۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ورود نفتکش‌های ایران به آب‌های ونزوئلا اوج اقتدار ایران است/ نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند
کد خبر: ۳۴۲۵۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۹ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

ورود نفتکش‌های ایران به آب‌های ونزوئلا اوج اقتدار ایران است/ نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند

امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند.

ورود نفتکش‌های ایران به آب‌های ونزوئلا اوج اقتدار ایران است/ نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم در اولین فرصتی که خطر ویروس کرونا کمی بهبود پیدا کرد، اولین حضور و نمایش مردمی در نماز عید سعید فطر تجلی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم در معرفی خودش فرموده، اولین کسی که به تقوا مبادرت می‌ورزد، خداست و اگر تقوا را حفظ و نگهداریِ عهد و پیمان‌ها بین انسان و خدا معرفی کنیم، خداوند فرموده من نگهدارنده این پیمانها بوده و سر عهد و پیمان خود هستم و شما نیز طرف دیگر پیمان‌ها هستید و آنها را حفظ کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: نماز عید فطر جشن پیروزی در ره‌آوردهای ماه مبارک رمضان و شب قدر است. عظمت خدا را به برکت ماه مبارک رمضان می‌بینیم و وقتی چشمانمان را با توبه شست‌وشو دادیم به خوبی عظمت و کبریایی خدا را درک می‌کنیم، همانطور که در قنوت نماز عید فطر این مطلب را می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدا فرموده اگر از دانشگاه رمضان به خوبی استفاده کنید، اهل تقوا می‌شوید و به هر میزانی که آداب ماه مبارک رمضان را رعایت کنیم، به همان میزان به تقوا دست می‌یابیم.

وی افزود: یکی از مهمترین پذیرایی‌های خدا در ماه مبارک رمضان، دعا و مناجات بود و به این معناست که با مکتب دعا آشنا شدیم و این فرصت را خوب شناختیم و می‌باید در طول سال از این فرهنگ به خوبی استفاده کنیم. توبه و انس و الفت با قرآن را آموختیم و این توبه و انس با قرآن را در تمام طول سال مورد توجه قرار می‌دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم حضرت موسی(ع) به قومش نوید داد از خدا نیرو بگیرید و صبوری کنید خدا آینده زمین را برای بندگان صالح قرار داده است. قاعده کلی را حضرت موسی(ع) بیان کرده که عاقبت و آینده در دنیا و آخرت از آن متقین است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کسی که در کشاکش اتفاقات دنیوی موفق می‌شود شخصی است که اهل تقوا باشد. کسی که در دنیا نیرومند زندگی می‌کند و سرافکنده و ذلیل نیست، اهل تقواست.

وی ادامه داد: شخصی که آگاه و بینا در دنیا زندگی می‌کند اهل تقواست، دو ره‌آورد تقوا، دانایی و توانایی است. امام خمینی(ره) زمانی که قیام کردند تنها و بدون هیچ قدرتی مقابل مفاسد ایستادند و امر به معروف و نهی از منکر کردند و قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون را زیر پا گذاشتند و خدای متعال این شخص اهل تقوا را به جایگاهی می‌رساند که جهان توسط وی متحول شده و نظم و نظام عالم هم اکنون با افکار و اندیشه‌های او درحال تغییر است.

عابدینی اذعان کرد: در حدیثی از امام کاظم(ع) آمده است مردی از قم قیام می‌کند و کسانی در اطراف او جمع می‌شوند و به خوف و خطر ورود می‌کنند که اهل صلابت و استقامت هستند و هیچ طوفانی نمی‌تواند آنها را از سرجایشان حرکت دهد، این جماعت از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس در وجودشان نیست. اینها فقط به خدا توکل می‌کنند و عاقبت از آن اهل تقواست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: با توکل به خدا و استقامت در راه حق بساط باطل برچیده می‌شود همانطور که بساط حکومت پهلوی از ایران برچیده شد. قیام ۱۵ خرداد اسطوره ستم شاهی را درهم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد ما این پیروزی ها را محصول قرآن و عبادت و بندگی می‌دانیم.

عابدینی با اشاره به قیام 15 خرداد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنده و مجری فرمان خدا و کسی که در عصر غیبت سرپرستی مؤمنان را عهده دار هستند، در مقابل مؤمنان لطف، ولایت و رحمت خدا و در مقابل دشمنان، قهر و خشم الهی بودند، همانطور که خداوند اینگونه است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: 15 خرداد وقتی آغاز می‌شود، میدان ایفای نقش امام خمینی(ره) مدرسه فیضیه بود اما پس از مدتی مدرسه فیضیه به تمام کشور ایران توسعه پیدا کرد و همه مردم با قلب فیضیه هماهنگ شدند و طولی نکشید چهار دیواری فیضیه به جبهه‌های جنگ توسعه پیدا کرد و امروز خط مقدم جبهه‌های جنگ ما غزه، لبنان، یمن وآفریقاست و با قدرت تصمیم می‌گیریم نفتکش‌های ما زیر گوش امریکا وارد ونزوئلا شوند و تهدیدهای امریکا هیچ تأثیری در حرکت ما نداشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی اینگونه نبود و امریکایی‌ها در کشور ما هر غلطی می‌کردند اما حاکمان کشور هیچ حقی برای محاکمه آنها نداشتند و امروز می‌بینیم با اقتدار نفتکش‌های ما در دریا مسیرهای طولانی را طی می‌کنند و عقب نشینی نمی‌کنند، این فرهنگ نوینی است که در مقابل مذاکرات بی‌حاصل قرار دارد و مقابله به مثل با دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام علی(ع) فرموده هر کجا هستید در مقابل دشمنان محکم برخورد کنید و در مقابل مؤمنان با خوبی و نرمی رفتار نمایید. برای خدا سرکوب کردن ظالمان بر اساس اراده است و اراده الهی بر این موضوع استوار است که ریشه ظالمان را از میان بردارد و به مؤمنان و مستضعفان عزت عنایت کند.

عابدینی عنوان کرد: اینکه امام فرمود ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم از منظر سیاسی بیان نکرد، ایشان دین را نشان می‌دهد و بر اساس ولایت الهی صحبت کرد و حقیقتا این معنا را بیان کردند و این کلام ایشان مبنای ایمانی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال فرمودند، هرکس با کتاب و مکتب و نام و یاد و اسماء و احکام من زندگی نکند این فرد در آشفته بازار و ترس و سرگردانی و حیرت و استرس و ناامیدی زندگی خواهد کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال می‌فرماید نماز را برای ذکر و یاد من بپا دارید، زمانی که برای نمازجمعه دعوت می‌شوید دنبال ذکر حرکت کنید. در این آشفته بازار استرس و ناامیدی و یاس با پناه بردن به یاد و ذکر و وعده‌های الهی به آرامش می‌رسید، با کسب آرامش از ذکر خداست که قلب‌ها آرام می‌گیرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش فرمودند با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از میان شما می‌روم. امروز جهان نیازمند این فرهنگ است در مقابل این فرهنگ، فرهنگ تهاجمی و رعب انگیز و وحشت زا قرار دارد که عامل ناامنی و ناامیدی و استرس بین ملت‌ها شده است.

عابدینی اذعان کرد: طی روزهای گذشته شاهد بودیم که پلیس امریکا زانوی خود را بر گردن سیاهپوستی قرار داده و درحال فشاردادن است و این فرد هرچقدر التماس می‌کرد فایده‌ای نداشت و این سیاهپوست جان خود را از دست می‌دهد و جلوی چشمان مدعیان تمدن و دموکراسی و آزادی این اتفاق رخ می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به شروع مجلس جدید ابراز کرد: آغاز به کار مجلس یازدهم را که حاصل ثمرات ‌و میوه‌های انقلاب اسلامی به حساب می‌آید به ملت شریف ایران و هم استانی‌های عزیزمان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم نمایندگان قزوین در عرصه قانونگذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین بیشترین موفقیت را داشته باشند و جامعه ما به سمت جهش تولید حرکت کند و جهش تولید را با همکاری مجلس و دولت و مردم و قوه قضاییه شاهد باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان