۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین غرق‌شدگی و آتش‌سوزی دو بحران تابستانی در قزوین است
کد خبر: ۳۴۲۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۴ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

هشدار مدیرکل مدیریت بحران استان:

غرق‌شدگی و آتش‌سوزی دو بحران تابستانی در قزوین است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: غرق‌شدگی و آتش‌سوزی، دو بحران تابستانی در قزوین است که مدیریت و کنترل آنها، عزم عمومی مسئولان و شهروندان را می‌طلبد.

غرق‌شدگی و آتش‌سوزی دو بحران تابستانی در قزوین است

قدرت اله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: متاسفانه هر ساله تعدادی از هم استانی‌ها به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و شنا در نقاط خطرناکی مانند سدها، بندها، رودخانه‌ها و کانال‌های سطح استان؛ جان خود را از دست می‌دهند که متاسفانه در سال جاری این تعداد به 6 نفر رسیده و زنگ خطر این بحران به صدا درآمده است.

وی افزود: برای جلوگیری از این حادثه تلخ تمامی شهروندان باید از شنا در کانال‌های آبیاری، سدها و بندها و رودخانه‌های پر آب خودداری و به علایم هشدار توجه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: علاوه بر این براساس مصوبه جلسه فوق‌الذکر دستگاه‌های متولی منجمله آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی می‌بایست نسبت به نصب علایم هشدار و موانع ایمنی در نقاط حساس و نیز شهرداری‌ها نسبت به ایمن سازی کانال‌های آب داخل شهرها اقدام کنند.

مهدیخانی در خصوص حریق‌هایی که در منابع طبیعی و مزارع استان رخ می‌دهند نیز اظهار کرد: در پی بارش‌های گسترده و رشد علف‌های هرز احتمال بروز حریق که عمده‌ترین دلیل آن نیز بی‌احتیاطی عموم است بالا رفته که هشدارهای لازم به شهروندان و مسئولین در این خصوص داده شده است.

این مقام مسئول گفت: برطبق مصوبه جلسه ستاد بحران، با کشاورزانی که در اثر اهمال و بی احتیاطی نسبت به رها کردن باقیمانده علوفه در زمین‌های کشاورزی اقدام نمایند و منجر به آتش‌سوزی و خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی شوند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که از ظرفیت دهیاری‌ها، بسیج، نیروهای مسلح و مردمی نیز در اطفاء حریق‌ها استفاده شود و دستگاه‌های متولی نیز نسبت به ایمن سازی و ایجاد موانع گسترش آتش مانند احداث آتش بُر، اقدام کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان