۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین شیرینی آزادی زندانیان مرا پاگیر این کار کرد/ مسجد سنگری برای گره‌گشایی و انجام کار خیر
کد خبر: ۳۴۲۴۶۴ نویسنده: علی‌ اصغر مهجور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۵ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

خیّر نیک‌اندیش قزوینی:

شیرینی آزادی زندانیان مرا پاگیر این کار کرد/ مسجد سنگری برای گره‌گشایی و انجام کار خیر

این خیر قزوینی گفت: سال ۶۹ به عنوان مسئول ستاد دیه انتخاب شدم و در همان سال با جمع‌آوری یک میلیون تومان توانستیم زندانیان بسیاری را آزاد کنیم؛ پس از اینکه شیرینی آن را در وجودم احساس کردم دیگر نتوانستم از این فضا فاصله بگیرم.

شیرینی آزادی زندانیان مرا پاگیر این کار کرد/ مسجد سنگری برای گره‌گشایی و انجام کار خیر

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌ قزوین؛ دستگیری به هنگام بلا و مشقت هنری است که در سینه‌ی مردم این سرزمین جا خوش کرده و تاریخ بارها ماجرای انسان‌هایی را که شادی خود را در گرو لبخند دیگران می‌بینند، بازنویسی می‌کند.

این بار تاریخ از خط مقدم و یک رفاقت فراموش نشدنی شروع می‌شود که او را پای کار خیر کشانده، او  همرزم مردان غیوری بوده که در کار خیر تهیه‌ی مهمات نقش آفرینی می‌کردند. از سال‌های جنگ و از دغدغه‌ی گروهی می‌گوید که هم در میدان جنگ هم در دل مردم حضور داشتند؛ فعالیت‌های امروزش را مدیون مکتب هشت‌سال دفاع مقدس می‌داند و اولین فعالیت خود را از سال ۶۹ زمانی که به عنوان مدیر کل بنیاد جانبازان منصوب شد آغاز کرده است.

شما را دعوت می‌کنیم ادامه‌ی داستان را از زبان خیر انجمن حمایت از زندانیان که مردم او را با نام «هفده شو» می‌شناسند، بخوانید.

علی‌ اصغر مهجور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح ‌قزوین؛ درباره‌ی انجام امور خیریه و گره‌گشایی از کار مردم اظهار کرد: انجام کار خیر و دست‌گیری را نمی‌توان پای کلاس درس آموخت، ریشه‌ی این مسائل از ذات و قلب انسان نشات می‌گیرد و جایگاه‌ تمام خوبی‌ها و کارهای خیر قلب انسان است.

وی افزود: طعم شیرینی که از انجام اولین کار خیر برایم باقی ماند، موجب شد تاکنون به فعالیت‌ خیریه ادامه دهم. من در دوران دفاع مقدس نیز همراه دوستان خود برای رزمندگان وسایل مورد نیاز را تهیه می‌کردم، اما کار رسمی من از سال ۶۹ آغاز شد.

انجام کار خیر حاصل الهام قلبی به انسان‌هاست

این خیر قزوینی اذعان کرد: سال ۶۹ به عنوان مسئول ستاد دیه انتخاب شدم و در همان سال با جمع‌آوری یک میلیون تومان توانستیم زندانیان بسیاری را آزاد کنیم؛ پس از اینکه شیرینی آن کار را در وجودم احساس کردم دیگر نتوانستم از این فضا فاصله بگیرم.

مهجور بیان کرد: سعی می‌کنم هرجا صدای کمک نیازمندی را می‌شنوم وارد کار شوم؛ گاهی در انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌ی آن‌ها، گاهی در حمایت از معلولین، زمانی در تهیه‌ی سبد کالا برای افراد آسیب‌دیده از سیل و زلزله و خانواده‌های نیازمند و گاهی در قالب صندوق حضرت ابوالفضل(ع) در سنگر مسجد به این امر می‌پردازم.

این خیر تاکید کرد: از نظر من مسجد تنها محل عبادت نیست، بلکه سنگری برای انجام کار خیر است و باید حرکت خود به سوی کارهای نیک را از مسجد آغاز کنیم.

وی گفت: امر خیر به قلب آدمی الهام می‌شود و درِ خانه‌ی همه‌ی افراد را می‌زند، اما تنها برخی از انسان‌ها یعنی کسانی که قلبا علاقه‌مند به کمک به دیگران هستند به آن پاسخ می‌دهند.

این خیّر بیان کرد: بارها پیش می‌آمد که همراه مرحوم آیت الله باریک بین از مسجد خارج می‌شدیم و می‌دیدم هر نیازمندی که به ایشان مراجعه می‌کند، دست‌خالی باز نمی‌گردد. آیت‌الله باریک معتقد بود که کمک به دیگران نوعی فرصت کسب ثواب است و وقتی شرایط کار خیر برای انسان پیش می‌آید، باید از آن فرصت به خوبی و حتی به میزان کم استفاده کرد.

مهجور ادامه داد: به نظر می‌رسد این الهامات قلبی در ماه مبارک رمضان بیش‌تر می‌شود، چنانچه در سال‌های گذشته شاهد بودم که در سی روز ماه مبارک هر روز یک اتفاق خیر رقم می‌خورد؛ امسال نیز مساجد روزانه از حضور خیرین خالی نمی‌شوند.

خیرین پاداش خود را از خداوند می‌گیرند

این خیر تصریح کرد: خیرین به عنوان سربازان شهر برای خدمت به مردم حاضر می‌شوند و تمام تلاش خود را مخلصانه برای رضای خدا به کار می‌برند، آن‌ها در این راه هیچگاه از اعتماد مردم سوءاستفاده نمی‌کنند و امید به زندگی را نیز به هم‌نوعان خود تزریق می‌کنند.

وی افزود: خیرین پاداش کار خود را از خداوند می‌گیرند و یکی از این پاداش‌ها دستگیری خداوند در زندگی است، تا کنون برایم پیش نیامده که با مسئله‌ای مواجه شوم و خداوند با گره‌گشایی دست مرا نگیرد.

مهجور اظهار کرد: از دیگر برکات انجام کار خیر این است که به لطف خدا از سلامتی برخوردارم و می‌توانم همیشه بدون احساس خستگی پای کار باشم، توفیق خدا شامل حالم شده و از خدا می‌خواهم پایان راهم را عاقبت‌ بخیری و شهادت قرار دهد.

وی درباره‌ی آموزش کار خیر به دیگران عنوان کرد: همانطور که خودم از بزرگان و دیگر خیرین الگو گرفتم، اکنون نیز تلاش می‌کنم تا وقتی زنده هستم دیگران را وارد این عرصه کنم. سعی می‌کنم به هرکسی در زمینه‌های مختلف کار بسپارم تا در نبود من کاری بر زمین نماند و در این عرصه تربیت نیرو انجام دهم.

این خیر درباره‌ی شیرینی کار خیر گفت: شیرینی کار خیر زمانی بروز پیدا می‌کند که شما گره از کار کسی باز کرده و موجب آزادی یک زندانی شوید تا وی نزد خانواده برگردد یا یک فرد اعدامی نجات پیدا کند. لحظه‌ای که اعضای خانواده از این اتفاق شیرین شکرگزارند و لبخند می‌زنند، قشنگ‌ترین خاطرات فرد خیر رقم می‌خورد.

مهجور در پایان بیان کرد: مردم می‌توانند برای شرکت در امور خیر کمک‌های خود را به شماره حساب ۱۱۷۹۶۱۷۶۸۹ بانک ملت به نام انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان واریز کرده و در نشاندن لبخند بر لب انسان‌ها شریک شوند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان