۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۰ درصد قزوینی‌ها سهام عدالت دریافت می‌کنند/ فروش سهام توصیه نمی‌شود
کد خبر: ۳۴۲۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۰ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی و دارایی استان:

۶۰ درصد قزوینی‌ها سهام عدالت دریافت می‌کنند/ فروش سهام توصیه نمی‌شود

معاون اقتصادی و دارایی استان گفت: اصلا به فروش سهام عدالت توصیه نمی‌کنیم و تاکید داریم که حتما سهام را نگهدارند، چراکه ۵۰ شرکت معتبر کشور در آن فعالیت می‌کنند.

۶۰ درصد قزوینی‌ها سهام عدالت دریافت می‌کنند/ فروش سهام توصیه نمی‌شود

فهیمه لزگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت سهام عدالت در استان قزوین اظهار کرد: سهام عدالت طبق دستور مقام معظم رهبری از سال 1385 آغاز شد؛ که در این سال ما 832 هزار نفر را در استان شناسایی کردیم که از این تعداد فقط 765 هزار نفر به شرکت تعاونی‌های سهام عدالت مراجعه و ثبت نام کردند.

وی افزود: بنابراین هم‌اکنون 765 هزار نفر و حدود 60 درصد از مردم استان، سهام عدالت دریافت می‌کنند؛ به دستور مقام معظم رهبری که در نهم اردیبهشت‌ماه سال 1399 صادر شد، ما از دهم اردیبهشت نیز کار آزادسازی سهام عدالت را آغاز کردیم و کسانی که مایل هستند مدیریت سهام را به صورت مستقیم در دست بگیرند، وارد سامانه سهام عدالت شده و گزینه روش مستقیم را انتخاب می‌کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه افراد برای آزادسازی سهام تا 10 خرداد فرصت دارند، ادامه داد: اما کسانی که می‌خواهند مدیریت سهام را به شرکت سرمایه‌گذاری استان واگذار کنند، نیاز نیست وارد سامانه شوند و به صورت خودکار سهام این افراد به شرکت‌های سهام عدالت استانی منتقل می‌شود.

لزگی یادآور شد: در روش غیرمستقیم سهام عدالت همچنان در مالکیت افراد خواهد بود، اما مدیریت سهام با شرکت ‌های سرمایه‌گذاری سهام استانی بوده و سود این سهام سالانه به صورت مرتب برای صاحبان سهام واریز می‌‌شود.

آزادسازی سهام عدالت از امروز آغاز شد

این مقام مسئول بیان کرد: افراد فقط یک بار این امکان را دارند که وارد سامانه شوند و گزینه مورد نظر خود برای مدیریت مستقیم را انتخاب کنند؛ چراکه اگر کسی این گزینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرد، دیگر امکان برگشت برای مدیریت غیرمستقیم، یعنی توسط شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نخواهد داشت؛ بنابراین یک ماه فرصت داده شد تا با آگاهی کامل این کار را انجام دهند تا مشکلی پیش نیاید.

وی ابراز کرد: آزادسازی سهام عدالت از امروز(شنبه دهم خردادماه) آغاز شده و افراد این امکان را دارند که سهام عدالت را بفروشند که اصلا به این کار توصیه نمی‌کنیم و تاکید داریم که حتما سهام را نگهدارند، چراکه 50 شرکت معتبر کشور در آن فعالیت می‌کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: اما کسانی که بنا به ضرورت می‌خواهند سهام عدالت را بفروشند، به شعب بانک‌هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کردند، مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد‌نامه مربوطه، اقدام کنند.

لزگی با بیان اینکه سازمان بورس اجازه فروش 30 درصد از سهام عدالت را داده است، گفت: از امروز، 10 خردادماه بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آن‌ها واریز خواهند کرد.

این مقام مسئول در خصوص سهام متوفیان، یادآور شد: شرایط اینترنتی ایجاد شده که افراد به صورت مجازی انحصار وراثت را بارگذاری کنند، اما روش دوم این است که به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تمام وراث هم حضور یابند تا سهام فرد متوفی به وراث واگذار شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان