۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲۰ کانون خادمیاری در قزوین فعالیت دارند/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه
کد خبر: ۳۴۲۴۲۴ نویسنده: حسنعلی نوروزی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۳ ساعت: ۷:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان:

۱۲۰ کانون خادمیاری در قزوین فعالیت دارند/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین گفت: در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، توزیع ۱۰ هزار بسته ارزاق و ۸۰ هزار پرس غذای گرم در قالب اطعام رضوی برنامه‌ریزی شده بود که تا روز گذشته حدود ۱۰۵ هزار پرس غذا و ۱۴ هزار بسته ارزاق توزیع شده است.

۱۲۰ کانون خادمیاری در قزوین فعالیت دارند/ توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه

حسنعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت آستان قدس رضوی در قزوین اظهار کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان در سال 95 با حضور حجت الاسلام رئیسی تشکیل و فعالیت عملی خود را از تیر ماه 96 آغاز کرد و طی این مدت چهار هزار خادمیار در سطح استان ثبت نام کرده و 120 کانون خادمیاری ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شکل گیری آستان قدس در استان تاکنون خدمات شایان ذکر و قابل توجهی انجام شده که توزیع بسته‌های معیشتی توسط خادمیاران از جمله آن‌ها است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از آغاز ماه مبارک رمضان پیام مواسات، همدلی و رزمایش کمک مؤمنانه را اعلام کردند و در پی آن تمام مردم ایران، نیروهای مسلح، ائمه جمعه و نهادهای حمایتی فعالیت‌هایی را انجام دادند و در نتیجه شاهد رزمایشی بزرگ هستیم.

وی افزود: خادمیاران در آستان قدس نیز طبق روال گذشته و به طور مستمر توزیع بسته‌های معیشتی را انجام می‌دهند و به طور متوسط ماهیانه دو هزار و 500 تا سه هزار بسته ارزاق در سطح استان شامل توزیع گوشت قربانی، به همراه روغن و ماکارانی یا برنج توزیع می‌شود، علاوه بر آن محرومیت زدایی، درمان، مشاوره و فعالیت فرهنگی از دیگر اقدامات خادمیاران است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در طول سه سال گذشته 36 هزار بسته معیشتی و 500 هزار پرس غذای گرم در سطح استان توزیع شده، در رزمایش مواسات نیز توزیع 10 هزار بسته و 80 هزار غذا در قالب اطعام رضوی برنامه ریزی شده که تا روز گذشته حدود 105 هزار پرس و 14 هزار بسته ارزاق توزیع شده است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز پنج هزار و 250 بسته توزیع می‌شود که شامل هزار و 200 بسته در شهرستان بوئین زهرا، هزار و 100 بسته در شهرستان آوج، 300 بسته در آبیک، 600 بسته در تاکستان و 250 بسته در الموت شرقی است.

فعالیت 25 کانون تخصصی در نمایندگی آستان قدس رضوی قزوین
نوروزی بیان کرد: در مرحله سوم نیز حدود پنج هزار بسته در چند روز پس از عید سعید فطر توزیع خواهد شد، البته خدمت همواره ادامه دارد و بسته‌های ارزاق پس از ماه مبارک نیز توزیع می‌شوند.

وی ادامه داد: طی این ایام 159 هزار پک بهداشتی و همچنین 87 راس دام شامل پنج گاو و 82 گوسفند نیز ذبح و گوشت آن بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین درباره نحوه ثبت نام خادمیاری گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های خادمیاری نسبت به پر کردن فرم خادمیاری و نوع فعالیت متناسب با نوع علاقه و تخصص خود اقدام کنند، تاکنون 25 نوع کانون تخصصی از جمله مداحی، فرهنگی، قرآنی، کتابخوانی، رسانه و فضای مجازی و جوانان زیر سایه خورشید در آستان قدس شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برخی کانون‌ها نیز خدمات عمومی از جمله تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق را ارائه می‌دهند، این کانون‌ها در قالب محله‌ای در مساجد مختلف بویژه مناطق محروم و کم برخوردار فعال هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما خانواده‌هایی را از قبل شناسایی کرده‌ایم و اولویت خدمات خادمیاران مناطق موقوفه آستان قدس و افرادی هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشند، البته به دلیل میزان نذورات و حمایت‌هایی که وجود دارد به سایر مناطق نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: دهه کرامت و دهه آخر صفر برنامه‌های فرهنگی ویژه ما هستند، از ابتدای شکل گیری نمایندگی آستان قدس در استان 927 هزار و 492 نوع خدمت با ارزش 25 میلیارد و 700 میلیون تومان شکل گرفته است.

نوروزی ابراز کرد: نهاد ما تحت پوشش هیچ نهاد دولتی نیست و هزینه جاری به آن تعلق نمی‌گیرد، افراد در این سیستم حقوقی دریافت نمی‌کنند و تمام فعالیت‌ها با کمک خیرین و داوطلبانه و با عنایت علی ابن موسی الرضا(ع) انجام می‌شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان