۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۲۰۲۳ مبتلای جدید به کرونا در کشور/ ۳۴ نفر دیگر از مبتلایان جان باختند
کد خبر: ۳۴۲۴۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۵ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

شناسایی ۲۰۲۳ مبتلای جدید به کرونا در کشور/ ۳۴ نفر دیگر از مبتلایان جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۴۵۱ رسید.

شناسایی ۲۰۲۳ مبتلای جدید به کرونا در کشور/ ۳۴ نفر دیگر از مبتلایان جان باختند

به گزارش سرویس سلامت صبح قزوین؛ کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز(پنجم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و هزار و ۶۸۵ مورد(معادل ۸۳ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست دادند.
 
جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شدند. ۲۵۸۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش‌های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.
منبع: دانا
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان