۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در نظرسنجی همشهری جوان بعد از شهید سلیمانی دومین چهره اثرگذار شدم!
کد خبر: ۳۴۲۵۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۰ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

پروانه سلحشوری، عضو حاشیه ساز مجلس دهم:

در نظرسنجی همشهری جوان بعد از شهید سلیمانی دومین چهره اثرگذار شدم!

همشهری جوان یک نظر سنجی بین چهره‌های تاثیرگذار سال۹۸ گذاشته بود که در بین چهره‌ها تنها یک زن وجود داشت، آن هم من بودم و در بین تمام چهره‌ها نفر اول شهید سردار قاسم سلیمانی شد و نفر دوم هم من شدم.

در نظرسنجی همشهری جوان بعد از شهید سلیمانی دومین چهره اثرگذار شدم!
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛پروانه سلحشوری، عضو حاشیه ساز فراکسیون امید در مجلس دهم که چندی پیش گفته بود «اصلا نمی‌خواستم اینقدر معروف شوم!» در گفتگو با خبرآنلاین گفته است: «همشهری جوان یک نظر سنجی بین چهره‌های تاثیرگذار سال۹۸ گذاشته بود که در بین چهره‌ها تنها یک زن وجود داشت، آن هم من بودم و در بین تمام چهره‌ها نفر اول شهید سردار قاسم سلیمانی شد و نفر دوم هم من شدم». وی در ادامه از رضایتش مبنی بر عدم ثبت نام در انتخابات مجلس اعلام رضایت کرده است، هرچند که او هم به احتمال زیاد سرنوشتی به غیر از سایر برندهای حاشیه سازی مانند علی مطهری و محمود صادقی پیدا نمی کرد.

 بخش های مهم اظهارات سلحشوری را در ادامه خواهید خواند:

*فکر می‌کنم ما از نظر رقم زدن مجلسی متفاوت با مجالس پیشین موفق بودیم. ما حداقل می‌توانیم متفاوت‌ترین نمایندگان ادوار مجلس لقب بگیریم. اقدامات مختلفی در این مجلس صورت گرفت و نوعی همدلی بین همکاران در حوزه زنان وجود داشت. به‌طوریکه ممکن بود اختلاف نظرهای سیاسی و جناحی بین نمایندگان زن مجلس به‌وجود بیاید ولی وقتی موضوع به مسائل زنان میرسید، همه زنان مجلس با یکدیگر هنگام رای گیری همدل بودند و البته طرح موضوعات متفاوت توانست مجلس متفاوتی را رقم بزند.

*خیلی‌ها من را یکی از پرکارترین نمایندگان مجلس می‌دانند اما در عین حال روزانه علیه من در کانال‌هایی که متعلق به گروه‌های اصولگرا است تخریب صورت می‌گیرد. با اینکه این همه کار در مجلس دهم انجام شده است اما در نهایت می‌گویند ما در این چهار سال کاری انجام نداده‌ایم و به درد مردم نخورده‌ایم. اما ناظر بی‌طرف می‌تواند قضاوت کند که واقعا عملکرد ما نسبت به سایر زنان ادوار چگونه بوده است.

*ما سعی کردیم صدای زنانی باشیم که صدایشان هرگز از دستگاه‌های حقوقی، حکومتی و نظارتی شنیده نشد. مطالباتی ماند ورزشگاه رفتن زنان، زنان زندانی سیاسی و موارد دیگر از موضوعات خوبی بود که آن‌ها را پیگیری کردیم. ما به جای اینکه بگوییم زنان باید در خانه بنشینند چون اولویت اشتغال با مردان است، صدای زنان و جوانان شدیم و به مطالبات آنها پاسخ دادیم.

*من فکر می‌کنم نوع نگاه جدیدی که ما هم به مقوله جوانان، هم به مقوله زنان و هم به تمام مسائل فرهنگی داشتیم، یکی از بارزترین تفاوت‌هایی است که این مجلس با مجالس قبل داشته است و هرگز از این موضوع که بخواهیم مسائل و مشکلات زنان را فریاد بزنیم و بازگو کنیم و روی آن پافشاری کنیم، نهراسیدیم.

*انواع تبلیغات سوء علیه من و هجمه‌های مختلف یکی از هزاران مشکلاتی است که در مسیر من قرار گرفته است. به خاطر نطق‌هایم از من شکایت شد و به خاطر مصاحبه‌هایم احضار و بازجویی شدم. مثلا من درمورد گشت ارشاد به ناجا تذکر دادم و بلافاصله از من به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند. کلا اگر من چیزی می‌گفتم فورا علیه من شکایت می‌کردند. دوتن از همکاران من درباره آن اقازاده ماساژور ورود پیدا کردند و خیلی زود توئیت کردند و علیه من صحبت کردند، من رفتم از آنها به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردم، اما دریغ از اینکه جلسه‌ای تشکیل شد. حتی یک عذرخواهی ساده هم انجام نشد.

*این اواخر وضعیت من به گونه‌ای شده بود که حتی من حس می‌کردم بعضی از همکارانم که زن هستند نیز اکراه دارند که با من همراه باشند و حرف بزنند، پیش خودشان فکر می‌کردند شاید عکسی از آنها گرفته شود و بعدا بشود مدرک جرم. حتی در تایید صلاحیت‌ها برخی از همکاران فکر می‌کردند حرف زدن با من ممکن است برایشان یکسری تبعات را در پی داشته باشد.

*علاوه بر دلایل سیاسی و اجتماعی که برای حضور پیدا نکردنم وجود داشت، من یکسری دلایل شخصی هم برای این موضوع داشتم، زمانی که شما حرفی بزنید و روی حرف خودت نایستی، آسیبی که وارد می‌کنی تنها متوجه یک یا دو نفر نیست، بلکه یک جامعه را مورد آسیب قرار می‌دهی. من همان اوایل مجلس گفتم که با این شرایطی که در مجلس می‌بینم دیگر به مجلس نمی‌آیم. من اگر نمی‌توانستم روی حرف خودم بایستم، چگونه می‌خواستم صداقت را معنا کنم؟ هرچند که برای ثبت نام خیلی تحت فشار بودم اما با این وضع هرچه با خودم فکر کردم نتوانستم با این موضوع کنار بیایم و حالا هم راضی هستم از اینکه ثبت نام نکردم. به درگاه خدا شاکرم برای ثبت نام نکردنم و شاکرم بابت موهبتی که در این چهارسال به من اعطا کرد.

*همشهری جوان یک نظر سنجی بین چهره‌های تاثیرگذار سال۹۸ گذاشته بود که در بین چهره‌ها تنها یک زن وجود داشت، آن هم من بودم و در بین تمام چهره‌ها نفر اول شهید سردار قاسم سلیمانی شد و نفر دوم هم من شدم. همین موضوع برای یک عده بسیار گران تمام می‌شود که ببینند یک زن بتواند تا این اندازه محبوب باشد و شاید بیشتر هجمه‌ها علیه من به همین دلیل باشد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان