۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری کنگره "شعر مواسات" در قزوین/ شاعران از سراسر کشور امکان حضور در این جشنواره را دارند
کد خبر: ۳۴۲۶۴۶ نویسنده: علی جلیلوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۴ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت اعلام کرد

برگزاری کنگره "شعر مواسات" در قزوین/ شاعران از سراسر کشور امکان حضور در این جشنواره را دارند

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت قزوین گفت: کنگره شعر مواسات در قالب هشت محور برگزار خواهد شد و شاعران می‌توانند آثار خود را تا دهم مرداد ماه ارسال کنند.

برگزاری کنگره "شعر مواسات" در قزوین/ شاعران از سراسر کشور امکان حضور در این جشنواره را دارند

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری کنگره شعر مواسات اظهار کرد: این کنگره در استان قزوین در هشت محور و با مشارکت قرارگاه مواسات و همدلی قزوین؛ سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ارشاد قزوین و جامعه‌ی ایمانی مشعر برگزار خواهد شد.

وی افزود: مواسات، راهبرد ایجاد تمدن نوین اسلامی؛ برادری مؤمنانه، شاخصه‌ی جامعه‌ی ولایی و الگوهای برجسته‌ی مواسات مؤمنانه از جمله این محورها هستند.

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت قزوین ادامه داد: رزمایش مواسات، مشق زندگی در جامعه‌ی مهدوی؛ ماه رمضان، بهترین زمان برای رزمایش مواسات؛ مواسات مؤمنانه، وظیفه‌ای دشوار ولی همگانی؛ تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی، مانع تحقق مواسات مؤمنانه و مسئله‌ی قدس، مواساتی در مقیاس جهان اسلام از دیگر محورهای این کنگره است.

وی ابراز کرد: شاعران از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را تا دهم مرداد  99 مصادف با عید سعید قربان در پایگاه شعر هیأت به نشانی shereheyat.ir/mowasat ثبت کرده و یا به شماره تلفن 09369693713 در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

جلیلوند سپس با بیان هدف برگزاری این کنگره گفت: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاری رزمایش مواسات و همدلی اقشار مختلف نسبت به انجام فعالیت‌های خاص و متناسب با توانایی خود اقدام کردند که تهیه بسته ارزاق و مایحتاج خانوادهای نیازمند و ارسال و توزیع این بسته‌ها یکی از شئون این جریان است.

شعر فاخر دغدغه‌ی جامعه را مطرح می‌کند

این مقام مسئول ادامه داد: در جامعه اسلامی کمک به همنوعان یکی از اولین وظائف همه‌ی اقشار و انسان‌هاست؛ علاوه بر مدنظر قرار دادن این رسالت، برای ادامه این جریان نیاز به عملیات روانی و تزریق روحیه مواسات احساس شد و در همین راستا کنگره شعر مواسات را طراحی کردیم.

وی درباره نحوه داوری آثار عنوان کرد: با عنایت به مشارکت جامعه ایمانی مشعر قم در این کنگره؛ انتخاب آثار برگزیده توسط این اساتید انجام خواهد پذیرفت اما به طور کلی؛ دارا بودن شاخصه‌های اصلی شعر من جمله قوام ادبی و هم راستا بودن محتوای آثار با محورهای مشخص شده در اطلاعیه کنگره از جمله نکات مهمی است که در داوری آثار ارسال شده مد نظر قرار خواهد گرفت.

جلیلوند ابراز کرد: برای ایجاد هر حرکت و فعالیت اجتماعی یک پیوست رسانه‌ای و فرهنگی نیاز است و شعر یکی از مواردی به شمار می‌آید که می‌تواند در تعمیق بخشیدن و امتداد یک فعالیت کمک کند.

وی ادامه داد: اشعار می‌توانند ما را به سمت مواسات و همدلی پیش برده و حتی در آینده نیز تاثیرگذار باشد، درواقع شعر یکی از ارکان مهم فرهنگی است که مردم  به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند؛ از این رو لازم است یک شعر خوب دغدغه مردم را مطرح کرده، از بطن جامعه حرف بزند و برای مشکلات و مسائل مختلف راه حل ارائه دهد.

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت قزوین با اشاره به جوایز برگزیدگان این کنگره گفت: نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم 700 هزار تومان و نفر سوم نیز 500 هزار تومان به‌عنوان جایزه دریافت خواهند کرد؛ همچنین از چهار اثر برگزیده نیز با اهدای 300 هزار تومان به هر نفر تقدیر می‌شود.

وی تاکید کرد: محدویتی در تعداد و قالب اثر و سن شاعر وجود ندارد و آثاری که پیش از این منتشر شده و یا در سایر کنگره‌ها برگزیده شده باشد، به مرحله داوری نهایی راه نخواهد یافت.

 این مقام مسئول در پایان با اشاره به نحوه‌ی دریافت جوایز برگزیدگان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اجتماعات و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هدایا برای برگزیدگان و منتخبان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان