۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۶۲ درصدی کشفیات مواد مخدر/ تحریم نیروی انتظامی بی‌کفایتی سردمداران امریکا را نشان داد
کد خبر: ۳۴۲۶۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۱ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد

افزایش ۶۲ درصدی کشفیات مواد مخدر/ تحریم نیروی انتظامی بی‌کفایتی سردمداران امریکا را نشان داد

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در دو ماه‌ ابتدای سال یک تن و پنج کیلو مواد کشف شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۶۲ درصدی کشفیات مواد مخدر/ تحریم نیروی انتظامی بی‌کفایتی سردمداران امریکا را نشان داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار مهدی حاجیان در نشست خبری با موضوع پلیس فتا که ظهر امروز(یکشنبه) در محل پلیس فتای استان برگزار شد؛ اظهار کرد: تحریم نیروی انتظامی نشان بر ضعف، بی‌کفایتی و ناتوانی سردمداران امریکا در برابر قدرت جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: درواقع محل و موارد تحریم‌ها جزء نقاط قوت ما است، پلیس به‌عنوان حافظ امنیت و امنیت ساز در تمام جهان قابل احترام است و در کشور ما با جامعیتی که داراست حمایت مردم را به دنبال داشته و در سطح بین الملل قابل احترام است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: اقدام غیرکارشناسانه امریکا به این معنا است که این کشور با صلح و امنیت مخالف است؛ امنیت بستر تمام پیشرفت‌ها است، امریکا با تحریم نیروی انتظامی به جهان نشان داد که این نهاد در کشور ما از توانمندترین نیروها در سطح بین‌الملل و منطقه است.

وی تاکید کرد: تحریم پلیس به‌عنوان مظهر عدالت و صلح اجتماعی تبعات بدی برای کشور امریکا دارد و ماهیت ددمنشانه آن را به جهان نشان داد، امریکا با این اقدام نشان داد که مخالف عدالت و امنیت جهانی است، اما در مقابل پلیس ایران با قوت بیشتری برای مردم خدمت رسانی کرده و حافظ جان و ناموس مردم خواهد بود.

این مسئول انتظامی درباره عملکرد پلیس در ابتدای سال در فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد: پلیس استان با جدیت در کنار حافظان سلامت فعالیت داشته و به مدت دو ماه 24 ساعته حضور داشت و تمام برنامه‌های واگذار شده در ستاد کرونا را به خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: کنترل پلاک خودروهای ورودی به استان و تعطیلی اصناف از دیگر فعالیت پلیس در مقابله با کرونا بود و درمجموع 100 درصد در خدمت امنیت و سلامت مردم بودیم و از تمام دستگاه‌ها برای همکاری مناسبی که با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

دستگیری 73 سارق حرفه‌ای خودرو

حاجیان گفت: پلیس با انعطاف پذیری این توانمندی را داراست که به‌راحتی تغییر ساختار دهد و در همین راستا با تبدیل شدن به نیروی حافظان سلامت در ایام شیوع کرونا در حفظ سلامت نقش خود را به نحو احسن انجام داد.

وی در ادامه به بیان اقدامات انجام شده پلیس در زمینه مبارزه با موادمخدر پرداخت و گفت: در مبارزه با موادمخدر، در سال 98 حدود 57 درصد افزایش کشفیات داشتیم و در تمام شاخص‌های ارزیابی بالاترین رتبه را کسب کرده و اقدامات براساس برنامه‌های قبلی انجام شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: در جمع‌آوری خرده‌فروش و توزیع کنندگان نیز بیش از 30 درصد افزایش دستگیری داشتیم که در پاکسازی نقاط آلوده موثر بود، همچنین در فاصله دو ماه‌ی ابتدای سال یک تن و پنج کیلو مواد کشف شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته شامل 62 درصد افزایش می‌شود.

وی ادامه عنوان کرد: در زمینه‌ی مبارزه با سرقت 15 باند سارقین خودرو و 73 سارق حرفه‌ای و 25 مال‌خر در این زمینه دستگیر شده و 200 دستگاه خودرو مسروقه از آن‌ها کشف و ضبط شد.

این مسئول انتظامی اذعان کرد: در زمینه قطعات داخل خودرو نیز 34 نفر سارق و 16 مال‌خر دستگیر و از آن‌ها 160 فقره مورد سرقت شده کشف شد.

وی افزود: در مقابله با باند سارقین سیم هوایی و کابل برق نیز چهار سارق دستگیر و 60 فقره کشف شد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

حاجیان در پایان بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سارقین سابقه دار تحت پایش و رصد هستند و برخورد با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود و با هماهنگی با دادستان طرح‌های زیادی را در پاکسازی محلات در دستور کار داریم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان