۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آزادی خرمشهر تجلی بارز قدرت خداوند بود/ حزب‌الله لبنان، اسرائیل را در مرزهای خود به عقب رانده است
کد خبر: ۳۴۲۴۲۱ نویسنده: رضا دولت‌آبادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رزمنده‌ی دفاع مقدس در مصاحبه با صبح‌ قزوین:

آزادی خرمشهر تجلی بارز قدرت خداوند بود/ حزب‌الله لبنان، اسرائیل را در مرزهای خود به عقب رانده است

رزمنده‌ی دفاع مقدس گفت: زمانی که خبر آزادی خرمشهر به گوش امام(ره) رسید، ایشان فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" اگرچه پشت تمام عملیات‌ها خدا بود؛ اما آزادسازی خرمشهر تجلی بارز تجلی قدرت خداوند بود.

آزادی خرمشهر تجلی بارز قدرت خداوند بود/ حزب‌الله لبنان، اسرائیل را در مرزهای خود به عقب رانده است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ تکرار تاریخ و درس‌ گرفتن از آن، انسان‌ را برای رویارویی با حوادث پیش رو نیز آماده می‌کند. زمانی که آزادسازی خرمشهر به عنوان سنبل مقاومت بر زبان‌ها افتاد، امید به آزادی قدس چنان به یقین نزدیک شد که وقتی خبرنگار المنار از دبیر کل حزب‌الله لبنان سوال کرد: "چه کسی در قدس نماز خواهد خواند؟ فرزندانتان یا نوه‌های شما؟ " سید حسن نصراللّه پاسخی تامل برانگیز و جالب به این سوال داد و گفت: "من به شخصه شدیدا امیدوارم خودم در قدس نماز بخوانم."

این جمله نشان می‌دهد خرمشهرهای دیگری در پیش است و جمله‌ی امام که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" زمینه‌ای بود تا بگوییم به یقین قدس را هم خداوند آزاد می‌کند، برای مرور تاریخ و عبرت‌های عملیات بیت‌المقدس تصمیم گرفتیم پای صحبت‌های یکی از رزمندگان دفاع مقدس بنشینیم و از راز و رمز آزادسازی خونین‌شهر بشنویم.

رضا دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح‌ قزوین؛ درباره‌ی شباهت جایگاه خرمشهر و بیت‌المقدس اظهارکرد: خرمشهر بخشی از وطن و کشور ما بود که مدتی به دست دشمنان اشغال شد و حالا بیت‌المقدس که متعلق به دنیای اسلام است، توسط دشمنان اشغال شده‌است.

وی افزود: خرمشهر یکی از شهرهای بزرگ ایران است که در زمان جنگ می‌توانست بابی برای اشغال کشور باشد، چنانچه صدام در صحبت‌های خود گفته بود ظرف سه روز این شهر را اشغال می‌کند و طی یک هفته اهواز و خوزستان را نیز تحت سلطه‌ی خود درمی‌آورد، بنابراین خرمشهر در آن زمان تبدیل به یک سمبل شد و ما با پس گرفتن آن موفق شدیم دشمن را به زانو درآوریم.

این رزمنده‌ی دفاع مقدس اذعان کرد: حال با مقایسه این موضوع با اشغال قدس درمی‌یابیم که قدس نیز خرمشهر دیگری است و تفاوت آن این است که در قدس این آزادسازی گسترده‌تر و طولانی‌تر اتفاق می‌افتد. با این وجود اصل آزادسازی یکی است، چراکه ما یک روز برای آزادی بخشی از کشور خود تلاش می‌کردیم و اکنون برای آزادی بخشی از وطن اسلامی در حال تلاش هستیم.

وی گفت: برای آزادی قدس مانند خرمشهر باید همه به یک اعتقاد و باور برسند و متحدانه پای کار بیایند، زیرا تحقق این موضوع به یاری کشورهای اسلامی مقداری زمان‌بر و سخت‌تر است و نیاز به تلاش بیش‌تری دارد.

دولت‌آبادی ابراز کرد: در دین ما حبّ وطن یک اصل اساسی است که بُعد مادی آزادسازی یک منطقه را نشان می‌دهد و زمانی فرد می‌تواند به آزادی معنوی به معنای دفاع از دین خود برسد که از وطنش دفاع کرده باشد، یعنی با گذر از بُعد مادی به بُعد معنوی برسد و ما با نگاهی به رزمندگان می‌بینیم این افراد همچنان در دین‌داری پایدارتر و مقاوم‌تر از دیگران هستند که نشانگر رسیدن آن‌ها به بُعد معنوی است.

عملیات بیت‌المقدس از لحاظ وسعت بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود

وی با اشاره به آزادی خرمشهر و راز و رمز عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد: عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر حدود یک ماه طول کشید، مجریان این عملیات را رزمندگان عملیات فتح‌المبین و نیروهای جدید تشکیل می‌دادند و می‌توان به صراحت گفت که این عملیات از لحاظ وسعت بزرگترین عملیات هشت‌سال دفاع مقدس بود.

دولت‌آبادی ادامه داد: طول این عملیات از فکه و اندیمشک شروع می‌شد و ۴۰۱ الی ۱۵۰ کیلومتر یعنی تا خرمشهر ادامه داشت؛ عمق عملیات نیز ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر بود و در مجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مربع به عنوان منطقه‌ی عملیاتی محسوب می‌شد.

وی تصریح کرد: حدود یک ماه طول کشید تا نیروهای ایرانی توانستند با انجام عملیات بیت‌المقدس در سه بخش به خرمشهر برسند، دیگر تاب و توانی برای نیروهای ایرانی در آن بیابان نمانده‌ بود و از سوی دیگر حدود ۱۱ الی ۱۲ هزار نیروی عراقی در خرمشهر مستقر بودند، صدام نیز گفته بود اگر خرمشهر فتح شود کلید بصره را می‌دهد.

این رزمنده ابراز کرد: در طول عملیات نیروهای ایرانی گاهی مجبور به مقابله با عراقی‌ها و یا فراری دادن آن‌ها بودند و این مسائل انرژی‌ بسیاری را از آن‌ها سلب کرده بود، به همین علت فرماندهان تصمیم گرفتند آزادسازی خود خرمشهر را به عملیات دیگری موکول کنند، اما در این میان اتفاقی افتاد که مسیر عملیات را به کلی تغییر داد.

وی بیان کرد: ایرانی‌ها توانستند یک هلی‌کوپتر عراقی را ساقط کنند و نیروهای عراقی که در این مدت شنیده‌بودند ایرانی‌ها چه مناطقی را آزاد کرده‌اند، با شنیدن این خبر روحیه‌ی خود را به کلی از دست دادند و رزمندگان ما با تحت فشار قرار دادن دشمن و بدون اجرای عملیات دیگری خرمشهر را آزاد کردند.

دولت‌‌آبادی تاکید کرد: عملیات بیت‌المقدس یک عملیات خاص بود، زیرا خرمشهر بدون اجرای عملیات دیگری آزاد شد و نیروهای خودی توانستند حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ عراقی را به اسارت دربیاورند که این تعداد نسبت به تمام اسرای عملیات‌های دیگر آمار چشمگیری است.

وی افزود: با وجود شرایط خاص نظامی و بدون انجام عملیات دیگر، زمانی که خبر آزادی خرمشهر به گوش امام(ره) رسید، ایشان فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" اگرچه پشت تمام عملیات‌ها خدا بود، اما آزادسازی خرمشهر تجلی بارز تجلی قدرت خداوند بود.

این مقام مسئول با اشاره به تعیین جایگاه قدس به عنوان یک هدف عنوان کرد: خداوند برای انسان‌ها و رسیدن آن‌ها به تقرب نقاط هدفی قرار داده‌است و گاهی برای رسیدن به دینداری انسان‌ها را متوجه کعبه، پیامبر(ص) و یا امام حسین (ع) که نقاط هدف یا به اصطلاح یک گِرا هستند، می‌کند.

این رزمنده گفت: خداوند فرموده‌است انسان با نزدیک شدن و تلاش برای رسیدن به این اهداف به سمت من می‌آید، این اهداف راه نزدیک‌شدن به خدا هستند و امروز قدس برای ما یک گرا و هدف است تا اسلام واقعی از مسیر اصلی خود منحرف نشود. قدس یک نقطه از وطن اسلامی ما است و اگر امروز بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم، به این معناست که می‌توانیم از تهران که بخشی از وطن ملی ماست هم به آسانی بگذریم.

وی با اشاره به سخن امیرالمومنین(ع) اذعان کرد: طبق سخن مولای متقیان اگر ما در مقابل دشمن خود را به خواب بزنیم، دشمن ما را در خانه‌هایمان با لگد بیدار خواهد کرد که این مسئله در خصوص قدس و سایر کشورهای اسلامی به صراحت قابل مشاهده‌است.

دولت‌آبادی افزود: اگر ما در خاک سوریه با دشمن مقابله نمی‌کردیم، امروز مجبور بودیم در کوچه و پس‌کوچه‌های کشور خود با دشمن مقابله کنیم و اگر آن‌جا موفق نمی‌شدیم، یقینا در خاک کشور خود نیز موفق نبودیم و اگر ما مبارزه در راه قدس را فراموش می‌کردیم، مجبور بودیم در خانه‌های خود با دشمن مقابله کنیم.

وی در ادامه گفت: با نگاهی به گذشته می‌بینیم که عراق در مقابله با دشمن به خواب رفت و در نهایت داعش با لگد وارد این کشور شد، چنین تجربیاتی نشان می‌دهد که ما نباید از وطن ایرانی و اسلامی خود به راحتی بگذریم.

رزمنده‌ی دفاع مقدس درباره‌ی اینکه هیچ‌کاری بدون خواست خدا انجام نمی‌شود، عنوان کرد: خداوند نعمت‌ها، اعضا و جوارح را برای انجام کار به ما بخشیده و همه‌ی ما می‌دانیم که هیچ‌کاری بدون خواست خدا انجام نمی‌شود، خداوند مرجع تمام امور است و ما در زیر مجموعه‌ و سایه‌ی این مرجع قرارگرفته‌ایم تا برای قرب خداوند کارهای دقیق‌تر و ملموس‌تری انجام دهیم.

دولت‌آبادی افزود: امام(ره) زمانی که انقلاب کردند گفتند انقلاب را خدا پیروز کرد، وقتی خرمشهر آزاد شد نیز امام گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرده‌است، پس مطمئنا این تبیین امام(ره) پشتوانه‌ و بستری است تا بگوییم قدس را نیز روزی خداوند پیروز می‌کند.

این رزمنده بیان کرد: با نگاهی به تاریخ اسرائیل می‌بینیم که اسرائیل ادعای مرزگشایی تا فرات را داشت و با این هدف گام برمی‌داشت، اما امروز در مرزهای اصلی خود توسط یک گروه خیابانی حزب‌الله که با حمایت نظام جمهوری اسلامی قدرت گرفته، به عقب رانده شده است.

وی در پایان گفت: این گروه خیابانی که حزب‌الله نام دارد، می‌تواند اسرائیل را بدون حضور ایرانیان نابود کند و حضور نیروهای ایرانی در منطقه صرفا جهت کسب آمادگی است، زیرا اگر این آمادگی لازم به دست نیاید فتح نهایی اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان