۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اهدای خون از مصادیق کمک مؤمنانه است/ خونگیری با رعایت تمام شرایط بهداشتی صورت می‌گیرد
کد خبر: ۳۴۲۶۷۱ نویسنده: مهدی اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۵ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

اهدای خون از مصادیق کمک مؤمنانه است/ خونگیری با رعایت تمام شرایط بهداشتی صورت می‌گیرد

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: پرداختن و توجه به معیشت بسیار دارای اهمیت است اما در کنار آن موضوع اهدای خون نجات جان انسان‌ها است که می‌تواند از مصادیق کمک مؤمنانه باشد.

اهدای خون از مصادیق کمک مؤمنانه است/ خونگیری با رعایت تمام شرایط بهداشتی صورت می‌گیرد

مهدی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به نیازهای خونی استان اظهار کرد: اکنون انتقال خون استان در دو زمینه خونگیری عمومی از تمام گروه‌های خونی و اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته از کووید 19 درحال فعالیت است.

وی ادامه داد: بیمارانی که چهار هفته از زمان بهبودی آنان گذشته با همراه داشتن مدارک تایید و بهبود بیماری می‌توانند در پایگاه انتقال خون مرکز استان حضور یابند، همچنین درصورت نیاز پایگاه خونگیری در تاکستان نیز اقدام به فعالیت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین درباره گروه‌های خونی مورد نیاز استان گفت: اکنون به تمام گروه‌های خونی به یک نسبت نیاز داریم و از تمام هم استانی‌ها برای اهدای خون دعوت می‌کنیم‌.

وی ادامه داد: از اوایل شیوع کووید 19 پروتکل‌های استاندارد به تمام ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد و خوشبختانه عمل خونگیری در شرایطی انجام می‌شود که تمام تمهیدات اندیشیده شده و ضمن یک بار مصرف و استریل بودن وسایل طب سنجی، فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر موارد رعایت می‌شود و اهداکنندگان می‌توانند با خیال آسوده در پایگاه‌ها حضور پیدا کنند، زیرا ریسک انتقال عفونت وجود ندارد.

اهدای خونی نیازی مستمر است
این مقام مسئول با بیان اینکه اهدای خون نیز از مصادیق کمک مؤمنانه است، ابراز کرد: پرداختن و توجه به معیشت بسیار دارای اهمیت است؛ اما در کنار آن موضوع اهدای خون نجات جان انسان‌ها است و بیمارانی در بستر بیماری وجود دارند که نجات جان آن‌ها با تامین فرآورده‌های خونی مرتبط است.

وی ادامه داد: در استان قزوین طی پویش کمک مؤمنانه برخی نهادهای مختلف با حضور در پایگاه‌ها به بیماران کمک کردند که این اقدام قابل تقدیر است.

اکبری عنوان کرد: بیماری کووید 19 آمار مراجعه کنندگان را تحت تاتیر قرار داده اما با مدیریتی که صورت گرفت به شرایط بحرانی نرسیده و نیازهای استان را پاسخگو بودیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: باید درنظر داشت که اهدای خون یک نیاز همیشگی است و تاکنون تامین نیاز فرآورده‌های خونی به کمک مردم حاصل شده و امیدواریم در ادامه نیز با کمک و حضور تمام مردم به مشکلی برنخوریم.

وی در پایان گفت: علاقمندان به اهدای خون می‌توانند از ساعت هشت صبح تا بیست در قزوین و از هشت صبح تا 13 در تاکستان حاضر شوند، به احتمال زیاد سامانه سیار نیز در بوئین زهرا مستقر می‌شود، داشتن کارت ملی، گروه سنی 18 تا 60 سال برای عموم مردم و تا 65 سال برای اهداکنندگان مستمر لازم است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان