۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وجود ۱۴۲ شهید نیروی انتظامی در استان قزوین/ نیروهای مخلصی که شجاعانه پای برقراری امنیت ایستادند
کد خبر: ۳۴۲۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۷ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مروری بر جانفشانی حافظان امنیت؛

وجود ۱۴۲ شهید نیروی انتظامی در استان قزوین/ نیروهای مخلصی که شجاعانه پای برقراری امنیت ایستادند

نقش نیروی انتظامی برای حفظ امنیت داخلی کشور و استان بر هیچ کس پوشیده نیست و ما در همه بزنگاه‌های تاریخی شاهد حضور شجاعانه این نیروهای مخلص و فداکار بوده‌ایم که وجود ۱۴۲ شهید نیروی انتظامی در استان قزوین گویای این مطلب است.

وجود ۱۴۲ شهید نیروی انتظامی در استان قزوین/ نیروهای مخلصی که شجاعانه پای برقراری امنیت ایستادند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ امنیت و آرامش هیچگاه ساده به دست نمی‌آید. بدون شک سازوکارهای مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا این امر مهم که لازمه هر جامعه و کشوری است، محقق شود.

یکی از ارکان مهم در ایران که گوشه‌ای از رسالت برقراری و حفظ امنیت را بر دوش می‌کشد، نیروی انتظامی است که وظایف آن به حوزه‌های مختلف تقسیم می‌شود.

بدون شک نبود قانون یا عدم اجرای قوانین موجب اخلال در روند عادی و زندگی روزمره می‌شود و آشفتگی در امورات نتایجی به جز هرج و مرز نخواهد داشت که جامعه را از اهداف والایی که دارد، دور خواهد کرد.

از این رو همه افراد بر لزوم و ضرورت وجود نیروی انتظامی جهت برقراری و اجرای قوانین در جامعه واقف هستند و زندگی بدون نظم و قانون برای هیچ کس حتی قابل تصور هم نیست.

استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی تعریف کلی از وظایف نیروی انتظامی است که به طور معمول و در برهه‌های خاص شاهد ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های نیروی‌های انتظامی هستیم که در دل تاریخ کشورمان به ثبت رسیده است.

نيروی پليس در هر كشوری مسئول تامین امنيت شهروندان در درون مرزهای كشور است. از مرز تا جاده‌ها تا داخل شهرها تصور يک روز بدون پليس در شهر تصوری وحشتناک است.

در جمهوری اسلامی هم نيروی انتظامی در مجموع در حوزه وظايف خود عملكرد بسيار خوبی داشته و شهدا و جانبازان فراوانی در اين راه تقديم كرده است كه نتيجه آن احساس امنيت بالای شهروندان است.

دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ايران این بار در تحریم نیروی انتظامی خود را نشان داد، همواره می‌دانیم که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن برای ضریه زدن به نظام و انقلاب از هیچ کاری فروگذار نکرده است.

تضعیف نیروهای مسلح و ارگان‌های اثرگذار در کشور، یکی از ابزارهای دشمن برای کاهش اعتماد عمومی در جامعه است؛ اما در بسیاری از مواقع این دروغ پردازی‌ها و عملیات روانی، در سایه آگاهی و بصیرت مردم، نتیجه‌ای برای دشمنان ندارد و راه به جایی نمی‌برد.

اگر بخواهیم به بازخوانی و مرور ایثارگری‌های نیروی انتظامی بپردازیم، قطعا در یک مجال نمی‌گنجد. چراکه در برهه‌های مهم و سختی که در کشور داشتیم، نیروهای مخلص و انقلابی نیروی انتظامی در صحنه حضور داشتند تا در هر شرایطی پاسدار امنیت و آرامش جامعه باشند.

استان قزوین باتوجه به اینکه یکی از استان‌های ترانزیتی و چهارراه کریدوری کشور محسوب می‌شود، نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت در جاده‌ها و امنیت داخلی استان بسیار پررنگ‌ است که این مسئله بر امنیت کشور هم بدون شک موثر خواهد بود.

سالانه عملیات‌های زیادی در حوزه‌های مختلف توسط نیروی انتظامی اجرا می‌شود؛ کشفیات موادمخدری و مبارزه با سوداگران مرگ در محورهای مواصلاتی استان، به عنوان یکی از گلوگاه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است. به طوری که روزانه شاهد چندین عملیات در این حوزه هستیم.

اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی از دیگر بخش‌هایی است که نیروی انتظامی با هدف ایجاد امنیت در استان و پاکسازی محلات از ارازل و اوباش، هر سال در چندین مرحله اجرایی می‌کند تا محیطی که مردم در آن زندگی می‌کنند سالم و در آرامش باشد.

همان طور که گفتیم قزوین چهارراه کریدوری است که استان‌های شمالی و شمال غرب کشور را به هم متصل کرده و محل تردد مسافران و ماشین‌های باری است؛ از این رو حفظ امنیت این محورهای مواصلاتی توسط نیروی انتظامی به طور شبانه روزی انجام می‌شود که در ایام تعطیل به اوج خود می‌رسد.

از دیگر بخش‌ها که نباید غافل شویم، بحث برگزاری بسیاری از مناسبت‌های ملی، مذهبی و سیاسی است که نظم و امنیت آن برعهده نیروی انتظامی است و تاکنون هرساله این مناسبت‌ها در فضایی امن و آرام و با حضور گسترده مردم برگزار شده است که می‌توان به آخرین مورد آن یعنی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس اشاره کرد که به برکت حضور نیروی انتظامی، در فضایی سالم در استان قزوین برگزار شد.

همچنین باتوجه به شیوع ویروس کرونا و درگیری کشور با این ویروس منحوس، نقش نیروی انتظامی در برقراری نظم و قوانین محدودیت تردد در جاده‌ها که در راستای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال بیماری بود، بسیار پررنگ‌تر از گذشته دیده شد.

نقش نیروی انتظامی برای حفظ امنیت داخلی کشور و استان بر هیچ کس پوشیده نیست و ما در همه بزنگاه‌های تاریخی شاهد حضور شجاعانه این نیروهای مخلص و فداکار بوده‌ایم که وجود 142 شهید نیروی انتظامی در استان قزوین گویای این مطلب است که در هر برهه‌ای برای خدمت به مردم، پای کار بوده و هستند و از هیچ داشته‌ای که ارزشمندترین آن جان آدمی است، فروگذار نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان