزوینی بیان کرد: این کمک‌ها ادامه خواهد داشت و اگر فردی قصد دارد که در این پویش‌ها همکاری کند، می‌تواند به شماره حساب6037691648686822 به نام مصطفی بهرامی و یا به شماره حساب6273817010045965 به نام گروه جهادی شهید شاطری واریز کنند.

مسئول خیریه پشت گرمی در پایان گفت: در منطقه جنوب شهر قزوین در هر مسجد، هر فرد یک مسئولیت را بر عهده گرفته است که برای مثال یک مسجد مسئول جهیزیه، یک مسجد مسئول وام به نیازمندان، یک مسجد مسئول کمک به فقرا و به همین صورت فعالیت‌های مساجد تخصصی شده و کارها تقسیم‌بندی شده‌اند و به این منظور سامانه‌ای نیز تعبیه شده که اطلاعات بالغ بر یک هزار خانواده در این سامانه ثبت شده‌ است.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان