۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گرمای بیش از اندازه هوا در قزوین مصرف برق را افزایش داد
کد خبر: ۳۴۲۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۱ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:

گرمای بیش از اندازه هوا در قزوین مصرف برق را افزایش داد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین با بیان اینکه گرمای فراتر از حد معمول هوا منجر به افزایش مصرف برق خواهد شد؛ گفت: این امر ضرورت مدیریت مصرف از سوی عموم مشترکین را دوچندان می‌سازد.

گرمای بیش از اندازه هوا در قزوین مصرف برق را افزایش داد

سعید بهادیوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: این شرکت در راستای اجرای برنامه عملیاتی ۹۹ - ۰ و عدم اعمال خاموشی در تابستان سال جاری بیش از چهار هزار و 500 تفاهم‌نامه همکاری با مشترکین دارای کنتور هوشمند فهام در سطح استان منعقد کرده که گام موثری در جهت مدیریت پیک بار تابستان امسال به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه افزایش دما و گرمای فراتر از حد معمول هوا در خرداد ماه سال جاری منجر به افزایش مصرف برق و به مدار آمدن بارهای سرمایشی خواهد شد؛ افزود: این امر امکان تامین برق را در ساعت‌های اوج مصرف (۱۲ الی ۱۶ بعدازظهر) با مشکل مواجه کرده و ضرورت مدیریت مصرف از سوی عموم مشترکین را دوچندان می‌سازد.

بهادیوند چگینی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بمنظور جلوگیری از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق در سطح استان، تدابیر گسترده‌ای را اتخاذ کرده که می‌توان به برنامه همکاری در ساعات اوج بار و استفاده از مولدهای خود تامین و اقدامات متنوع فرهنگی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، بهره‌برداری مطلوب از فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی موثر از جمله تریبون‌های عمومی همانند نماز جمعه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: با پیگیری و اجرای این برنامه‌ها در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی شد و بیش از ۱۰و نیم میلیارد تومان پاداش همکاری به مشترکین پرداخت شد که این موارد در کنار مجموعه‌ای از اقدامات گسترده فرهنگی از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف در سال گذشته جلوگیری کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان