۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در قزوین
کد خبر: ۳۴۲۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۴ ساعت: ۱۱:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبرداد

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در شهرها و روستاهای قزوین خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در قزوین

مهندس داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با افزایش دما و شستشوی ناشی از شیوع کرونا طی ده روز گذشته مصارف رشد ۲۰ درصدی داشته و این شرکت را با مشکل توزیع فشار آب در شبکه و کمبود آب در مخازن مواجه کرده است.

وی افزود: با وجود تلاش انجام شده و حفر و تجهیز ۲۷ حلقه چاه در سطح شهرها و روستاهای استان، نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده در سطح ۲۶ شهر استان سبب شده که غیر از شهر قزوین در مابقی شهرها تا حدود زیادی مشکل نداشته باشیم.

وی افزود: سرانه مصرف طبق استاندارد ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که در شهر قزوین به ۲۱۰ لیتر در ثانیه رسیده است. در این راستا برای جبران کمبود آب شهر قزوین، چهار حلقه چاه طی چند ماه گذشته حفر و تجهیز شده و با حفر دو چاه دیگر طی دوهفته آتی این شرکت تلاش می‌کند تا منابع تولید را ۱۲۰ لیتر در ثانیه افزایش دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: از سوی دیگر طرح میان مدت آبرسانی از شرق قزوین با وجود محدودیت منابع در حال انجام است که تا سال آینده فاز اول آن بصورت اضطراری وارد مدار خواهد شد.

وی در پایان گفت: تجربه توام مصرف ناشی از شیوع کرونا و افزایش دما بعلاوه کمبود منابع، نیازمند تغییر رفتار مردم در مصرف آب است که در همین خصوص از مردم خواهشمندیم که با رعایت مصرف به ما کمک کنند تا بتوانیم با مقدار آب موجود، شرایط فعلی را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان