۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اراده عظیم و روحیه خستگی‌ناپذیر امام راحل، پشتوانه انقلاب بود/ امروز ضربه نفاق داخلی به کشور بیشتر از دشمنان خارجی است
کد خبر: ۳۴۲۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۳ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

اراده عظیم و روحیه خستگی‌ناپذیر امام راحل، پشتوانه انقلاب بود/ امروز ضربه نفاق داخلی به کشور بیشتر از دشمنان خارجی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: بعضی‌ها ممکن است به ظاهر از امام دم بزنند اما در عمل، خلاف رویه امام را دارند؛ که از این نوع دشمنان همواره وجود دارد.

اراده عظیم و روحیه خستگی‌ناپذیر امام راحل، پشتوانه انقلاب بود/ امروز ضربه نفاق داخلی به کشور بیشتر از دشمنان خارجی است
حجت‌الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام بزرگوار ازجمله افرادی بودند که خداوند در این عصر و زمانه، وجود شریف ایشان را به مردم ما عطا کرد.

وی افزود: البته اسلام به عنوان دین اصلی و ناب از این رویش‌ها و پرورش‌ها فراوان داشته و خواهد داشت؛ منتها امام علاوه بر ابعاد وجودی مختلفی که خودشان داشتند، زمانه ظهورشان به گونه‌ای بود که توانست با موفقیت همراه باشد‌.

امام جمعه موقت قزوین گفت: امام راحل در زمانه‌ای واقع شد که زمینه قبولی دعوت ایشان در مردم فراهم شده بود و آمادگی انقلاب در جامعه دیده می‌شد.

قابل با بیان اینکه امام اعتقاد عمیقی داشتند، ابراز کرد: این اعتقاد عمیق به گونه‌ای بود که مسائل پشت پرده این عالم را تقریبا برای ایشان به عین‌الیقین تبدیل کرده بود‌ یعنی به چشم سر و چشم دل مسائل را می‌دیدند و هیچ شکی در مسیر خودشان نداشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: امام سه ایمان قوی داشتند که ایمان به رب خدا، ایمان به راه و روش و ایمان به مردم بود؛ یعنی امام خمینی(ره) مردم را خوب شناخته بودند و دارای عزمی قوی و سخت بودند.

وی با اشاره به اراده عظیم و خستگی‌ناپذیر در امام راحل عنوان کرد: ایشان بارها فرمودند که در این مسیر، دست خدا پشتیبان ما بود که در جریانات مختلف آن را دیدیم که اکنون هم رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند؛ همچنان این دست همراه ما است.

عده‌ای تلاش می‌کنند، چهره واقعی انقلاب را مخدوش جلوه دهند

قابل ادامه داد: چنین شخصیتی تاثیر عمیقی گذاشت و انقلاب اسلامی را به وجود آورد؛ انقلاب هم با تغییر نوع نگاه مردم، تحول درونی و شجاعت جامعه رقم خورد؛ به طوری که مردم در خیابان‌ها فریاد می‌زدند که “توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد” و این حاصل تعلیمات امام(ره) بود.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: طبیعتا در این بین نسبت به این مکتب و این راه دشمنی‌هایی وجود داشت و کسانی که منافع خود را در خطر می‌دیدند، با آن به دشمنی برخاستند که اکنون هم وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما این خصومت‌ها را در قالب کودتا، ترور شخصیت‌ها و یاران امام، سیاه نمایی چهره انقلاب دیدیم که تلاش‌های مختلفی انجام دادند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: یک عده هم امروز از روی کینه تلاش می‌کنند، چهره واقعی انقلاب را برای آیندگان و نسل جوان مخدوش جلوه دهند که از این نوع دشمنان اکنون فراوان داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: بعضی‌ها ممکن است به ظاهر از امام دم بزنند اما در عمل، خلاف رویه امام را دارند که از این نوع دشمنان همواره وجود دارد.

قابل تاکید کرد: وظیفه علاقه‌مندان به خط امام و شاگردان این مکتب، این است که اجازه ندهند حقایق این انقلاب تحریف شود و انقلاب را با چهره زیبا در مقابل نسل جوان قرار دهند تا برکات آن را درست بشناسند.

وی یادآور شد: می‌بینیم که گاهی دشمنان با قلمشان مقالاتی می‌نویسند سیره امام را تحریف می‌کنند یا از قول امام عناوینی را جعل می‌کنند؛ ضربه‌ای که نفاق به اسلام در طول تاریخ وارد کرده، کفر وارد نکرده است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: امروز ما دشمنانی خارجی مثل امریکا و انگلیس و استکبار جهانی داریم که راه امام را برنمی‌تابند اما یکسری دشمنان هم داخلی هستند که در پشت پرده نفاق می‌ورزند؛ در حالی که در ظاهر طور دیگری رفتار می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امروز عده‌ای در داخل مذاکره و سازش با دشمن و کاخ‌نشینی را ترویج می‌کنند در حالی که امام خمینی(ره) چنین نظری را قبول نداشتند و می‌فرمودند که من یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان